Pociąg Białowieża (Hajnówka - Warszawa) ma zniknąć z rozkładu

Izabela Krzewska [email protected]
Decyzja o likwidacji połączenia dziwi przedstawicieli kolejowych organizacji pozarządowych
Decyzja o likwidacji połączenia dziwi przedstawicieli kolejowych organizacji pozarządowych Wojciech Wojtkielewicz
Od grudnia spółka Przewozy Regionalne chce zawiesić bezpośredni pociąg z Hajnówki do Warszawy. Najbardziej stracą na tym studenci.

Pociąg inteRegio "Białowieża" kursuje w piątki i niedziele. Został uruchomiony zaledwie w styczniu tego roku jako połączenie skierowane głównie do studentów i mieszkańców regionu pracujących w stolicy. To również doskonałe rozwiązanie dla turystów z Mazowsza, którzy chcieliby przyjechać pociągiem do Puszczy Białowieskiej. Decyzja o likwidacji połączenia dziwi przedstawicieli kolejowych organizacji pozarządowych.

- Zainteresowanie tym pociągiem było bardzo duże. To cios dla mieszkańców z południa regionu i kolejna próba odcięcia naszego województwa od stolicy - mówi Rafał Maras z Kolejowego Podlasia.

IR "Białowieża" kursuje przez Czeremchę i Siedlce.

- Przychody z biletów nie pokrywają deficytu - tłumaczy dyrektor podlaskiego oddziału spółki Elżbieta Załuska. Dodaje, że pociąg cieszył się popularnością w piątki w kierunku Podlaskiego, a w niedziele - w stronę Warszawy. W relacji odwrotnej - pasażerów było mało. Od kilku miesięcy Przewozy Regionalne prowadzą rozmowy z lokalnymi samorządami i z zarządem województwa o pokrycie deficytu. Na razie bez efektów.

Od 12 października, z powodu modernizacji torów, przestaną kursować pociągi z Białegostoku do Warszawy. Od tego czasu pociąg "Białowieża" będzie jedynym bezpośrednim połączeniem kolejowym z Białostocczyzny do stolicy. Ale i ono może zostać skasowane już w grudniu.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

???

Koleje mazowieckie chętnie przejęły by to połączenie gdyby Urząd marszałkowski podlaski je dofinansował i problem PR znika 

n
nieważne

A żeby było śmieszniej i idiotyczniej ... jaka w tym momencie jest zasadność projektu rewitalizacji linii Hajnówka - Bialowieża, na którą konkretną kasę dała UE? jedna wielka porażka te nasze koleje i ich decydenci!

G
Gość

no i stało się: Przewozy Regionalne ograniczają liczbę pociągów interRegio=koniec bezpośredniego pociągu do Warszawy. od początku września.

G
Gość
W dniu 27.10.2014 o 12:19, Gość napisał:

Pasażerów jeżdżących codziennie z Warszawy do Białowieży jest na tyle mało, że trudno nimi zapełnić autobus nie mówiąc już o pociągu

To nie jest odpowiedź. Po pierwsze, moje pytanie było na konkretne stwierdzenie, że nie ma żadnego problemu z dotarciem autobusem. Po drugie,  nikt nie mówi o połączeniu codziennym z W-wą, nie ma takiej potrzeby. Paluszki swędzą to piszesz cokolwiek?

P
Poszkodowany

To sam zapieprzaj jak taki jesteś mądry busem do Wrocławia czy Szczecina z Hajnówki.Widać że odezwał się zainteresowany.Odpowiadaj za siebie palancie a nie za innych. Nie wiesz ilu studentów jeździ do Warszawy czy Lublina tym pociągiem.

W dniu 27.10.2014 o 07:59, j napisał:

Obecnie nie ma żadnego problemu z dotarciem autobusem do Hajnówki czy też Białowieży(w dodatku za śmieszne pieniądze) więc jakiż sens jest w utrzymywaniu nierentownej linii kolejowej ?

 

G
Gość
W dniu 27.10.2014 o 09:05, Gość napisał:

Z Warszawy bezpośrednio? Really? Poproszę jakieś konkretne namiary na tę firmę przewozową. :blink:

Pasażerów jeżdżących codziennie z Warszawy do Białowieży jest na tyle mało, że trudno nimi zapełnić autobus nie mówiąc już o pociągu

G
Gość
W dniu 27.10.2014 o 07:59, j napisał:

Obecnie nie ma żadnego problemu z dotarciem autobusem do Hajnówki czy też Białowieży(w dodatku za śmieszne pieniądze) więc jakiż sens jest w utrzymywaniu nierentownej linii kolejowej ?

Z Warszawy bezpośrednio? Really? Poproszę jakieś konkretne namiary na tę firmę przewozową. :blink:

j
j

Obecnie nie ma żadnego problemu z dotarciem autobusem do Hajnówki czy też Białowieży

(w dodatku za śmieszne pieniądze) więc jakiż sens jest w utrzymywaniu nierentownej linii kolejowej ?

 

G
Gość

I to jest świetny powód, aby wygonić przewozy regionalne z podlasia i utworzenie kolei podlaskich 

K
Kaśka

No i minął miesiąc od tego artykułu i pociąg JUŻ właściwie został zlikwidowany, tylko po cichu. Pod pretekstem modernizacji stacji w Siedlcach. Zastepuje do IR Bug z W-wy do Siedlec, skąd - póki są wykupione bliety w przedsprzedaży 30 dni, czyli do 23 listopada - bedzie ludzi do H-ki zabierać pociąg zwykły pt. Białowieża. I od razu piszą, ze to tylko na miesiąc. Potem już w tej relacji pociągu nie ma, system sprzedażowy nie znajduje. To tyle w temacie. Fajny ruch Przewozów. Pociąg miał być na rok - nawet tyle nie wytrzymali. Pewnie na ostatni miesiąc zabrakło, bo trzeba było wypłacić odprawę pani prezes.

x
xxx

Pani Załuska likwiduje,co może ciekawe kiedy sama zostanie usunięta? Płaci kary z pieniędzy podatników i dalej trzyma się stołka-może po wyborach,coś się zmieni... Ciekawe,czy ta Pani nie jest

jakoś powiązana z prywatnymi przewoźnikami i nie przeważa tu interes własny a nie społeczny??

Może ktoś powinien tym się zainteresować...

a
aqq

"Przychody z biletów nie pokrywają deficytu - tłumaczy dyrektor podlaskiego oddziału spółki Elżbieta Załuska. "

 

Pani Załuska, główny likwidator kolei na Podlasiu do spółki z marszałkiem. Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych to ciekawa firma, gdzie na jednego pracownika liniowego przypada pięciu biurokratów. I jak to ma działać, pani derektor? Tego pani nie widzi?

K
Kp
Trzeba naciskać na lokalne samorządy aby wspomogly finansowo utrzymanie tego połączenia.
w
wańka
W dniu 25.09.2014 o 13:27, Gość napisał:

Jakieś żarty... Tylko co powstało połączenie, a już chcą likwidować...

Polskę likwidują od 1989 roku i jeszcze wszystkiego nie zlikwidowali.

G
Gość

A co ma do tego PKP??? tam to chyba juz od wielu lat nie widzieliście pociagu firmy PKP. To był pociag firmy Przewozy regionalne która miała ochote i kaprys spróbowac zrobic wam dobrze. A że sie nie zwraca pociąg z biletów to nikt nie bedzie go utrzymywał?? Kto zaplaci za to?? Nikt nie daje im dotacji na pociag Interregio. Powinniscie wymagac od rzadu i PKP IC zeby wam uruchomili dotowane pociagi TLk. Wtedy mozecie wymagac.

Dodaj ogłoszenie