Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

OiFP. Światowy dzień opery już 25 października. Darmowy koncert w foyer dadzą Joanna Motulewicz i Anna Krzysztofik-Buczyńska

OPRAC.:
Jerzy Doroszkiewicz
Jerzy Doroszkiewicz
Joanna Motulewicz
Joanna Motulewicz Michał Heller
Recital operowy Joanny Motulewicz uświetni Światowy Dzień Opery. Opera i Filharmonia Podlaska zaprasza na darmowy koncert w foyer gmachu przy Odeskiej

- Opera i Filharmonii Podlaskiej zaprasza na koncert w niedzielę o godz.15, w foyer opery przy Odeskiej - zaprasza Joanna Dolecka z opery. - Koncert jest bezpłatny, zapraszamy po wejściówki do kas w piątek i sobotę.

W programie usłyszymy m.in.:

G. F. Haendel - Ombra mai fu z opery "Kserkses"

G. Bizet - Habanera z opery "Carmen"

G. Rossini - Cruda sorte z opery "Włoszka w Algierze"

P. Czajkowski - aria Olgi z opery "Eugeniusz Oniegin"

L. Bernstein - aria Old Lady "I'm easily assimilated" z opery "Kandyd"

Kim jest Joanna Motulewicz?

Joanna Motulewicz ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. J. Janucik. Finalistka i laureatka konkursów wokalnych, takich jak: Międzynarodowy Konkurs Wokalny „Le Grand Prix de l’Opera” w Bukareszcie, Międzynarodowy Konkurs Wokalny „cantateBach!” w Greifswaldzie, Ogólnopolski Konkurs Wokalny w Dusznikach-Zdroju oraz Ogólnopolski Konkurs Moniuszkowski „Aria i Pieśń Wieczorna” w Białymstoku. Solistka Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, na deskach której występuje w operach „Carmen” G. Bizeta, „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta, „Traviata” G. Verdiego i „Straszny dwór” S. Moniuszki, musicalach „Skrzypek na dachu” J. Bocka i „Korczak” Ch. Williamsa oraz operetkach „Zemsta nietoperza” i „Baron cygański” J. Straussa. W styczniu 2015 zadebiutowała w Operze we Frankfurcie nad Menem jako Bronka w „Pasażerce” M. Weinberga – w maju 2017 r. tą rolą zadebiutowała również na deskach Opery Wiedeńskiej – a następnie pojawiła się tam w operach G. Pucciniego „Gianni Schicchi” oraz „Siostra Angelica”, a także w „Das schlaue Füchslein” L. Janáčka. W sezonie 2019/20 została zaproszona do udziału w premierze opery „Penelope” G. Faurégo, w tym sezonie zadebiutuje też w Operze Graz. W 2013 r. rozpoczęła współpracę z Opera Classica Europa, gdzie wcieliła się w postać Feneny w „Nabucco” Verdiego pod batutą H. Richtera. W latach 2013–2015 była uczestniczką Akademii Operowej w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, z którym stale współpracuje, pojawiając się przedstawieniach takich, jak „Carmen” Bizeta, „Straszny dwór” Moniuszki czy „Oniegin” P. Czajkowskiego. W 2017 r. rozpoczęła współpracę z Festiwalem Oper Barokowych „Dramma per Musica” w Warszawie, występując jako Selinda w operze „Farnace” A. Vivaldiego, a następnie Bradamante w „Alcinie” G.F. Händla. Współpracuje również z zespołami muzyki dawnej Il Tempo i La Tempesta oraz Kwartetem Wokalnym Tempus, z którymi koncertuje w kraju i za granicą. Jej działalność artystyczna obejmuje również kompozycje oratoryjne i kantatowe. W repertuarze ma ponad 30 partii, m.in. w dziełach takich kompozytorów, jak J.S. Bach, W.A. Mozart, L. van Beethoven, A. Dvořák, S. Moniuszko, G. Mahler, K. Szymanowski, I. Strawiński, G. Verdi, M. Bembinow.

Kim jest Anna Krzysztofik-Buczyńska?

Anna Krzysztofik-Buczynska ukończyła z wyróżnieniem: PSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu mgr H. Gacki – Krzysztofik, OSM I i II st. w Bytomiu w klasie mgr M. Zegalskiej oraz studia magisterskie i podyplomowe w Filii AMFC w Białymstoku w klasie prof. J. Kadłubiskiego. Jako pianistka brała udział w wielu konkursach i przesłuchaniach, zdobywając nagrody i wyróżnienia. Swoje umiejętności pianistyczne doskonaliła pod kierunkiem A.Orłowieckiego (Rosja), J. Rosea (USA), A. Jasińskiego, Cz. Stańczyka, M. Catanii (Włochy), M. O’Rourke (Irlandia), J. Banowetza (USA), A. Wodnickiego (USA) oraz Duo Pepicelli (Włochy).

Naukę gry na klawesynie rozpoczęła w Filii AMFC w Białymstoku pod kierunkiem prof. P. Wilczyńskiego, a następnie u mgr E. Adamczyk. W 2008 roku ukończyła z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie na UMFC Wydział w Białymstoku w klasie klawesynu prof. L. Stawarz.
Wystąpiła z recitalem klawesynowym w Kościele Św. Krzyża w Warszawie (2006). Jako solistka wzięła udział w Forum Muzyki Dawnej w AMFC w Warszawie (2006), a także w 12 Dniach Bachowskich w AM w Krakowie (2007).

Jest wykładowcą (pianistką i klawesynistką) w UMFC Wydział w Białymstoku.

Jest współzałożycielką Zespołu Muzyki Dawnej Consort 415, z którym występuje jako solistka i kameralistka, wykonując partie basso continuo na klawesynie i pozytywie.

Jako muzyk orkiestrowy pracuje w Orkiestrze Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, realizując tam partie fortepianu, czelesty i organów. Brała udział w koncercie Filharmoników w Petersburgu w Soborze Smolnym w roku 2006, a także w tournee koncertowym w Szwecji (Sztokholm – Goeteborg) w roku 2009.

Jako korepetytor pracowała w OIFP-ECS w Białymstoku przy realizacji oper St. Moniuszko „Straszny Dwór”, G. Ph. Telemann „Pimpinone”, a także musicali Ch. Williams „Korczak”, A. L. Weber „Upiór w operze”. Dzięki grze na kilku instrumentach wykonuje muzykę od XVI – wiecznej do współczesnej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny