Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP Zielone Wgórza Pętla przy ul. Zielonogórskiej bliżej torów? Dla wygody pasażerów planowanego tu przystanku PKP

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Tak wygląda rejon przejścia pod torami, które łączy ul. Starosielce z ul. Zielonogórską.
Tak wygląda rejon przejścia pod torami, które łączy ul. Starosielce z ul. Zielonogórską. Wojciech Wojtkielewicz
Agnieszka Rzeszewska z PiS prosi władze miasta, by zapewniły swobodny dojazd i dojście do przyszłego przystanku PKP Białystok Zielone Wzgórza. Chodzi m.in. o przesunięcie pętli autobusowej przy ul. Zielonogórskiej bliżej torów. Sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk podkreśla jednak, że trzeba byłoby przebudować sieć ciepłowniczą, a obecna pętla oddalona jest jedynie 100 metrów od torów.

Przesunąć pętlę autobusową od strony ul. Zielonogórskiej bliżej torów, wybudować wejście na peron w ciągu Trasy Niepodległości i przebudować infrastrukturę, tak by możliwe było kursowanie autobusów od ronda przy ul. Transportowej do pętli przy ul. Octowej.

Między innymi takie sugestie zgłosiła do władz miasta radna PiS Agnieszka Rzeszewska. A chodzi o rejon przejście pod torami, które łączy ul. Starosielce z ul. Zielonogórską. Właśnie tam PKP Polskie Linie Kolejowe planuje wybudować przystanek kolejowy Białystok Zielone Wzgórza.

Istniejące przejście zostanie rozebrane, a nowe będzie wybudowane zgodnie z obowiązującymi normami. Powstaną też perony. Wszystko po to, by mogły się tu zatrzymywać pociągi regionalne i dalekobieżne kursujące w kierunkach: Ełk, Warszawa i Czeremcha. Jako, że harmonogram zapowiada PKP rozpoczęcie prac jeszcze w 2020 roku, to zdaniem radnej do czasu zakończenia robót miasto powinno dostosować infrastrukturę do nowej sytuacji.

Czytaj też: Nowy przystanek PKP w Białymstoku powstanie na Zielonych Wzgórzach

Jak informuje sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk wojewoda wydał już kolejom decyzję lokalizacyjną. Podkreśla, że w miarę postępu prac, miasto będzie podejmowało działania w ramach swoich kompetencji, by zintegrować infrastrukturę miejską z kolejową.

- Wszelkie działania uzależnione będą od wysokości środków przeznaczonych w budżecie miasta - zaznacza jednak.

Szczegółowo odnosi się zaś do sprawy przesunięcia pętli od strony ul. Zielonogórskiej. Podkreśla, że pobliskie tereny należą w większości do osób prywatnych, więc najpierw miasto musiałoby je wykupić. Poza tym zgodnie z planem miejscowym tych okolic, tereny te przeznaczone są pod zabudowę produkcyjną i usługową. Przesunięcie pętli bliżej torów może więc uniemożliwić budowę nowych dróg, które prowadziłyby do tych potencjalnych terenów produkcyjno-usługowych.

Czytaj też: Białystok-Stadion. Z przystanku kolejowego trzeba iść kilkaset metrów do najbliższego przystanku BKM. A jeszcze niedawno była tu pętla

Według Krzysztofa Karpieszuka przesunięcie pętli oznaczałoby też konieczność przebudowy sieci ciepłowniczej. Poza tym pętla w obecnej lokalizacji oddalona jest jedynie 100 m od torów. - Pozwala to zapewnić odpowiednią integrację pasażerów korzystających z komunikacji kolejowej z miejskim transportem zbiorowym - uważa sekretarz.

Tu oglądasz: Koronawirus w Polsce. Zachowajmy czujność i zdrowy rozsądek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny