Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Do wyborów pozostało

  • 01dzień
  • 18godz.
  • 47min.
Odwiedź serwis wyborczy 

PKP Intercity. Od 12 października do Warszawy autobusem lub pociągiem i autobusem

archiwum
Pociągi wyjeżdżające z Białegostoku w kierunku Warszawy dojadą tylko do Małkini
Pociągi wyjeżdżające z Białegostoku w kierunku Warszawy dojadą tylko do Małkini Archiwum
PKP Intercity Bus i pociąg z przesiadką w Małkini oraz bezpośrednie, ekspresowe połączenie autobusowe - tak będzie wyglądała od 12 października br. organizacja ruchu na remontowanej linii Warszawa - Białystok.

Powodem zmian jest zamknięcie odcinka Tłuszcz - Sadowne Węgrowskie. Efektem modernizacji całej trasy ze stolicy do Białegostoku będzie poprawa komfortu i skrócenie podróży do 2,5 godziny.

W celu skrócenia prac modernizacyjnych na trasie z Warszawy do Białegostoku o 10 miesięcy, zarządca infrastruktury zawiesi, od 12 października br., ruch kolejowy na odcinku Tłuszcz - Łochów.

Dwie możliwości podróży

W związku z zaistniałą sytuacją PKP Intercity zapewni komunikację zastępczą. Pasażerowie będą mogli podróżować na dwa sposoby: wybierając PKP Intercity Bus z przesiadką w pociąg w Małkini lub w przypadku tych, którzy planują podróż bezpośrednio do Białegostoku ekspresowym PKP Intercity Busem bez dodatkowych stacji zatrzymania.

PKP Intercity Busy na trasie Warszawa Centralna - Małkinia - Warszawa Centralna będą odjeżdżać co 2 godziny i będą skomunikowane z pociągami zatrzymującymi się w Czyżewie, Szepietowie i Łapach. PKP Intercity zapewni 8 par takich połączeń dziennie. Podróż zajmie około 3 godzin. Dodatkowo podróżni będą mogli nadal korzystać z 4 par bezpośrednich połączeń realizowanych PKP Intercity Busami. Komunikacja zastępcza będzie obowiązywać do 12 grudnia 2015 r.

- Wybrany przez PKP Intercity wariant komunikacji umożliwi pasażerom sprawne poruszanie wewnątrz linii, np. między Czyżewem i Łapami, jak również między stacjami skrajnymi, czyli Warszawą i Białymstokiem - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Jednocześnie pozwoli na utrzymanie dobrego czasu przejazdu - dodaje Zuzanna Szopowska.

Białystok-Warszawa-Białystok. Jakie bilety

Bilet Relacyjny

Od połowy września podróż na trasie Warszawa - Białystok będzie kosztować 30 zł, a nie 47 zł jak dotychczas. Oferta łączy się z ulgami ustawowymi. Bilet Relacyjny będzie obowiązywał także na wszystkich stacjach leżących na trasie, np. z Białegostoku do Małkini bilet będzie kosztował 21 zł, do Czyżewa 18 zł, a do Łap 10 zł.

Modernizacja trasy Warszawa - Białystok obejmuje wymianę i budowę torów o długości 156 km, rozwieszenie sieci trakcyjnej o długości 183 km, przebudowę 4 stacji i 15 przystanków, a także budowę 4 wiaduktów drogowych, 7 wiaduktów kolejowych i 9 przejść pod torami.

Aktualnie prace trwają między stacjami Warszawa Rembertów - Zielonka oraz Wołomin - Tłuszcz. Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację 66 km linii kolejowej, co pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecna prędkość maksymalna nie przekracza 120 km/h). Ponadto między Zielonką a Wołominem Słoneczną zostaną wybudowane 2 dodatkowe tory, przeznaczone tylko dla połączeń aglomeracyjnych. Rozdzielenie pociągów dalekobieżnych i podmiejskich pozwoli zwiększyć przepustowość linii. Dodatkowo Warszawa zyska jeden nowy przystanek - Warszawa Mokry Ług. Modernizacja dotyczy także przebudowy wszystkich przystanków oraz przystosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
local

jak nas nie chce Polska stolica to proponuję zwiększyć liczbę pociągów do Mińska to nie wiele dalej, a Łukaszanka się ucieszy jak mu trochę złotówek zostawimy

