Kolejny koncert z cyklu Muzyka Mistrzów Baroku poświęcony był obojowi. W Auli Magna Pałacu Branickich można było usłyszeć Georga Philippa Telemanna: Uwerturę – suitę C – dur (TWV 55:C6) oraz Koncert na duet obojów miłosnych z towarzyszeniem orkiestry (TWV 52:A1) , Koncert B – dur na Corno Angelico Antona Millinga, a także Koncert Es – dur na obój solowy z akompaniamentem orkiestry najwybitniejszego z synów Jana Sebastiana – Carla Philippa Emanuela Bacha.
Ten koncert z partiami solowymi zagrała Luise Baumgartl. Zanim rozpoczęła swój popis, opowiedziała o historii oboju, różnicach w budowie, innych możliwościach artykulacji i wreszcie - o sposobach przygotowania stroika.
Katarzyna Pilipiuk przekonywała, że rożek angielski powstał we Wrocławiu w pierwszej połowie XVIII wieku. Sama zagrała na wiernej kopii jednego z pierwszych odnotowanych w historii takich właśnie instrumentów.
O specjalnym stroju i związanym z nim brzmieniem utworów wspominała i Luise Baumgartl i Małgorzata Józefowska. Oboistka tłumaczyła o różnicy w brzmieniu oboju miłosnego w stosunku do obojów, jakie znamy z współczesnego brzmienia orkiestr symfonicznych. Takie połączenie koncertu z mini wykładami to doskonały pomysł na propagowanie istoty wykonawstwa muzyki barokowej na instrumentach z epoki.
Zespołem Muzyki Dawnej Diletto dyrygowała dr hab. Anna Moniuszko.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?