Nasza Loteria

Parkowanie w strefie. Namalowanie literek P jest zbyt drogie

Tomasz Mikulicz [email protected]
Urzędnicy twierdzą, że mieszkańcy i tak za parkowanie w strefie muszą płacić
Urzędnicy twierdzą, że mieszkańcy i tak za parkowanie w strefie muszą płacić Jacek Chlewicki
Tak tłumaczą urzędnicy. W mieście nie ma podwójnych oznaczeń strefy płatnego parkowania. Mieszkańcy mogą pójść z tym do sądu.

Mogę być pierwszy, który to zrobi. Skoro przepisy wprowadzają jakiś wymóg, to powinien być on przestrzegany - mówi Jakub Bezubik, student prawa, którego spotkaliśmy gdy parkował w strefie.

W lutym zeszłego roku weszło w życie rozporządzenie ministra transportu. Wprowadza ono wymóg, że parkingi w strefie płatnej muszą być oznaczone znakami drogowymi oraz namalowanymi na miejscu postojowym literami "P". W Białymstoku są tylko znaki.

Urzędnicy twierdzą, że mieszkańcy i tak za parkowanie w strefie muszą płacić.

- O opłatach przesądza uchwała rady miasta, która powinna zawierać mapę strefy - tłumaczy Dariusz Kijowski, prezes Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku.

Wspomina, że jeszcze kilka lat temu SKO przyznawało rację mieszkańcom, którzy wskazywali, że któraś z ulic nie była ujęta na takiej mapie. - Urząd jednak już to uporządkował - zapewnia Dariusz Kijowski.

Dodaje jednak, że nic nie stoi na przeszkodzie, by mieszkaniec zaskarżył to, że gmina nie dostosowała się do wymogów rozporządzenia z 2014 roku. - Musielibyśmy się nad tym pochylić. Sprawa nie jest jednoznaczna - podkreśla.

Magdalena Jurczak z magistratu mówi, że prawie wszystkie nowe miejsca parkingowe, które powstały już po lutym 2014 roku są oznaczone podwójnie. - Gdybyśmy chcieli zrobić tak również z pozostałymi, narazilibyśmy się na spore koszty. Nie ma sensu ich ponosić, skoro nie ma jakiegoś odgórnego przymusu - podkreśla.

- Urzędnicy miejscy od ponad roku pobierają niesłusznie opłaty. Naciągają nas na kasę - napisał do nas oburzony Czytelnik.

Doktor Jarosław Matwiejuk, konstytucjonalista z Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku uważa, że brak oznaczeń może spowodować, że mieszkańcy nie będą chcieli płacić za parkowanie.

Ten artykuł powstał dzięki internaucie. Informacje, zdjęcia lub wideo, którymi chciałbyś się podzielić, wyślij na maila [email protected].

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Walk

A co to takiego właściwie jest to SKO? Klika urzędasów przyklepująca wszystko co wychodzi od innych urzędasów. Jeszcze nie słyszałem aby kiedykolwiek przyznali rację obywatelowi w sporze z urzędem. Choćby tenże obywatel miał 150% racji. Klakierzy.

A co do skrótu- za "komuny" w szkołach było SKO, czyli Szkolna Kasa Oszczędności... I tak powinno zostać!

Ż
Życzliwy
W dniu 06.05.2015 o 14:57, yhy napisał:

Nie, to miejsca parkingowe są za małe! Bo jest ustawowy wymóg, że tyle to a tyle miejsc przy takiej to a takiej powierzchni sklepu..Pan chyba nie miał porysowanego i powgniatanego auta od parkowania w liniach:) i życze powodzenia przy parkowaniu w liniach przy samochodzie 3 drzwiowym i wyjmowaniu dziecka z fotelika!!!

Masz rację kolego

Kiedyś postawiłem w Auchanie na środku pustego placu.

Przychodzę i drzwi aż do blachy obite

To takie H.u.je. i tyle co patrzą tylko na siebie

g
gosc
W dniu 06.05.2015 o 14:57, yhy napisał:

Nie, to miejsca parkingowe są za małe! Bo jest ustawowy wymóg, że tyle to a tyle miejsc przy takiej to a takiej powierzchni sklepu..Pan chyba nie miał porysowanego i powgniatanego auta od parkowania w liniach:) i życze powodzenia przy parkowaniu w liniach przy samochodzie 3 drzwiowym i wyjmowaniu dziecka z fotelika!!!

Mam poobijany z kazdej strony wlasnie przez takich asow parkowania. I szczerze mowie nie warto kupywac z tego powodu nowego auta. Ale polecam duze auta i zmiane wielkosci miejsca tez ustawowo. Pozdrawiam.

y
yhy
W dniu 06.05.2015 o 11:05, gosc napisał:

Pytam sie po co te malowane linie? 90% i tak bby nie potrafilo. Przyklad: Galeria Alfa pani kierowiec na nr BI... parkuje na dwoch stanowiskach (jedno dla matek z dziecmi drugie zwykle) po czym wychodzac ochroniarz prosi o poprawne przeparkowanie. Slysze odpowiedz: Ale ja inaczej nie potrafie.    Prosze spojrzec na ogolny problem nie stosowania sie do porawnego parkowania. nie dosc ze na dwoch miejscach to jeszcze z nawisem bagaznika na chodnik. no fakt. ogolnie miejsca sa za waskie a moze za latwo jest na egzaminie na prawko? Proponuje wprowadzic losowanie samochodu na ktorym bedzie sie zdawac. Pozwoli to podniesc poziom bezpieczenstwa. Nadmieniam ze zadam honorarium za pomysl:) Milego dnia zycze wszyskim.

