Siarczysty mróz nie przeszkodził wielbicielom cyklu Muzyka Mistrzów Baroku zająć wszystkie miejsca w Auli Magna Pałacu Branickich. Ale i okazja była wyjątkowa. Zupełnie "nowe" kompozycje, nie grane jeszcze w tym cyklu i chyba w ogóle w Białymstoku i koncertmistrz Martyna Pastuszka - oddana muzyce dawnej wybitna skrzypaczka grająca na historycznych instrumentach.
Koncert rozpoczął się od krótkiego wprowadzenia dr hab. Anny Moniuszko pomagającej naocznie pojąc różnicę pomiędzy smyczkami używanymi dziś i tymi z dworu Burbonów. Później zabrzmiała żywiołowa suita Andre'a Campry z baletu "Tancrede", suita "Eusebia" kompozycji Georga Muffata albo "Pascaille" z opery "Armide" Jean'a-Baptiste Lully'ego. Klasyczny Telmann i koncert Michel'a Corette'a zakończyły bardzo gorący program wieczoru.
Martyna Pastuszka - jak zawsze uśmiechnięta, a jednocześnie skupiona na dźwięku i współpracy z Zespołem Muzyki Dawnej Diletto podawała dźwięk z lekkością i naturalną biegłością zaś Aula Magna odpowiadała zespołowi akustyką, która pozwala z dowolnego miejsca cieszyć się współbrzmieniem instrumentów nawet tak dziś egzotycznych jak teorba.
Już za miesiąc w cyklu Muzyka Mistrzów Baroku tuż przed okresem Wielkiej Nocy zabrzmi arcydzieło Jana Sebastiana Bacha "Pasja według św. Jana". W roli Ewangelisty wystąpi Gernot Heinrich z Austrii. Wstęp jak zawsze - wolny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?