Parlamentarzyści PiS chcą zmiany przebiegu trasy S 19 (wideo)

(DD)

Wideo

Zobacz galerię (5 zdjęć)
Trasa ma być znacznie krótsza.

Chodzi o fragment trasy, który powstanie na północ od Białegostoku. Rząd PO-PSL zaplanował, że droga z Białegostoku do Kuźnicy będzie biegła przez Knyszyn i Korycin. Parlamentarzyści PiS chcieliby wrócić do starszej koncepcji, czyli drogi przez Czarną Białostocką i Sokółkę.

Raport środowiskowy ma powstać dla obu wariantów inwestycji. Jeśli będzie on jednak korzystny dla propozycji PiS, posłowie będą wnioskować o zmianę przebiegu trasy.

Zobacz także: Budowa Via Baltiki i S19 priorytetem, ale do Suwałk jednopasmówka

Na sobotniej konferencji minister Jurgiel zapytany o finansowanie tej inwestycji odpowiedział krótko: Pieniądze będą zapewnione.

Po wydaniu decyzji środowiskowej będzie można określić termin realizacji inwestycji.

Materiał oryginalny: Parlamentarzyści PiS chcą zmiany przebiegu trasy S 19 (wideo) - Gazeta Współczesna

Komentarze 51

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 09.03.2017 o 15:52, marszu91 napisał:

Wczoraj czytałem w DGP, że S19 w tej perspektywie funduszy w ogóle nie powstanie. Odłożona na czas nieokreślony. S17 też wątpliwa. Jedynie trasa Ostrów Łomża pewna i dokończenie trasy z Warszawy do Białegostoku.

W całym kraju rezygnują z budowy i remontów dróg (szczególnie krajowych) Ostro ścięto środki Głównej Dyrekcji i nie mają tam kasy na współfinansowanie środków przyznanych przez Unię. Samorządy lokalne mają kasę, ale w obecnej sytuacji nie będą ryzykować nieustanne wizyty CBA.

m
marszu91

Wczoraj czytałem w DGP, że S19 w tej perspektywie funduszy w ogóle nie powstanie. Odłożona na czas nieokreślony. S17 też wątpliwa. Jedynie trasa Ostrów Łomża pewna i dokończenie trasy z Warszawy do Białegostoku.

l
lilia

Takim sposobem ta droga nie powstanie nigdy, kiedy każda partia rządząca będzie zmieniała przebieg trasy

m
mirek

Ta droga ma służyć jedynie dla ruchu tranzytowego, więc powinna być szybka i krótka.

Mieszkańcy przyległych miejscowości praktycznie nie będą z niej korzystać. Daje ona tyle, że ruch tranzytowy ominie tereny zabudowane, miejscowości nie będą atakowane hałasem, spalinami, pyłami itp

S
SKLAROTYK
W dniu 07.03.2017 o 11:00, Gość napisał:

 Powyżej - Bardzo Dobra parafraza mojego komentarza. Dziękuję.  Dodam jeszcze, że obszar Natura 2000 zaczyna się już w okolicy Straży (Ostoja Knyszyńska) i ciągnie się aż do Wasilkowa. Obowiązują tam między innymi dwie tzw. dyrektywy ptasie, które są praktycznie nie do "obejścia" co oznacza, że wszelkie prace infrastrukturalne w tym obszarze związane są z naruszeniem prawa unijnego i wielkie konsekwencje finansowe w postaci kar i cofnięcia budżetu na drogi. Prawi i Sprawiedliwi ćwiczyli już lekceważenie tej zasady przy obwodnicy Augustowa, ponieśli sromotna porażkę, gdyż unia wezwała Polskę nie tylko do wstrzymania budowy obwodnicy Augustowa przez Rospudę ale też do rozbiórki budowanej wówczas jednocześnie obwodnicy Wasilkowa!!!!!O czym dzisiaj mało kto pamięta. Finalnie po zapłaceniu kar umownych Polska wstrzymała budowę obwodnicy Augustowa przez Rospudę a w zamian za REZYGNACJĘ Z PROWADZENIA S-19 przez Czarną -B komisarze unijni zezwolili na dokończenie obwodnicy Wasilkowa i oddanie jej do użytku. To wszystko było dokładnie opisane w prasie więc warto co niektórym prawym i sprawiedliwym propagandzistom przypomnieć.   

A KOCHANI POSŁOWIE ZAPOMNIELI ?

M
My z prowincji

Drogi winne być najkrótsze z miejsca do miejsca.Gdzie 19?  Rzeszów,Lublin, Bielsk Podlaski przez Zabłudów,Białystok,Sokółka.Kuźnic, czego pytam się pchać do Knyszyna i Korycina.Nie taniej rozbudować istniejącą 19.Co da mieszkańcom Knyszyna,Jasionówki,Korycina ta droga?Poprzednia władza miała dość mocno porąbane w głowach.

G
Gość

Powyżej - Bardzo Dobra parafraza mojego komentarza. Dziękuję.

 

 

Dodam jeszcze, że obszar Natura 2000 zaczyna się już w okolicy Straży (Ostoja Knyszyńska) i ciągnie się aż do Wasilkowa. Obowiązują tam między innymi dwie tzw. dyrektywy ptasie, które są praktycznie nie do "obejścia" co oznacza, że wszelkie prace infrastrukturalne w tym obszarze związane są z naruszeniem prawa unijnego i wielkie konsekwencje finansowe w postaci kar i cofnięcia budżetu na drogi. Prawi i Sprawiedliwi ćwiczyli już lekceważenie tej zasady przy obwodnicy Augustowa, ponieśli sromotna porażkę, gdyż unia wezwała Polskę nie tylko do wstrzymania budowy obwodnicy Augustowa przez Rospudę ale też do rozbiórki budowanej wówczas jednocześnie obwodnicy Wasilkowa!!!!!O czym dzisiaj mało kto pamięta. Finalnie po zapłaceniu kar umownych Polska wstrzymała budowę obwodnicy Augustowa przez Rospudę a w zamian za REZYGNACJĘ Z PROWADZENIA S-19 przez Czarną -B komisarze unijni zezwolili na dokończenie obwodnicy Wasilkowa i oddanie jej do użytku. To wszystko było dokładnie opisane w prasie więc warto co niektórym prawym i sprawiedliwym propagandzistom przypomnieć.

 
d
dr inż.

Zacytuję, bo o tej trasie nikt mądrzej nie napisał:

 

"Przebieg trasy S-19 przez Korycin ma KAŻDE uzasadnienie:ekonomiczne, ekologiczne, obywatelskie i logiczne:
1. Ekonomiczne: trasa przez Korycin, mimo tego, że dłuższa przebiega głównie przez pola
uprawne co oznacza taniość wykupu ziemi w ramach wywłaszczenia. Do tego dochodzi brak
obwodnic, które są tak kosztowne, że pochłaniają znaczną część kosztów całej inwestycji.
Gdyby prowadzić tę drogę przez Czarną B. to trzeba byłoby wykonać aż cztery obwodnice
(Sokółka, Geniusze, Straż, Czarna B.) i kilka wiaduktów kolejowych co mimo 40 kilometrowej
długości dałoby koszty większe niż w wariancie przez Korycin.
2. Ekologiczne: projekt przez Korycin nazywany jest Wielka Obwodnicą Puszczy Knyszyńskiej i
co prawda obejmuje jej skraj ale nie zakłóca np. szlakóm migracyjnych zwierząt i spełnia
wszystkie "ptasie" dyrektywy unijne czego np. nie spełnia obszar Natura 2000 w wariancie
przez Czarną B. Nie ma znaczenia tutaj, że lasy są tam nasadzeniowe, gdyż występują tam
chronione zwierząta opisane co najmniej w dwóch dyrektywach unijnych. Można walczyć z
parowozem ale skutek będzie taki jak pod Augustowem, że tak przypomnę.
3. Obywatelskie: po zrealizowaniu wariantu przez Korycin zwykły obywatel z sokólszczyzny
uzyska DWA WARIANTY dojazdu do Białegostoku i BEZPROBLEMOWE połączenie z S-8 w węźle
Choroszcz. Ciężki transport samochodowy CAŁKOWICIE ominie Sokółkę (zakaz wjazdu do miasta) i
zostanie przekierowany obowiązkowo na Korycin. Natomiast samochody osobowe będą mogły
jeździć przez Czarną B. lub do wyboru - przez Korycin. Nie muszę wskazywać alternatywności
tego rozwiązania w przypadku wypadku, kolizji itp. jednej z tych dróg.
4. Logiczne: sporny odcinek S-19 jest częścią CAŁOŚCI ciągów komunikacyjnych i jako taki
stanowi bardzo ważny element. Mianowicie w wariancie przez Korycin pozwala całkowicie ominąć
Białystok i łączy się z węzłem Choroszcz co daje REALNĄ możliwość korzystania z kierunków
Wsch-Zach., Płan-Płd. bez wjazdu do miast. Jest to dzisiaj jedna z najwazniejszych  zalet
projektowanej trasy. Tego nie zauważa nikt z wypowiedających się polityków co dowodzi
niezbicie, że ich wypowiedzi są WYŁĄCZNIE redagowane "pod publiczkę" czyli aktualnych i
przyszłych wyborców."
 

 

M
MACIEJ ZAMBRZYCKI

Droga Redakcjo

artykuł

 

Parlamentarzyści Warszawskiego

PIS  za dużo chcą , chcą by była

zmiana przebiegu trasy S 19 ,

szanowny panie redaktorze .

a czemu nie do Litwy

w
wyborca

Panowie Jurgiel i Piontkowski zapomnieli chyba,że najwięcej głosów zdobyli w Mońkach i Knyszynie, i sporo w Grajewie. Taką decyzją wypinacie się na swoich wyborców. Pewnie oni potraktują was tak samo. Ja na pewno. Brzydko jest zdradzać swoich wyborców. Może się jednak zastanowicie. Jeszcze nie jest za późno, bo wstyd będzie jak przyjdziecie znowu skomleć o głosy a tu figa.

c
czarny

BUDOWAĆ tanio bo krócej przez Czarną B.

TYLKO ZBUDOWĄ DO KOLEJNYCH WYBORÓW.

Skoro z Sitarska zabawa trwa/ła/ tyle lat.

A co do sieci dróg to niech pryszczaty Krosno  i jego towarzysze nie płacza Siec jest opracowano chyba od Gierka czasów, jak np droga do Lublina przez Koplany itd.

Jak .e zieloni kombinuja przez Korycin na Augustów nie można szerszej drogi bo PRZYRODA ,ale przez Korycin na Janów już mozna.

M
Mieczyslaw
Taka trase chciala tez PO ale zaprotestowali Kosmici.
Daj Boze udalo sie to PISowi.
T
TW Wolski

Jeden bezwypadkowy wypad weekendowy Szydło kosztuje tyle, co 8 ton ośmiorniczek.

G
Gość

Niech sobie budują nawet przez sam Żoliborz, byle za swoją kasę. Nam wystarczy, jesli nie zajumają kasy na to co już zaplanowano.

t
taki rachunek ?
W dniu 05.03.2017 o 19:30, TRZEBA MYŚLEĆ ! napisał:

s19 przez Korycin to węzły : Choroszcz, Knyszyn, Korycin, Janów, Sokolany, Sokółka, Kużnica.  S19 przez Czarną B. to węzły :Czarna Białostocka, Sokółka, Kużnica.  RACHUNEK JEST PROSTY !

Jeżeli ta droga nie będzie łączyć naszych miejscowości z wielkim światem, to jedyną z niej "korzyścią" będzie tylko smog, hałas, smród, zniszczona przyroda i utrudnienia dla rolników.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3