P
Paweł

Wyobrażacie sobie sytuacje odwrotną, w której S8 zostaje zamknięta na odcinku 35 km na rok czasu, i GDDKiA proponuje zastępczy transport kolejowy...? To była by jazda :)

G
Gość
W dniu 11.09.2014 o 04:53, gosc napisał:

czekamy na publiczne wypowiedzi i działania w obronie zachowania ciaglosci lnii kolejowej: marszaałka wojeództwa , prezydanta miasta , posłów i posłanki oraz samorządowców, jak też kandydatów na prezydent ai marszałka

 

Podczas posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury poseł PiS Jarosław Zieliński mówił, że modernizacja trasy kolejowej Warszawa-Białystok i związane z tym plany wyłączenia z eksploatacji obu torów wzbudziły "powszechne oburzenie mieszkańców Podlasia oraz pasażerów korzystających z tej trasy".

Od 12 października zamknięty zostanie odcinek linii z Tłuszcza do Sadownego (Mazowieckie). Odcinek liczy 31 km, jest częścią linii kolejowej Białystok - Warszawa. Według Zielińskiego zamykanie obu torów jest pomysłem kuriozalnym. Jego zdaniem zarządca infrastruktury, czyli PKP PLK, powinien utrzymać ruch po jednym torze, w innym wypadku pasażerowie będą mieć bardzo poważne problemy z dotarciem do stolicy. - Pasażerowie płacą za nieudolność zarządcy infrastruktury, ta inwestycja mogła być wykonana wcześniej - mówił.
 

G
Gość

Brakuje jeszcze przeprawy łódką przez rzekę i wyprawa do Warszawy będzie wyglądać jak z pierwszego odcinka "Zmienników" Barei.

 

PKP popełnia samobójstwo, bo najwyraźniej jest kierowane przez idiotów. Białostockie władze to kolejny przyczółek głupoty i nieudacznictwa, ale o tym wiadomo od dawna.

g
gosc

czekamy na publiczne wypowiedzi i działania w obronie zachowania ciaglosci lnii kolejowej: marszaałka wojeództwa , prezydanta miasta , posłów i posłanki oraz samorządowców, jak też kandydatów na prezydent ai marszałka

r
regionalny
W dniu 10.09.2014 o 16:34, Grzegorz25 napisał:

jakby zlecający tą inwestycję PKP - PLK  zarządca siecią linii kolejowych zamknęła całą linię Warszawa - Białystok na 2 tory a wykonawca tej inwestycji , firma TorPol pracował przy zrywce starego i układaniu nowych torów pociągiem PUN , oto link do filmiku na którym jest pokazana praca takiego pociągu to by całą linię zrobili w ok. pół roku   :)

 

Myślałem że te specjalne pociągi remontowe wymieniają tylko podkłady, ale widzę że robią wszystko to co u nas robi się za pomocą koparki i szpadla. Począwszy od ułożenia specjalnej folii. Wydaje się że przy takich liniach jak Białystok - Warszawa tak powinien wyglądać generalny remont. Przecież po tej linii nie pojadą też towarówki, a objazdy pociągną za sobą koszty.

e
eeeek

Jakby Drozda jeszcze prowadził śmiechu warte to od października nadawałby z Małkinii.

I
Infomat
W dniu 10.09.2014 o 18:09, Gość napisał:

No tak Polska B bez połączenia pkp z Warszawą wyłączona zostanie na kilka lat. O Białymstoku nikt w Warszawie nie wie tak jak zawsze. Na Podlasiu żadnej inwestycji się nie prowadzi, bo i po co jak to B.

No nie przesadzaj! Za grube miliony buduje się drewniane kładki i wieże do obserwacji ptaszków, ponadto realizuje filmy o bagiennych ludziach i ich pasjach. Jest klawo. Tylko jakoś z tego bagienka np. Natura 2000 coraz bardziej zalatuje, jakby ... od wschodu.  

G
Gość

No tak Polska B bez połączenia pkp z Warszawą wyłączona zostanie na kilka lat. O Białymstoku nikt w Warszawie nie wie tak jak zawsze. Na Podlasiu żadnej inwestycji się nie prowadzi, bo i po co jak to B.