Nie, to miejsca parkingowe są za małe!

 

Bo jest ustawowy wymóg, że tyle to a tyle miejsc przy takiej to a takiej powierzchni sklepu..

Pan chyba nie miał porysowanego i powgniatanego auta od parkowania w liniach:)

 

i życze powodzenia przy parkowaniu w liniach przy samochodzie 3 drzwiowym i wyjmowaniu dziecka z fotelika!!!

a
ania

Już lepiej niech te urzędasy nie maluja nic, bo znow cos zmalują nie tak. Tak samo jak wchodzila strefa parkowania i namalowali oznaczenia na asfalcie, i co ile to czasu było???? a wystarczylo raz wydac pieniądze i umieść oznakowanie strefy i jaka strefa duza litera przy sygnalizacji tak jak to pokazuja strzałki czy jazda na wprost,lewo lub prawo. I do dziaiaj by wisiały. Ale przecież nikt nie pomyśli tylko robi a później szkoda pieniędzy żeby ludzio zycie ulatwic.  

g
gosc

Pytam sie po co te malowane linie? 90% i tak bby nie potrafilo. Przyklad: Galeria Alfa pani kierowiec na nr BI... parkuje na dwoch stanowiskach (jedno dla matek z dziecmi drugie zwykle) po czym wychodzac ochroniarz prosi o poprawne przeparkowanie. Slysze odpowiedz: Ale ja inaczej nie potrafie.    Prosze spojrzec na ogolny problem nie stosowania sie do porawnego parkowania. nie dosc ze na dwoch miejscach to jeszcze z nawisem bagaznika na chodnik. no fakt. ogolnie miejsca sa za waskie a moze za latwo jest na egzaminie na prawko? Proponuje wprowadzic losowanie samochodu na ktorym bedzie sie zdawac. Pozwoli to podniesc poziom bezpieczenstwa. Nadmieniam ze zadam honorarium za pomysl:) Milego dnia zycze wszyskim.

b
balon

Zlikwidować całkowicie strefy płatne jak w komunie (komuno wróć)abo wprowadzić opłaty za wejście i wjazd do stref dla wszystkich bez wyjątku, wczoraj parkowałem bez opłaty i nie dostałem mandatu, ludzie! robią nas w balona nie płaćmy wszyscy

Ż
Życzliwy

To "zebry" i "kopert dla inwalidów" też nie trzeba malować. 

To chyba Kononowicza było hasło, że niczego nie będzie... A może oni go tam zatrudnili ?

B
Białostoczanin

Zlikwidować Strefę Parkowania. Mało mają kasy i jeszcze chcą więcej. Pazerniaki. I zwolnić 50% Urzędników to kasa sie znajdzie. I tak nic nie robią.

a
a

nie ma zanków poziomych nie trzeba płacic bo miejsce jest źle oznakowane , tyle w temacie

G
Gość
Za nic nie muszą płacić na nieprawidłowo lub wogóle nieoznaczonych miejscach parkingowych !
Wasze uchwały wsadźcie sobie w buty. Jak uchwalacie taką lipę to sami sobie płaćcie !!
K
Kris

Rozumiem że tej Bezubik za podwyżkę cen parkowania w strefie po dodatkowym oznakowaniu miejsc postojowych zapłaci z własnej kieszeni? Jak się jest takim specjalistą w zakresie prawa to pewnie nie będzei z tym problemu?

w
wer

koperty za 800 zł szybko malują

Ż
Życzliwy
No w końcu bo już myślałem, że oleliście temat.
Prawo stanowi jasno, że pobór opłat może nastąpić jedynie w prawidłowo oznaczonej strefie t.j. ze znakamimpionowymi tej strefy oraz liniami poziomymi. Jest to nowelizacja ustawy z dn 14.02.2014 roku. ( Poszukajcie i pocytajcie w necie).
Przepis nie ustanowiony przez pana Truskolaskiego i jego miernych urzędników a przez Ministra. Jest jasny i czytelny. Chyba, że ów minister ma niższe kompetencje niż nasz prezydent Truskolaski.
LUDZIE PRZESTAŃCIE WIERZYĆ W TE BREDNIE, ŻE TO UCHWAŁA MIEJSKA JEST WAŻNIEJSZA OD USTAWY PAŃSTWOWEJ. Co to za BREDNIE !
Co to za tłumaczenia, że miasta nie stać na malowanie linii ? Jak od ponad roku naciągacie ludzi na niesłuszne i niezgode z prawem opłaty to chyba powinno was być stać. A jak jeszcze za mało wam kasy to nie pobierajcie niesłusznie opłat !!!
Jeżeli miejsce płatnego parkowania nie jest prawidłowo oznaczone to NIE NALEŻY UISZCZAĆ OPŁAT !!!
I NIECH SOBIE PODAJĄ DO SĄDU JAK SĄ TACY MĄDRZY. ZOBACZYMY KTO WYGRA.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny