Obwodnica Wasilkowa. Koniec zastoju, w marcu ruszą prace.

Fot. Wojciech Wojtkielewicz / Archiwum
W optymistycznym wariancie roboty przy budowie obwodnicy zostaną wznowione jeszcze w marcu.
W optymistycznym wariancie roboty przy budowie obwodnicy zostaną wznowione jeszcze w marcu. Fot. Wojciech Wojtkielewicz /Archiwum
Wkrótce ma pojawić się zmodyfikowane pozwolenie budowlane na dokończenie inwestycji. A to oznacza, że jeszcze w marcu na budowę mogą wrócić drogowcy. Obwodnica ma być gotowa do końca 2010 roku.

Na taką wiadomość czekaliśmy od wielu lat - mówi Antoni Pełkowski, burmistrz Wasilkowa. - Przy tak dużym zaawansowaniu tej inwestycji, byłoby karygodne, żeby jej nie dokończyć.

A chodzi o wznowienie budowy obwodnicy Wasilkowa. Wkrótce powinny zakończyć się wszystkie formalności związane ze zmianą pozwolenia budowlanego.

- Dokumenty wpłynęły do nas w ubiegłym tygodniu - informuje Jolanta Gadek, rzeczniczka prasowa wojewody podlaskiego. - Na wydanie pozwolenia mamy generalnie 60 dni, ale decyzja będzie już na początku marca - zapewnia.

Rzeczniczka tłumaczy też, że nie ma przeciwwskazań, aby decyzja otrzymała rygor natychmiastowego wykonania. Ale tu potrzebny jest wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

Pozwolenie musi być zmienione, bo pod koniec grudnia zostało wydana nowa decyzja środowiskowa. A ta wprowadziła pewne zmiany do inwestycji.

W optymistycznym wariancie roboty przy budowie obwodnicy zostaną wznowione jeszcze w marcu.

- Wykonawca cały czas czeka na nasz sygnał - tłumaczy Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA. - Jeśli prace zostaną wznowione w marcu, to droga powinna być gotowa do końca tego roku.

Pięciokilometrowa obwodnica będzie miała jedną jezdnię z dodatkowym pasem do wyprzedzania. Jedynie przy rozjazdach drogowych w Sochoniach oraz Świętej Wodzie droga będzie miała po dwie jezdnie.

Nowa trasa wyprowadzi ruch tranzytowy z Wasilkowa, ale również część ciężarówek przejeżdżających przez Białystok. Bo tiry jadące w kierunku przejścia granicznego w Kuźnicy Białostockiej będą skręcać na Augustów i w Sochoniach odbijać na drogę krajową nr 19.

Rewolucja w aptekach. Farmaceuta jak lekarz?

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MarcinL
CYTAT(Gość @ 18.02.2010, 09:07:31)
Którą konkretnie drogę się na tak w zachodniej Polsce buduje? I czy ty wiesz jakie jest natężenie ruchu na 19 na północ od Białegostoku? Jeśli nie wiesz to co powiem - 900 pojazdów ciężarowych na dobę. Dla porównania w Suwałkach na ósemce (bo tam jest więcej niż w Augustowie) to 9500, ponad dziesięć razy tyle.

Ale drogi buduje się nie tylko dla pojazdów ciężarowych. Średni ruch na DK19 wg GPR2005 na północ i na południe Białegostoku to odpowiednio 12 tys i 10 tyś pojazdów. W okolicach Suwałk to ok 9 tyś pojazdów. Drogi na zachodzie o których wcześniej wspomniałem to S3, S5, S11 i tam między miastami jest 6-11 tys a buduje się od razu 2x2. Gdzie tu sprawiedliwość? Ja nie mówię żeby DK19 była cała 2x2, ale obwodnica Wasilkowa oraz odcinek Białystok-Zabłudów mógłby być od razu 2x2 bo ruch tam jest raczej spory.
G
Gość
CYTAT(MarcinL @ 17.02.2010, 08:51:48)
Odpowiedz tylko na jedno pytanie - dlaczego na zachodzie Polski przy takim samym natężeniu ruchu buduje się od razu drogę 2x2,