G
Grzegorz25
W dniu 10.09.2014 o 12:12, ubelkistan napisał:

1. Na odcinku Warszawa Rembertów- Zielonka nie są prowadzone żadne prace - powód: brak DUL i PnB w posiadaniu generalnego wykonawcy, firmy TorPol2. Generalny wykonawca wykonuje prace chałupniczo (spychaczyk, koparka, traktor z przyczepą, dlatego 35 km odcinek Tłuszcz-Sadowne będzie modernizowany 2 lata (prace de facto trwają od początku 2014 r.)3. Po modernizacji 35 km odcinka Tłuszcz-Sadowne czas przejazdu wróci do 3,5 h (patrz pkt 1)4. W grudniu 2015 skończą się pieniądze unijne na modernizację odcinka Warszawa Rembertów-Tłuszcz5. Rozgrzebana inwestycja poleży do 2017 r. zanim zostaną przypisane do niej nowe pieniądze p.s. przy rozpoczynającej się właśnie modernizacji "8" czas przejazdy do Warszawy w okolicach 3h można włożyć między bajki. Jeśli te szroty PICbus zmieszczą się w 4h to będzie sukces

jakby zlecający tą inwestycję PKP - PLK  zarządca siecią linii kolejowych zamknęła całą linię Warszawa - Białystok na 2 tory a wykonawca tej inwestycji , firma TorPol pracował przy zrywce starego i układaniu nowych torów pociągiem PUN , oto link do filmiku na którym jest pokazana praca takiego pociągu to by całą linię zrobili w ok. pół roku   :)

D
Dariusz

 skrocenie podrozy do 2,5 h?odkad  pamietam  czyli kilkadziesiat  lat   jak jezdzilem do Warszawy to zawsze   bylo 2,5 h   wiec JAKIE SKROCENIE!!?????????????

P
PoTor
W dniu 10.09.2014 o 15:13, DJ Buhh napisał:

Ponoć szef TorPolu (wykonawcy modernizacji) i szef PKP (spółki matki lub którejś ze spółeczek) to ta sama osoba.

 

 

Tomasz Sweklej
Prezes Zarządu Torpol SA, Dyrektor Generalny
 
Przebieg pracy zawodowej i zajmowane stanowiska:
w latach 1981 – 1995: Kontroler, Polskie Koleje Państwowe S.A.w latach 1980 – 1991: różne stanowiska w Grupie spółek należących do Polskich Kolei Państwowych;w latach 1991 – 1999: Pełnomocnik, Przedsiębiorstwo Torpol Małgorzata Sweklejod roku 1999 do chwili obecnej: Prezes Zarządu TORPOL S.A. (czas trwania obecnej kadencji: 26.05.2014-26.05.2017)  
D
DJ Buhh
W dniu 10.09.2014 o 12:36, Gość napisał:

Kolego, mało wiesz jak wygląda ta inwestycja. Tutaj głównym problemem jest główny wykonawca i brak nadzoru inwestorskiego ze strony PKP PLK. Ekoterroryści pod flagą CCCP to inna para kaloszy 

Ponoć szef TorPolu (wykonawcy modernizacji) i szef PKP (spółki matki lub którejś ze spółeczek) to ta sama osoba.

a
a

Zaraz zima spadnie śnieg i przeciagnie się pół roku, bravo za rozgarnięcie

G
Gość

W środę wieczorem ma odbyć się, zwołane na wniosek posłów Prawa i Sprawiedliwości, posiedzenie sejmowej komisji infrastruktury w sprawie organizacji kolejowych przewozów pasażerskich na tej trasie, w związku z zapowiedzią zamknięcia odcinka Tłuszcz - Sadowne - mówi podlaski poseł PiS Jarosław Zieliński.

Posłowie-wnioskodawcy chcą wycofania decyzji o zawieszeniu ruchu na tym odcinku.

Przed południem PiS zorganizował w Sejmie konferencję prasową w tej sprawie. Zieliński przekonywał na niej, że remont mógł być przeprowadzony tak, aby ruch kolejowy odbywał się po jednym torze.

Znamy zdolności rządu i obawiamy się, że linia będzie zamknięta nie rok, ale dłużej. Rząd Donalda Tuska miał 7 lat na tę inwestycję. Teraz pod groźbą zwrotu unijnych pieniędzy wyłącza linię z eksploatacji, żeby zdążyć na czas. To nieodpowiedzialność - podkreślał Zieliński.

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3