ą się od decyzji w tej sprawie.
Białostocka dyrekcja ochrony środowiska, w porozumieniu ze swoim odpowiednikiem w Olsztynie, pracuje nad decyzją środowiskową, dotyczącą modernizacji Rail Baltica. Decyzja ta określi ostateczny przebieg tej trasy.
Zgodnie z procedurą, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wystąpiła już z pytaniem do strony litewskiej, czy czuje się stroną w tej sprawie. Jak mówi rzeczniczka RDOŚ Małgorzata Wnuk, stało się tak dlatego, że Rail Baltica to przedsięwzięcie międzynarodowe, które nie kończy się na granicy polsko-litewskiej. Na razie Litwini odpowiedzi nie udzielili.
Jak poinformował rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki, kolej "nie kwestionuje obowiązującego prawa", ale uważa, że modernizacja Rail Baltica w Polsce nie ma wpływu na przyrodę na Litwie, dlatego wykonawca prac na rzecz PKP złożył zażalenie do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. "Pozytywna decyzja oznaczałaby skrócenie procedur po obu stronach granicy, a więc przyspieszenie inwestycji" - poinformował Łańcucki. Inwestor PKP wnioskował o wydanie decyzji środowiskowej dla przebiegu trasy Białystok - Ełk - Olecko - Suwałki - Trakiszki - do granicy państwa z Litwą.
Rail Baltica to linia kolejowa, która prowadzi przez Warszawę - Białystok - Augustów - Suwałki - Trakiszki, do granicy z Litwą. Trasa ta ma priorytetowe znaczenie, bo łączy Warszawę z Kownem, Rygą, Tallinem i Helsinkami. Jest fragmentem pierwszego Transeuropejskiego korytarza transportowego. Modernizacja odcinka od Białegostoku do granicy z Litwą ma kosztować 700 mln złotych.
Źródło: Polskie Radio Białystok
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?