Którą konkretnie drogę się na tak w zachodniej Polsce buduje? I czy ty wiesz jakie jest natężenie ruchu na 19 na północ od Białegostoku? Jeśli nie wiesz to co powiem - 900 pojazdów ciężarowych na dobę. Dla porównania w Suwałkach na ósemce (bo tam jest więcej niż w Augustowie) to 9500, ponad dziesięć razy tyle.
A co do miesteczka na L to dziękuję ci za słowa które tu napisałeś. Bo ty rozumiesz, że Łomża to też województwa podlaskie i widzisz że tam z drogami jest jeszcze gorzej niż w centralnej i wschodniej części województwa. Ale nawet w tym wątku pojawiły się wpisy dekli, którzy uważają że to że obwodnica Wasilkowa ma profil 2+1 jest wynikiem spisów Łomżyniaków.
M
MarcinL
CYTAT(Gość @ 17.02.2010, 06:47:17)
Kolejni deb***e chcieliby budowy dróg w standarcie 2+2 do każdej Koziej Wólki, nie oglądając się zupełnie na natężenie ruchu.

Odpowiedz tylko na jedno pytanie - dlaczego na zachodzie Polski przy takim samym natężeniu ruchu buduje się od razu drogę 2x2, a u nawet nawet budowa 1x2 z trudem może ruszyć (chodzi o S19 w okolicach Białegostoku). To samo się tyczy "miasteczka na L". Kiedy tam będzie w całości S61? W 2016? 2020? Jak już cała Polska będzie miała sieć dróg ekspresowych i 2x2 będzie budowane do każdej "Koziej Wólki" u nas w bólach będzie powstawała legendarna już Via Baltica.
G
Gość

Psy szczekają a karawana idzie dalej. Jeden deb*** ujada od paru lat na forach o orientacyjnej mapce do traktatu akcesyjnego i niedopuszczalnych próbach marginalizacji Podlasia zaliczając do tegoż Podlasia również Augustów. Inni deb***e krzyczą o tym, że bieda w państwie, bo żabki ważniejsze od ludzi. Jeszcze inni deb***e porykują, że obwodnicę Wasilkowa, czyli drogę krajową, powinien budować burmistrz ze swoich pieniędzy. Kolejni deb***e chcieliby budowy dróg w standarcie 2+2 do każdej Koziej Wólki, nie oglądając się zupełnie na natężenie ruchu.
Na szczęście jednak rzeczywistości nie kształtują już deb***e. Drogi buduje się zgodnie z obowiązującym, przyjętym przez Polskę dobrowolnie, w referendum przedakcesyjnym prawem, przestrzegając unijnych dyrektyw i międzynarodowych konwencji które np. wymagają poprzedzanie wyznaczenia TEN-T wielokryterialną analizą, zgodnie z rzeczywistymi potrzebami a nie według widzimisię internetowych "ekspertów".
A papier, czy też w tym przypadku zasoby serwera na którym mieści się to forum wszystko zniesie. Macie ochotę bajdurzyć o niezaprzeczalnych prawach, wrogich lobby miasteczka na L czy mapkach do traktatu, o żabkach albo drogach 2+2 do każdego wypizdowa, macie ochotę nafajdać sobie w garść i wysmarować się kupą, droga wolna.

G
Gość
CYTAT(Castor fiber @ 16.02.2010, 14:14:52)
Dlatego bo jak widać mają rację i po ich stronie stoi prawo.

Dlatego, że Niemcom bardzo zależy, aby nie połączyć litewskiego portu Kłajpeda i krajów skandynawskich z Europą przez Polskę. Żabki i ptaszki to ściema dla takiej ciemnoty jak ty!!!
g
gość

Duzo tu postow- jaks ie wydaje -przedsatwiciele czy "sympatykow" czy dzialalczy pewnego lobby

Tymczasem Traktat Akcesyjny RP do UE jasno i bez najmnsiejszych watpliwosci wskazuje na przebieg TEN-T przez Białtystok. Podobnie wynikac wunno z zapisów Zielonej Ksiegi TEN-T. Wystraczy to wykazac w instytucjach unijnych i rzadziek krajopwym i jestem przekonany ze w ostatecznym rezultacie beda musieli przywrocic TEN-T na kierunku Bialsotk- Budzisko, co sie oczywsice i przelozy na budowę obwodnicy Wasilkowa.

