Oko w oko z liderami podlaskiej gospodarki. Finał, czyli wielu liderów w jednym miejscu

Wojciech Jarmołowicz
Oko w oko z liderami podlaskiej gospodarki. Finał, czyli wielu liderów w jednym miejscu
Oko w oko z liderami podlaskiej gospodarki. Finał, czyli wielu liderów w jednym miejscu Andrzej Zgiet
Ponad 200 osób uczestniczyło w piątkowy wieczór w ostatnim spotkaniu cyklu "Oko w oko z liderami podlaskiej gospodarki".

Byli obecni niemal wszyscy liderzy, którzy od listopada 2013 r. do maja 2014 r. dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem z młodymi ludźmi w auli Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

Przybyli: Jan Mikołuszko (Unibep), Wojciech Strzałkowski (MTC Plus), Zbigniew Gołąbiewski (Promotech), Sławomir Żubrycki (Palisander), Maciej Szumski (Plum), Mikołaj Charkiewicz (ChM) i Antoni Stolarski (SaMASZ). Pozostałych liderów - Witolda Karczewskiego, Kingę Lesisz i Henryka Owsiejewa - zatrzymały obowiązki służbowe.

Spotkanie było nietypowe, bo to nie liderzy mówili o swoich sukcesach i porażkach, a prof. dr hab. Barbara Mazur oceniła ich na podstawie lektury książki i ich wystąpień.

- Każdy z liderów ma cechy i umiejętności menedżera, potrafi współpracować z ludźmi, jest ich przywódcą, a także jest artystą, bo tworzą coś nowego, innego

- mówiła.

Podkreślała, że wszyscy wciąż potrzebują nowych wyzwań, często sami je kreują. - Bo nie zadowala ich, by być trzecim, czy szóstym. Zawsze chcą przewodzić - dodała. - Budowali i budują swoje firmy na wartościach. Wierzą, że tylko etyczne prowadzenie biznesu pozwala na długi żywot ich przedsiębiorstw.

Po wykładzie liderzy odnieśli się do słów prof. Mazur. Większość podkreślała, że czuje się menedżerami, ale niektórzy - ci, którzy prowadzą firmy innowacyjne - nie ukrywali, że słowo "artysta" bardzo im schlebia.

r

Na koniec - jak zwykle - padły pytania z sali. Młodych ludzi interesowało, czy są jakieś pomysły na rozwój gospodarki Podlasia oraz jak zarobić dużo pieniędzy.
- Musimy nastawić się na eksport - przekonywał Jan Mikołuszko.
- Dzisiaj najlepszym towarem, który znakomicie się sprzedaje, jest wiedza. Jeśli ktoś ma wiedzę i umiejętności na odpowiednim poziomie, to nie musi się martwić o zarobki - dodawał Maciej Szumski.

Organizatorami cyklu spotkań byli" WSFiZ w Białymstoku oraz Agencja Reklamowa "Admis" - wydawca książki "Liderzy podlaskiej gospodarki".
Patroni medialni: Gazeta Współczesna, Kurier Poranny, Polskie Radio Białystok, www.bialystokonline.pl        

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie