Opera Podlaska. Już w sobotę na scenie zagości "Wesoła wdówka". Zobacz ostatnie przygotowania przed premierą [ZDJĘCIA]

Bartosz Wacławski
Bartosz Wacławski
Ostatni, III akt "Wesołej wdówki". Spektakl zachwyca kostiumami i niezwykłą, multimedialną scenografią. Premiera już w sobotę o godzinie 19. Kolejny spektakl w niedzielę. W październiku operetkę będzie można zobaczyć w każdy weekend. W sumie zaplanowano 10 pokazów.
Ostatni, III akt "Wesołej wdówki". Spektakl zachwyca kostiumami i niezwykłą, multimedialną scenografią. Premiera już w sobotę o godzinie 19. Kolejny spektakl w niedzielę. W październiku operetkę będzie można zobaczyć w każdy weekend. W sumie zaplanowano 10 pokazów. Wojciech Wojtkielewicz
To „Wesoła wdówka” na którą czekamy i za którą tęsknimy - nie ma wątpliwości Michał Znaniecki, reżyser operetki. Na scenie jest wszystko, czego możemy oczekiwać od tego gatunku - piękne aranżacje, wystawne kostiumy i przepych, jakiego w Operze Podlaskiej dawno nie było.

Próby nad spektaklem rozpoczęły się w połowie sierpnia. W środę fragment - trzeci akt - mogli zobaczyć dziennikarze. Próby generalne ruszają już w czwartek. Najpierw z pierwszą obsadą, w piątek - z drugą. Tak, by wszystko było gotowe na sobotnią premierę. Tak bardzo wyczekiwaną przez szefów Opery i Filharmonii Podlaskiej.

- Mam nadzieję, że nie zostaniemy zamknięci i będziemy mogli prezentować ten spektakl - mówi prof. Violetta Bielecka, po. dyrektora placówki.

Kto ma obawy, już dziś powinien rezerwować miejsca na widowni. Ostatnie bilety jeszcze są dostępne na premierę. Twórcy zrobili wszystko, by przez trzy akty nie było czasu na nudę. Bo spektakl przygotowany jest z gigantycznym rozmachem.

- Jeżdżą wszystkie zapadnie, wszystkie wózki. Plus nowoczesne technologie, multimedia. Zbudowaliśmy magiczny świat - mówi reżyser. Te multimedia stworzyła utytułowana Podlasianka Karolina Jacewicz. To dzięki niej ze sceny możemy obcować z magią. - Mam nadzieję, że widać tu podlaski pierwiastek. Bo jest - zapewnia artystka.

Bo operetka Franza Lehára to właśnie prawdziwa magia. Opowiada o perypetiach tytułowej wdówki – Hanny, obywatelki wymyślonego Księstwa Pontevedry, bajecznie bogatej, dzięki spadkowi po mężu – bankierze. Co może zrobić kobieta w takiej sytuacji? Wyjechać na przykład do… Paryża, szaleć i zakochać się!

W rolę wdówki w pierwszej obsadzie wciela się Grażyna Brodzińska. Pierwszy raz w białostockiej operze. Tekst zna świetnie, bo przed laty grała wdówkę w Gliwicach, a tuż przed pandemią - w warszawskim Teatrze Palladium.

- Jasne, że jest stres. Zawsze przed premierą. Ale gdy już wyjdę na scenę, wszystko mija. Ten spektakl jest taki szalony... - mówi nam Grażyna Brodzińska.

- Mówi się, że operetka to błahe i lekkie tematy. Ale każdy taki błahy temat na scenie staje się ważny w naszym życiu. To siła tej formy - nie ma wątpliwości Michał Znaniecki. Nie tylko wyreżyserował spektakl, ale też opracował przekład libretta.

Doskonałą współpracę z reżyserem podkreśla Andrzej Knap, kierownik muzyczny i pierwszy dyrygent.

- Jestem szczęśliwy, że mogłem brać udział w tym przedsięwzięciu, że tu jestem - mówi. - Modlę się, by sto wdówek poleciało!

Na razie zaplanowano 10 przedstawień. Pierwsze już w sobotę o godz. 19. Dzień później zaplanowano występ drugiej obsady. W październiku Wesołą Wdówkę będzie można zobaczyć w każdą sobotę (o godz. 19) i każą niedzielę (o godz. 18).

Obsada:

  • Hanna Glawari: Grażyna Brodzińska / Dorota Wójcik;
  • Hrabia Daniło: Arkadiusz Anyszka / Adam Zaremba;
  • Baron Mirko Zeta: Przemysław Rezner / Kirill Lepay.
  • Walentyna: Magdalena Stefaniak/ Anna Wolfinger
  • Camille de Rossillon: Hubert Stolarski / Szymon Rona
  • Wicehrabia Cascada: Maciej Nerkowski / Krzysztof Szyfman
  • Raoul de Saint-Brioche: Rafał Supiński / Piotr Pawlak
  • Bogdanowicz: Paweł Cichoński/ Karol Komenda
  • Sylviana: Magdalena Masiewicz / Marta Niezgoda
  • Kromow: Artur Mądry / Karol Komenda
  • Olga: Danuta Jakimowicz / Agnieszka Deniziak
  • Niegus: Paweł Strymiński / Piotr Pawlak
  • Orkiestra i Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
  • Gryzetki: Izabela Bolesta, Agnieszka Deniziak, Oksana Gołambowska, Małgorzata Mukosiej
  • Tancerze: Natasza Borycka, Joanna Frątczak, Natalia Jóźwiak, Ewelina Kruk, Karolina Merda, Hanna Maria Mocarska, Szymon Harasimowicz, Arkadiusz Jarosz, Łukasz Józefowicz, Jakub Piotrowicz, Sebastian Piotrowicz, Mateusz Sobczak

Twórcy

  • libretto: Victor Leon, Leo Stein
  • przekład: Jerzy Jurandot, Józef Słotwiński
  • opracowanie przekładu: Michał Znaniecki
  • kierownictwo muzyczne: Andrzej Knap
  • reżyseria: Michał Znaniecki,
  • scenografia: Luigi Scoglio,
  • kostiumy: Małgorzata Słoniowska.
  • choreografia: Inga Pilchowska
  • kierownik Chóru OiFP: Violetta Bielecka
  • reżyseria świateł: Dariusz Albrycht
  • scenografia multimedialna: Karolina Jacewicz
  • współpraca muzyczna | II dyrygent: Wojciech Semerau-Siemianowski
  • asystent reżysera: Rafał Supiński
  • współpraca choreograficzna: Joanna Marta Kierzkowska
  • korepetytor wokalny: Tomasz Rak

ZOBACZ: Białystok. OiFP. Rock opera Jesus Christ Superstar - premiera 29.02.2020. Fragmenty musicalu

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie