Nowiutkie Solarisy już się popsuły. Kilka nie wyjechało w trasy.

ABZaktualizowano 
Magistrat pokazał nowe solarisy mieszkańcom Białegostoku w ostatnią niedzielę lutego
Magistrat pokazał nowe solarisy mieszkańcom Białegostoku w ostatnią niedzielę lutego fot. Anatol Chomicz
Kilka najnowszych białostockich autobusów nie mogło wyjechać w trasy, bo pojawiły się usterki.

[galeria_glowna]
W kilku autobusach kierowcy zgłosili uwagi do działania układu zawieszenia - przyznaje Urszula Sienkiewicz, rzeczniczka prezydenta Białegostoku. - Natychmiast poinformowano o tym dostawcę, firmę Solaris.

Chodzi o 48 nowych autobusów, które właśnie kupiło miasto. Ostatnie pojazdy dotarły do Białegostoku w ubiegłym tygodniu. A w niedzielę odbyła się ich oficjalna prezentacja na rynku. Wczoraj jednak musieli się nimi zająć przedstawiciele autoryzowanego serwisu Solarisa. Bo w autobusach pojawiły się usterki.

- To drobne sprawy, np. nie działa kasownik czy jest problem w tylnym zawieszeniu - mówi Dariusz Ciszewski, prezes białostockiego Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. - Ale tak jest zawsze we wszystkich nowych autobusach. Są po prostu na dotarciu.

Fachowcy już naprawili niedociągnięcia.

- Usunęli wady w zgłoszonych autobusach i sprawdzili wszystkie pozostałe - dodaje Urszula Sienkiewicz. Zapewnia, że wszystkie nowe autobusy są już dopuszczone przez producenta do ruchu i mogą bezpiecznie wozić pasażerów.

Co sądzisz o jakości nowych solarisów? Zagłosuj w naszej internetowej sondzie. Znajdziesz ją z prawej strony artykułu.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 49

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Minister
CYTAT(fff @ 4.03.2010, 11:20:12)
A CZEMU MÓJ WPIS USUNĘLIŚCIE?? nie było w nim przekleństw?? Jakiś prezes BKM kontroluje forum?? hehe i to że zepsuł się autoban Solaris juz na pokazie i nie ruszył z rynku to tajemnica państwowa ;>?? nie można o tym pisać ??


Jak zwykle - nie zna się, nie poznał sytuacji, ale swoje 3 grosze wtrącić musi.
Nie, że z rynku nie ruszył, lecz ruszył z opóźnieniem - i nie się zepsuł, tylko kierowcy nie byli jeszcze wtedy obeznani doskonale z autobusem i nie wiedzieli co w przypadku który wtedy się zdarzył zrobić. Wystarczyło tylko odłączyć dopływ prądu przez co uległo zresetowanie wszystkich ustawień autobusu, następnie włączyć dopływ i odpalić silnik - co też zostało uczynione

PS Nie komentuj, jak się nie znasz.
t
telek
CYTAT(adrian @ 4.03.2010, 10:46:09)
Szkoda że tak drogie się z chrzaniły , kto będzie miał kasę na naprawę?

Teraz zachęcam was do podpisania mojej e-petycji o realizacji trolejbusów do Białegostoku, popiera prawie 100 ludzi. Dużo moich znajomych uważa trolejbusy za niezbędne do inwestycji bo są ekologiczne i ciche, najpierw radzę wam zajrzeć na stronę główną bo nie którzy mogą nie znać jak należy korzystać z petycji.
Z trolejbusami się zgadzam, raczej powinno się zrealizować jeśli Białystok się rozszerza. Ja sam wiem jak korzystać z elektronicznych petycji że podpisując się trzeba podać swojego maila, zanim się podpisałem o trolejbusach to inne petycje podpisywałem i dziękuję bardzo że podałeś stronę główną żebym przeczytał jak korzystać należy serfować po stronie petycje.

CYTAT(Bóg Honor Ojczyzna @ 4.03.2010, 10:48:29)
Trolejbusy wymagałyby wyłożenia dużej kasy, więc poprę o ile to ty zapłacisz za to, w innym wypadku ja już wolę aby było tak jak jest.
Adrian sam wie że to kosztowne i wymaga wiele pracy.
G
Gość

Czyżby komornik i rower zabrał? Że tak się domagasz Pan bezpłatnej komunikacji?
Oj i jakiś lokal też by się przydał, najlepiej za darmo,
i jeszcze kilku jeleni, co wpłaci kasę na jednoosobowe pseudostowarzyszenie.

I
Izka

Wiadomo usterki się zdarzają, ale nie mogę zrozumieć dlaczego kupiono autobusy akurat tej firmy(mają one wiele wad). Krzesła są stanowczo za twarde. Jeżdżąc po rozbijanych ulicach Białegostoku na tak twardym siedzeniu obijamy sobie wszystkie kości. Poza tym ekran pokazujący przystanki nie pokazuje godzin co według mnie jest wielkim minusem, gdyż w zatłoczonym autobusie (w ścisku) nie zawsze można sięgnąć do kieszeni czy torby po telefon czasem nawet trudno podnieść rękę żeby zobaczyć która godzina. Jedynym ich plusem są duże okna otwierane, takich brakuje w Manach (tam są malutkie wiec latem jest strasznie gorąco). Ale nie ma co narzekać i tak wszystko jest lepsze od tych starych gruchotów ( w niektórych można było nawet podziwiać ulice w podłogowej dziurze )

G
Gość

Mam nadzieje, ze w kolejnym przetargu wladze sie mocno zastanowia na warunkami technicznym. Plaska podloga w calym autobusie za wszelka cene nie jest dobrym rozwiazaniem. Duzo lepiej prezentuja sie Many z poczatku lat 2000 z rozwiazaniem kompromisowym dla wszystkich. Silnik umieszczony pod podloga z tylu auta daje maksymalne wykorzystanie przestrzeni. Daje tez mozliwosc lepszego wyciszenie, a niepelnosprawni moga uzywac przednich i srodkowych drzwi, gdzie podloga jest nisko. Szafa z silnikiem to nieporozumienie
Zanim sie oglosi przetarg-warto wiec pomyslec. Nie wszystko co jest modne jest praktyczne. Nie ma mozliwosci zrobienia calkowicie niskopodlogowego autobusu. Zawsze beda nadkola, zbiornik paliwa i silnik. Mam nadzieje, ze to ktos przeczyta odpowiedzialny za nowy jeszcze wiekszy przetarg. Solarisy swietnie wygladaja jak stoja przed ratuszem. Duzo gorzej jest jak maja wlaczony silnik i mkna (chociaz to szczescie, ze sa sprawne) po ulicach naszego miasta.

b
beck

Porównując nowe autobusy do MAN-ów, zakupionych w 06 r., faktycznie jest o wiele gorzej. Sama jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrz, estetyka, akustyka - trzy z minusem! Twarde i niewygodne fotele ( zwłaszcza w tylnej części wozu, którą zajmuje po sam sufit komora silnika); zapowiedzi głosowe niesłyszalne i zbyt wolno recytowane, głośna praca silników. Zupełnie inny system ogrzewania wnętrz; w porównaniu do nowych MAN-ów, gdzie jest cieplutko-nawiew przy drzwiach. W przedniej części autobusu dwa rzędy foteli tyłem sytuowane do kierunku jazdy, co jest nie lubiane przez większość pasażerów. Poza tym, "nihil novi". Jakość przeszła w ilość. Ucieszą się może tylko mechanicy w spółkach komunikacyjnych, bo pracy im nie zabraknie..

G
Gość

A wiesz, że jechałem I nie jest źle, a u Solarisa jest tragicznie. Mówię tu o przebywaniu w okolicy wieży napędowej bo wiadomo, że im bliżej przodu tym ciszej. Siedząc przy wieży w nowych Urbino jest dużo głośniej niż w starych, głośniej niż w MAZie czy Jelczu, o MANach Lion's City nie wspomnę.

m
m4rj4n
CYTAT(Gość @ 4.03.2010, 17:02:30)
Solarisy są bardzo głośne, przenikliwe dudnienie zostaje w głownie na dłużej...

To ty chyba nie jechałeś przegubowym mazem jeśli uważasz że solaris jest głośny..
G
Gość

@Bazyl, te Solarisy mają silnik DAFa spełniający normę Euro5 oraz pięciobiegową skrzynię ZF EcoLife.

To normalne, że tak skomplikowane pojazdy jak autobusy przez pierwsze kilometry mają kilka awarii, nie ustrzegły się ich nawet takie tury jak MAN czy Mercedes. Ważne żeby usterki zostały szybko usunięte i nie pojawiły się ponownie.

Narzekać jedynie można na warunki przetargu a konkretnie na brak w nim elementów podnoszących komfort jazdy. Miękkie siedzenia czy klimatyzacja są obecnie standardem na zachodzie, u nas to wciąż zbyteczny luksus. Tylko jak komunikacja miejska ma konkurować z samochodami jeśli z autobusu wychodzisz spocony, z obolałymi pośladkami i pulsującą głową? (Solarisy są bardzo głośne, przenikliwe dudnienie zostaje w głownie na dłużej...)

g
gregUPR

I po co była im ta impreza celebracyjna, gdzie czołowi prominencie PO biegali w pięknych garniturach i z szampanem, szczycąc się, że nie za swoje pieniądze kupili 48 autobusów?

m
m4rj4n

Ojej, wszystko sie czasem psuje, rozdmuchana afera... ja i tak uważam że to bardzo dobre autobusy i dobrze że jest trochę świeżych... dużo miejsc stojących.. bardzo dobrze....

z
zły

Fakt wszystko może się zepsuć, ale przecież te auta przeszły kontrolę jakości u dokładnych Wielkopolan !
A może zamiast kupować taki złom , można było kupić kilka razy więcej auobusów z Białorusi. Są dużo tańsze/kilkakrotnie/ i jak w czasie jazdy to prawie takie same.
Ale kupiono Solarisy, a kilka takich spaliło się w Warszawie/?/, w Białymstoku też zapaliły się /jak się nie myle to takiej marki/.
Ale władza lubi kupić coś co już w chwili zakupu jest zepsute jak też z F16 czy z dwoma Herkulesami /samoloty transportowe/ co stoja na lotniskach.

B
Bóg Honor Ojczyzna

Ja bym kupił coś sprawdzonego, coś co jest na rynku od kilku lat, i co jest poparte dowodami na jego bezawaryjną pracę.
Czy takich autobusów nie było, czy po prostu wybrano takie, które komuś się podobały wyglądem?
Czy tak trudno przepłacić te 15% i mieć spokój ducha, czy raczej na siłę oszczędzać, i pluć sobie w brodę?
A to, że Solarisy jeżdżą w u Niemców nic nie znaczy, trabanty też tam jeździły, a ile teraz "markowego" niemieckiego sprzętu elektrotechnicznego w hipermarketach, wiertarki, frezarki, szlifierki, wszystko made in germany, a psuje się po miesiącu użytkowania.

w
ww

Teraz bedzie uroczyste przekazanie kilku naprawionych autobusow. Do politykow nic bym nie mial, gdyby nie robilo sie wokol tego kampanii. Skoro sie tak cwalono tym zakupem to trzeba przyjac kubel zimnej wody za kompromitacje, jaka miala miejsce.
Czy ktos pomyslal o serwisie? Jak sa rozstrzygane przetargi?
W Bialymstoku sa trzy spolki, ktorych wlascicielem jest miasto, a robote tam znajduja kolesie aktualnych wladz. Jest trzech prezezow, trzy zarzady itd.
W latach 70 powstala baza na 300 autobusow. Obecnie posiada ten obiekt glownie KPKM. Nie mysli sie ekonomicznie. Powinna powstac jedna spolka komunalna. Efektywniej mozna wtedy zrzadzac flota autobusow i baza logistyczna. W tej chwili kazdy zakup to inna firma, kazda ze spolek oddzielnie dokonuje zakupu paliwa czesci itd, a prezydent cieszy sie ze zakupikl auta, ktorych 20% uleglo awarii nie pozwalajacej na wyjazd na linie w ciagu pierwszych kilku dni eksploatacji.Panie prezydencie trzeba zabrac sie do roboty i zreformowac w koncu komunikacje. Czas na jedna silna firme. Czas na efektywne nie efektowne zarzadznie

B
Bazyl

Jeżeli wydaje się około miliona zł za autobus to chyba można żądać, by były dopracowane. Ale jak widać nie to było najważniejsze dla BKM i magistratu. Wodotryski wewnątrz autobusu nie są najważniejszym elementem dla pasażerów, najważniejsze dla korzystających z komunikacji
to punktualność i wygoda. Jak to ma się spełnić jeżeli już w poniedziałek prawie połowa ugrzęzła w naprawach - wiadomość z audycji radiowej. Okazało się, że prezesi spółek nie przyjmowali do wiadomości tego faktu!!!! A włodarze BKM nie widzą problemu!!! I wcale nie chodzi tu o politykę, chociaż w roku wyborczym to dobra reklama, tylko, że wydano pieniądze na złom. Dlaczego złom? Bo nasuwa się pytanie, co będzie za miesiąc, a co jak te autobusy będą miały po 100 000 tyś przebiegu. Warto by ktoś się wypowiedział kto ma do czynienia z silnikami euro5 firmy ZF. Bo jak pytam mechaników znających się na rzeczy to pukają się w głowę lub umierają ze śmiechu. A twierdzenie, że to się zdarza na całym świecie i nie jest to żadna ujma tylko drobne usterki (zawieszenie!!!) to warto się zastanowić czy wydając milion z własnej kieszeni też bym tak myślał?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3