OiFP. Śmierć to najlepszy koniec opery Turandot. Tak uważa Marek Weiss-Grzesiński, reżyser (zdjęcia, wideo)

Jerzy DoroszkiewiczZaktualizowano 
- Śmierć to najlepszy koniec opery "Turandot" - uważa Marek Weiss-Grzesiński, reżyser białostockiej inscenizacji ostatniej, niedokończonej, opery Giacoma Pucciniego.

- Kończymy „Turandot” na śmierci Liu – mówi reżyser. – Nie znoszę operowego snobizmu, dla mnie najważniejszy jest związek muzyki z człowiekiem na scenie, piękno opowieści, piękno sztuki w jej stanie czystym.

Turandot w OiFP. Ostatnie szlify przed premierą (zdjęcia, wideo)

Dlatego jutrzejsza premiera ma być realizacją tego, co Puccini zdążył napisać przed śmiercią. – Większość teatrów nie do końca wie, co zrobić z tym fragmentem dopisanym po śmierci Pucciniego – twierdzi Grzegorz Berniak, kierownik muzyczny inscenizacji przy Odeskiej. Berniak zwraca uwagę na bardzo skomplikowaną muzykę, chóry, które słychać z tyłu sceny, podkreśla unikalność chóru naszej opery i dobór solistów.

–Moja rola polega na zagraniu relacji, za każdym razem kiedy mówię, robię to za dwie osoby opowiada o swojej „dorosłej” Turandot Wioletta Chodowicz. Bo unikalnym pomysłem Weissa-Grzesińskiego jest obsadzenie głównej bohaterki opery przez dwie osoby – kobietę i dziewczynkę. –Jesteśmy zrośnięte z Amelią czy z Hanią jak drzewo i huba – opowiada Chodowicz.

– Moja postać jest ciężka do zrozumienia, bo wydaje mi się, że czasami ma takie zachowania, których nie da się przewidzieć, moim zdaniem jest postacią która ma żal do kogoś i mści się na innych –tłumaczy 12-letnia Hanna Karetko. Drugą młodą Turandot jest 11-letnia Amelia Gabrylewska.

– „Turandot” osadzona będzie w scenerii współczesnego inferna, które rozciąga się dziś wszędzie, od Azji po Afrykę, i w którym biedny tłum wylewa się tłumnie ze swoich slamsów, w poszukiwaniu miłości i marzeń – zapowiada Paweł Dobrzycki, scenograf.

Premiera opery w wersji, jaką pozostawił Puccini, już jutro o godz. 19. Wolne bilety są dopiero na przedstawienia w styczniu 2019 roku.

Wideo

Materiał oryginalny: OiFP. Śmierć to najlepszy koniec opery Turandot. Tak uważa Marek Weiss-Grzesiński, reżyser (zdjęcia, wideo) - Kurier Poranny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3