PKS zrezygnował z obsługi części tras w gminie Choroszcz

Julita Januszkiewicz jjanuszkiewicz@poranny.pl tel. 85 748 95 18
PKS zrezygnował z obsługi części tras w gminie Choroszcz
PKS zrezygnował z obsługi części tras w gminie Choroszcz archiwum
Autobus zlikwidowano, bo kurs był nieopłacalny. Jeździł codziennie. Przejeżdżał przez 15 wsi. Teraz ich mieszkańcy mają kłopot, by wieczorem wrócić z Białegostoku. Przewoźnik przywróci połączenie, jeśli gmina Choroszcz dołoży się do niego. Władze rozważają taką propozycję.

Białostocki PKS zrezygnował z obsługi części tras w gminie Choroszcz. Wieczorny autobus odjeżdżający z Białegostoku o godzinie 19.45 został zlikwidowany.

Adam Jakubowski, kierownik przewozów w białostockim PKS tłumaczy, że stało się tak, gdyż połączenie było nierentowne.

- Trasą tą jeździło bardzo mało osób. Mieliśmy maksymalnie po pięciu-siedmiu pasażerów dziennie, ale zdarzały się też dni, kiedy pojazd był pusty. Musimy dbać o nasz rachunek ekonomiczny - tłumaczy Adam Jakubowski.

Przez to możliwość wieczornego powrotu z Białegostoku stracili mieszkańcy piętnastu choroszczańskich wsi. Autobus przejeżdżał codziennie między innymi przez Rogowo, Kruszewo, Śliwno, Kościuki, Izbiszcze i Barszczewo, do których nie dociera żaden inny przewoźnik.

- Brak wieczornego połączenia to kłopot. Teraz ludzie szukają zastępczej komunikacji - przyznaje Adam Radłowski, sołtys wsi Kruszewo.

Przewoźnik jest gotowy przywrócić ostatni autobus, pod warunkiem jednak, że dołoży się do niego gmina Choroszcz.

- Musielibyśmy dopłacić 4,5 tysiąca złotych miesięcznie. W skali roku kosztowałoby to gminę 54 tysiące brutto - mówi Andrzej Winnicki z urzędu w Choroszczy.

Dodaje, że ponowne uruchomienie połączenia będzie możliwe po wygospodarowaniu tej kwoty w budżecie gminy. Taką decyzję muszą jednak podjąć radni.

Jednocześnie rozważana jest możliwość przedłużenia linii Choroszcz - Pańki do Kruszewa. Obsługuje ją prywatny przewoźnik.

Czytaj e-wydanie »

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

o
obywatel
Bo widzisz nie mają takich kart elektronicznych jak mamy w BKM-ie, wiedzieli by ile jeździ pasażerów.
Mylisz się. Mają karty elektroniczne i to mieli je przed BKM.
g
gość

Polityka PKS, czasami jezdze ta trasa np. w weekend kiedy jest bardzo mało pasazerów to daja duzy autobus , a w tyg kiedy młodziez dojezdza do szkół to daja małego busika AJJJJJJJJJJJJJJ
NIGDY IM NIE WYJDZIE SKORO NIE POTRAFIĄ ZARZĄDZAĆ PRAWIDŁOWO , A POTEM SIE DZIWIĄ ....
Bo widzisz nie mają takich kart elektronicznych jak mamy w BKM-ie, wiedzieli by ile jeździ pasażerów.

o
obywatel
Hmm.. Nie tylko w Gminie Choroszcz zlikwidowano polaczenie PKS.
Mieszkancy Gminy Tykocin tez nie moga dojechac do Bialegostoku, bo przeciez bialostocki PKS zlikwidowal polaczenie TYKOCIN-JEZEWO-BIALYSTOK. Bo takze uwazal ze jest nierentowny ! Teraz ludzie, a takze mlodziez musi dojezdzac kilka, kilkanascie km do miasteczka Tykocin, by stamtad odjezdzac. Hm, no tak, tam dla PKS sie oplaca zrobic bilet jednorazowy za 3.50, bo ma konkurencje, jaka jest Voyager.
Zlikwidowali te kursy przez Jeżewo żeby rzucić wszystkie siły do walki z Voyagerem na trasie do Tykocina przez Siekierki. Ludzie wogóle nie powinni z PKS jeżdzić bo to nie jest firma wiarygodna. Prywaciak lepiej dba o pasażera bo to jego zysk więc mu zależy a PKS już nie raz pokazał że nie zależy mu na ludziach.
T
Tak

Popieram poprzednika.
Ludzie nie maja jak dojechac do Tykocina, gdzie jest jedyny lekarz, apteka czy Urzad Gminy, bo rowniez zlikwidowali ostatnie 2 kursy, jakie jeszcze byly !

