Powodem zmian jest zamknięcie odcinka Tłuszcz - Sadowne Węgrowskie. Efektem modernizacji całej trasy ze stolicy do Białegostoku będzie poprawa komfortu i skrócenie podróży do 2,5 godziny.
W celu skrócenia prac modernizacyjnych na trasie z Warszawy do Białegostoku o 10 miesięcy, zarządca infrastruktury zawiesi, od 12 października br., ruch kolejowy na odcinku Tłuszcz - Łochów.
Dwie możliwości podróży
W związku z zaistniałą sytuacją PKP Intercity zapewni komunikację zastępczą. Pasażerowie będą mogli podróżować na dwa sposoby: wybierając PKP Intercity Bus z przesiadką w pociąg w Małkini lub w przypadku tych, którzy planują podróż bezpośrednio do Białegostoku ekspresowym PKP Intercity Busem bez dodatkowych stacji zatrzymania.
PKP Intercity Busy na trasie Warszawa Centralna - Małkinia - Warszawa Centralna będą odjeżdżać co 2 godziny i będą skomunikowane z pociągami zatrzymującymi się w Czyżewie, Szepietowie i Łapach. PKP Intercity zapewni 8 par takich połączeń dziennie. Podróż zajmie około 3 godzin. Dodatkowo podróżni będą mogli nadal korzystać z 4 par bezpośrednich połączeń realizowanych PKP Intercity Busami. Komunikacja zastępcza będzie obowiązywać do 12 grudnia 2015 r.
- Wybrany przez PKP Intercity wariant komunikacji umożliwi pasażerom sprawne poruszanie wewnątrz linii, np. między Czyżewem i Łapami, jak również między stacjami skrajnymi, czyli Warszawą i Białymstokiem - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Jednocześnie pozwoli na utrzymanie dobrego czasu przejazdu - dodaje Zuzanna Szopowska.
Białystok-Warszawa-Białystok. Jakie bilety
Bilet Relacyjny
Od połowy września podróż na trasie Warszawa - Białystok będzie kosztować 30 zł, a nie 47 zł jak dotychczas. Oferta łączy się z ulgami ustawowymi. Bilet Relacyjny będzie obowiązywał także na wszystkich stacjach leżących na trasie, np. z Białegostoku do Małkini bilet będzie kosztował 21 zł, do Czyżewa 18 zł, a do Łap 10 zł.
Modernizacja trasy Warszawa - Białystok obejmuje wymianę i budowę torów o długości 156 km, rozwieszenie sieci trakcyjnej o długości 183 km, przebudowę 4 stacji i 15 przystanków, a także budowę 4 wiaduktów drogowych, 7 wiaduktów kolejowych i 9 przejść pod torami.
Aktualnie prace trwają między stacjami Warszawa Rembertów - Zielonka oraz Wołomin - Tłuszcz. Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację 66 km linii kolejowej, co pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecna prędkość maksymalna nie przekracza 120 km/h). Ponadto między Zielonką a Wołominem Słoneczną zostaną wybudowane 2 dodatkowe tory, przeznaczone tylko dla połączeń aglomeracyjnych. Rozdzielenie pociągów dalekobieżnych i podmiejskich pozwoli zwiększyć przepustowość linii. Dodatkowo Warszawa zyska jeden nowy przystanek - Warszawa Mokry Ług. Modernizacja dotyczy także przebudowy wszystkich przystanków oraz przystosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych.
Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorcówDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?