Spis treści
PKP IC już w ubiegłym roku rozpoczęło przygotowania do wdrożenia programu lojalnościowego. Początkowo, spółka planowała opracowanie całego projektu samodzielnie, jednak ostatnio poinformowano, że pomoże w tym zewnętrzny wykonawca.
- PKP Intercity planuje w wakacje ogłosić przetarg na firmę, która przygotuje dla przewoźnika program lojalnościowy. Zweryfikowaliśmy założenia biznesowe, zoptymalizowaliśmy ten program lojalnościowy, ale decyzja kierunkowa jest taka, że go realizujemy. Mam nadzieję, że to dosyć sprawnie pójdzie i jeszcze w tym roku podpiszemy umowę i zaczniemy realizację — poinformował wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz.
Przeczytaj też:Wars wprowadza kolejne podwyżki. Ile zapłacimy za posiłek w PKP Intercity?
Program lojalnościowy PKP IC — jak będzie działał?
Według informacji PKP IC założenia dla programu lojalnościowego przewidują, że będzie to specjalny system, w którym podróżni mogą gromadzić punkty za zakupione bilety, a następnie wymieniać je na tańsze przejazdy lub nagrody rzeczowe.
Jak przekazał Rynek Kolejowy, na liście upominków znajdą się między innymi smartwatche, powerbanki, koszulki, bilety do instytucji kultury, abonamenty na platformach streamingowych (np. Netflix, Spotify) oraz vouchery dla organizacji charytatywnych. W programie naliczany będzie 1 punkt za każde 3 złote wydane na zakup biletów. Nie wiadomo jeszcze, jaki będzie koszt poszczególnych nagród.
System punktów ma dotyczyć biletów zakupionych na podróże pociągami wszystkich kategorii. Punkty nie będą natomiast naliczane za opłaty dodatkowe takie jak przewóz roweru czy zwierzęcia.
Głównym celem programu lojalnościowego PKP IC będzie zwiększenie przychodów ze sprzedaży biletów w długim terminie. System nie obejmie pasażerów podróżujących pociągami międzynarodowymi oraz korzystających z rabatów przyznawanych w ramach Ulgowych Usług Transportowych (UUT).
Promocje PKP IC w 2023 roku
PKP Intercity już teraz pracuje nad przyciągnięciem nowych pasażerów, organizując różnego rodzaju zniżki i kampanie promocyjne. Od dłuższego czasu dużym zainteresowaniem cieszy się oferta Promo, czyli dynamiczny system zarządzania cenami biletów.
Podróżni korzystający z Promo mogą „upolować” bilet z atrakcyjnymi zniżkami, kupując je ze sporym wyprzedzeniem lub wybierając przejazdy o mniej popularnych godzinach. Korzystając z tej usługi, można czasem nabyć bilety Pendolino nawet za 49 złotych (trasa Warszawa — Gdańsk) lub za 19 złotych w przypadku pociągów IC i TLK.
Od ubiegłego roku można też korzystać z oferty Taniej z Bliskimi, dzięki której przysługuje 30 proc. zniżki, podróżującym w małych grupach od 2 do 6 osób. Osoby, które chcą skorzystać z promocji, powinny kupić bilety co najmniej dzień przed podróżą. Warto też pamiętać, że promocje łączą się z ulgami ustawowymi.
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?