G
Gosc

Hmm.. Nie tylko w Gminie Choroszcz zlikwidowano polaczenie PKS.
Mieszkancy Gminy Tykocin tez nie moga dojechac do Bialegostoku, bo przeciez bialostocki PKS zlikwidowal polaczenie TYKOCIN-JEZEWO-BIALYSTOK. Bo takze uwazal ze jest nierentowny ! Teraz ludzie, a takze mlodziez musi dojezdzac kilka, kilkanascie km do miasteczka Tykocin, by stamtad odjezdzac. Hm, no tak, tam dla PKS sie oplaca zrobic bilet jednorazowy za 3.50, bo ma konkurencje, jaka jest Voyager.

o
obywatel
Policz : Dystans około 30 km w jedną stronę , norma spalania w takim zdezelowanym autosanie to 35l/100 . Wychodzi na to , że na samo paliwo trzeba przeznaczyć ponad 100zł + dniówka kierowcy kolejne 100 brutto . Do tego amortyzacja auta + batalion darmozjadów typu dyspozytorzy , mechanicy ... a nawet pani co bilety sprzedaje wlicza się w koszta . Tak że głowę daję że to 4500zł to kropla w morzu kosztów .
Nie jest żadną tajemnicą że PKS to przedsiębiorstwo deficytowe .
Gdyby tak tą firmę sprywatyzować , było by jak z TP S.A 70% ludzi na bruk , bo darmozjady , i znalazła by się kasa na nowy tabor .
Trochę nie masz racji więc oto prawda: Norma w starym autosanie to 18,5 litra, kierowca 100 zł dziennie nie zarobi skoro na wypłatę na rękę weźmie 1300 zł. Za to trójca czyli Prezes, w-ce Prezes i ten Kierownik Przewozów razem biorą 35 tys zł i to na ręke.
o
obywatel
A w jakim autosanie widziałes spalanie 35l/100? Volvo FH13 480 Euro 5 załadowany 20 tonami lodów pali 33l/100 (po górach w Rumunii). Autosany palą 45l/100, w tym oszczędności kierowcy...
Nie macie racji. Autosan w PKS ma normę 18,5 litra no i z tego jeszcze zostaje coś dla kierowcy jak stary szofer i umie jeździć bo ci co teraz przyszli a zwłaszcza kobietki nie mieszczą się w tej normie tylko w 20 litrach.
t
trucker
Policz : Dystans około 30 km w jedną stronę , norma spalania w takim zdezelowanym autosanie to 35l/100 . Wychodzi na to , że na samo paliwo trzeba przeznaczyć ponad 100zł + dniówka kierowcy kolejne 100 brutto . Do tego amortyzacja auta + batalion darmozjadów typu dyspozytorzy , mechanicy ... a nawet pani co bilety sprzedaje wlicza się w koszta . Tak że głowę daję że to 4500zł to kropla w morzu kosztów .
Nie jest żadną tajemnicą że PKS to przedsiębiorstwo deficytowe .
Gdyby tak tą firmę sprywatyzować , było by jak z TP S.A 70% ludzi na bruk , bo darmozjady , i znalazła by się kasa na nowy tabor .

A w jakim autosanie widziałes spalanie 35l/100? Volvo FH13 480 Euro 5 załadowany 20 tonami lodów pali 33l/100 (po górach w Rumunii). Autosany palą 45l/100, w tym oszczędności kierowcy...
G
Gość
dołożyć czy sfinansować, 4500 dołożyć miesięcznie do jakiej kwoty? Ile kosztuje taki kurs jednorazowo? Może lepiej zafundować taksówkę tym 3 osobom na krzyż

Policz : Dystans około 30 km w jedną stronę , norma spalania w takim zdezelowanym autosanie to 35l/100 . Wychodzi na to , że na samo paliwo trzeba przeznaczyć ponad 100zł + dniówka kierowcy kolejne 100 brutto . Do tego amortyzacja auta + batalion darmozjadów typu dyspozytorzy , mechanicy ... a nawet pani co bilety sprzedaje wlicza się w koszta . Tak że głowę daję że to 4500zł to kropla w morzu kosztów .
Nie jest żadną tajemnicą że PKS to przedsiębiorstwo deficytowe .
Gdyby tak tą firmę sprywatyzować , było by jak z TP S.A 70% ludzi na bruk , bo darmozjady , i znalazła by się kasa na nowy tabor .
s
stokrotka
Od dawna PKS schodzi na psy. Kiedyś był najlepszy w kraju a teraz dno. Najpierw starał się o to siestrzeniec Pana marszałka. Teraz następny matoł w postaci ex szwgra Pana Marszałka stara się jak może. Biorąc 15 tyś wypłaty i to po obniżce z 20 tyś miesięcznie. Do tego ten żałosny kierownik który na niczym się nie zna bo przyszedł po koleżensku z prezesem. PKS nie ma kierowców bo kto zechce pracować często po 12 godzin za 1300 zł. Nie ma też taboru bo nie ma kasy żeby kupić autobusy. Nic dziwnego że zaczeto mówić że PKS to Przypadkowa Komunikacja Samochodowa. Mało? To jeszcze dochodzi w-ce Prezes Klim ktory przegrał wybory do sejmu więc trzeba było go gdzieś upchnąć więc dostał posadę za 13 tyś. A żeby było śmieszniej Pan historyk jest w-ce Prezesem ds. technicznych. Jedna wielka prywata dla swoich Przestępczej Organizacji (PO). Zresztą Marszałek jako właściciel ma to gdzieś bo zapowiedział że nie daruje za strajk w ktorym chodziło o odwołanie jego siestrzeńca więc moze ten PKS jest do likwidacji skoro majątek się wyprzedaj Tak dla zemsty bo co jego obhodzą ludzie. Sprzedano placówkę w Sokółce za ponad 2 mln i kasy nie ma. Sprzeda się w tym roku zajezdnie na Jurowieckiej za kilkadziesiąt milionów i też kasa wyparuje. Dworzec też ma być sprzedany. I pozostanie powiedzieć był sobie PKS......

Potwierdzam , co raz to gorsze rzeczy tam sie dzieja !!! A kasa z z zajezdni przy Jurowieckiej nie wyparuje tylko wpadnie do kieszeni ....
BYŁ SOBIE PKS - dobry tekst
o
obywatel

Od dawna PKS schodzi na psy. Kiedyś był najlepszy w kraju a teraz dno. Najpierw starał się o to siestrzeniec Pana marszałka. Teraz następny matoł w postaci ex szwgra Pana Marszałka stara się jak może. Biorąc 15 tyś wypłaty i to po obniżce z 20 tyś miesięcznie. Do tego ten żałosny kierownik który na niczym się nie zna bo przyszedł po koleżensku z prezesem. PKS nie ma kierowców bo kto zechce pracować często po 12 godzin za 1300 zł. Nie ma też taboru bo nie ma kasy żeby kupić autobusy. Nic dziwnego że zaczeto mówić że PKS to Przypadkowa Komunikacja Samochodowa. Mało? To jeszcze dochodzi w-ce Prezes Klim ktory przegrał wybory do sejmu więc trzeba było go gdzieś upchnąć więc dostał posadę za 13 tyś. A żeby było śmieszniej Pan historyk jest w-ce Prezesem ds. technicznych. Jedna wielka prywata dla swoich Przestępczej Organizacji (PO). Zresztą Marszałek jako właściciel ma to gdzieś bo zapowiedział że nie daruje za strajk w ktorym chodziło o odwołanie jego siestrzeńca więc moze ten PKS jest do likwidacji skoro majątek się wyprzedaj Tak dla zemsty bo co jego obhodzą ludzie. Sprzedano placówkę w Sokółce za ponad 2 mln i kasy nie ma. Sprzeda się w tym roku zajezdnie na Jurowieckiej za kilkadziesiąt milionów i też kasa wyparuje. Dworzec też ma być sprzedany. I pozostanie powiedzieć był sobie PKS......

D
Donald

nie widzę problemu,
pozdrawiam,
wasz pan..

s
słoń

Jeśli PKS nie będzie jeżdził w godzinach rannych i wieczornych , to będzie PRAWDO PODOBNIE prywata linia będzie obsługiwała te połączenia , tak samo jak CHOROSZCZ - BIAŁYSTOK , wiec wszyscy będą jedzić prywatna linia , bo po co komu dwa oddzielne bilety m-ce . Skoro PKS twierdzi ze im to nie opłacalne , to niech całkowicie zlikwidują te połączenia , wtedy bedzie połaczenie przez prywatną linie

p
ptak

PKS wcześniej zrezygnował j z autobusów rannych które odjezdzały między godziną 5 a 6 rano z danych miejscowości , wiec pasazerowie zaczeli dojezdzać ze znajomymi autobusami , a teraz zabieraja wieczorne autobusy , wiec znowu musza one z kim wracac z białegostoku ,
Wiec skoro tak PKS podchodzi do klientów to nigdy one nie będą rentowne , poco komuś bilet m-ce tylko w jedną strone do miasta czy spowrotem , więc i pasazerowie sa zmuszeni do jezdzenia ze znajomymi samochodami
Po drugie gdzie logika firmy PKS , skoro jedzi mało pasazerów to po co daja duze autokary , nie lepiej by było dac małego busa , potem sie wszyscy dziwią ze wszytko upad !!!!!

k
kot

Polityka PKS, czasami jezdze ta trasa np. w weekend kiedy jest bardzo mało pasazerów to daja duzy autobus , a w tyg kiedy młodziez dojezdza do szkół to daja małego busika AJJJJJJJJJJJJJJ
NIGDY IM NIE WYJDZIE SKORO NIE POTRAFIĄ ZARZĄDZAĆ PRAWIDŁOWO , A POTEM SIE DZIWIĄ ....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3