Nie dla skansenu na Podlasiu -amor civitas bialostoccenis suprema lex

G
Gość

Kiedy KP przestanie robić ludziom wodę z mózgu?
Obwodnica powstanie jak Pełkowski znajdzie kilka dużych baniek na jej dokończenie.

x
xyzzzz

" Co my możemy?"
W moim odczuciu najgroszy jest wlasnie i niedopuszczlsany defetyzm. Prawo jest po naszej stronie. W koncu zwyciezymy. 300 tysieczne miasto nie moze byc odciete ekonomicznie od krajow bałtyckich. To absurd - na dodatek niezgodny w mojej ocenie z narodowym interesem Polski.

n
nicco

To sobie jeszcze długo poczekacie, bo od Białegostoku niema już DK19. Jak wydać nowe pozwolenie na budowę gdy oznaczenie dróg się jakby trochę nie zgadza. Wg stanu prawnego na dzień dzisiejszy Obwodnica Wasilkowa łączy drogę lokalną nr 8 z drogą lokalną nr 19. Teren należy do gminy Wasilków nie do Białegostoku. Finansowanie powinno byś przez Marszałka nie Wojewodę czy Burmistrza Miasta Białystok. I jeszcze jedno - za czyje to pieniądze? Bo dofinansowania z UE jak nie było tak i nie będzie.

M
MarcinL
CYTAT(xyzzz @ 16.02.2010, 15:31:45)
"Jesteśmy Polską B" - takie twierdzenia uwazam za niedopuszczalne. Obowiazkiem wszystkich -jak mniemam - jest dbanie o nasz rozowj cywilizacyjny.

Tak, masz rację. Ale nie zaprzeczysz że nasz region jest traktowany wyraźnie gorzej w stosunku do reszty kraju. Czasem mam wrażenie że również gorzej do wschodniej i południowo-wschodniej części. Ale co tu się dziwić, całe województwo to tylko 3% ludności Polski (1/32). W dodatku brak siły przebicia, brak charyzmatycznych i znanych postaci, brak lobbingu w rządzie i parlamencie. Co my możemy?
x
xyzzz
"Jesteśmy Polską B" - takie twierdzenia uwazam za niedopuszczalne. Obowiazkiem wszystkich -jak mniemam - jest dbanie o nasz rozowj cywilizacyjny.
M
MarcinL
CYTAT(xyzzz @ 16.02.2010, 13:08:48)
Czy taka sama droga bedzie przy obwodnicy Wasilkoa i dalej do Sokolki ?

W przypadku obwodnicy Wasilkowa nic się nie zmieniło. Będzie 2+1.

Smuci tylko fakt że nie zdecydowano się od razu na budowę drogi 2x2. Ja rozumiem że na DK19 w okolicy Łosic (woj. mazowieckie) ruch jest minimalny, ale w odległości 10 km od miasta mogło oz razu być 2x2. No ale cóż. Jesteśmy Polską B i powinniśmy się w ogóle cieszyć że cokolwiek się tu buduje (parafrazuję wypowiedzi mieszkańców Polski zachodniej).
o
obywatel
Raczej - O ILE WIEM - Komisarz Srodowiska KE z Grecji Pan SD, kotry juz NIE JEST tymnże komisarzem. Terez natomiast jest mim przychylny Polsce Pan ze Sowenii. A co do prawa , drogi Panie, to przypomnie ze ETS nie rozpatrzyl wniosku ekologistow, gdyz go wycofano. A wniseke ten - jestem pewien - by upadl, i wlasnie dlatego go wycofano. Oczywsita dowolnoscia jest tez twierdznie ze w Obszarach Natura 2000 nie mozna budowac drog - to bajka.

OBOWiAZUJACE PRAWO TO TRAKTAT AKCESYJYNY ORAZ ZIELNA kSEIEGA TEN- T. Z nich jasno wynika ze TEN-T n powinna isc przez Białysok.
C
Castor fiber
CYTAT(~Koleś~)
Dlaczego ich sugestie (ekologów) i protesty są brane pod uwagę i realizowane w 100%?


Dlatego bo jak widać mają rację i po ich stronie stoi prawo.
~Koleś~

Czy ekolodzy to jedyni mieszkańcy naszego kraju? Dlaczego ich sugestie i protesty są brane pod uwagę i realizowane w 100%? I moje standardowe pytanie: co w sprawie dróg robią nasi parlamentarzyści i władze województwa? Jakoś nie mogę się doczytać w lokalnych mediach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3