Nasza Loteria

Nowe warianty przebiegu kolejowej obwodnicy Białegostoku. Ale PKP PLK chce najpierw poznać opinie instytucji. I odbędą się konsultacje

Julita Januszkiewicz
Julita Januszkiewicz
Podczas sesji sejmiku województwa podlaskiego Marek Kubera, zastępca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, poinformował, że są cztery nowe takie korytarze dla obwodnicy Białegostoku. Ale szczegółów nie zdradził.  Wcześniej trzeba je skonsultować z zainteresowanymi instytucjami.
Podczas sesji sejmiku województwa podlaskiego Marek Kubera, zastępca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, poinformował, że są cztery nowe takie korytarze dla obwodnicy Białegostoku. Ale szczegółów nie zdradził. Wcześniej trzeba je skonsultować z zainteresowanymi instytucjami. Wojciech Wojtkielewicz
Projektanci opracowują cztery skorygowane warianty przebiegu obwodnicy Białegostoku. Do ich opracowania konieczne są opinie jednostek, przez tereny których mogą przebiegać - wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP PLK. Wtedy zostaną one przedstawione mieszkańcom.

Chodzi o modernizację odcinka międzynarodowej trasy kolejowej E75 Rail Baltica - od Białegostoku do Ełku i dalej do granicy. Tyle, że planowana inwestycja wzbudza wiele kontrowersji. Przeciwko niej protestują mieszkańcy Dobrzyniewa Dużego, Wasilkowa i Białegostoku. Boją się, że utracą swój dorobek życia. Nowa linia miałaby bowiem biec w bliskim sąsiedztwie prywatnych posesji lub przecinać ich domy. Część trzeba by było zburzyć.

Protesty dały efekt. PKP PLK opracowuje nowe warianty przebiegu tej inwestycji. Podczas sesji sejmiku województwa podlaskiego Marek Kubera, zastępca dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, poinformował, że są cztery nowe takie korytarze dla obwodnicy Białegostoku. Ale szczegółów nie zdradził. Wcześniej trzeba je skonsultować z zainteresowanymi instytucjami.

- Zebrane uwarunkowania posłużą projektantowi do korekty przedstawionych wariantów i, lub opracowania nowych. Po uzyskaniu wszystkich uwag i uwzględnieniu ich w dokumentacji, nowe warianty zostaną przedstawione mieszkańcom. Będą to kolejne konsultacje społeczne - zapowiada Karol Jakubowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
www.i.Bialystok.pl

Jedyne rozwiązanie: modernizacja już istniejących linii kolejowych, np. zamiast w kierunku z Białegostoku na Ełk i Suwałki do granicy, z Białegostoku na Sokółkę i Augustów, Suwałki, do granicy http://ibialystok.blogspot.com/2019/09/konsultacje-projektu-obwodnicy-pkp.html https://ibialystok.blogspot.com/2019/10/via-baltica.html

R
Rail Baltica
31 października, 9:33, Gość:

Budowa ta była ustalona jeszcze za czasów rządów PO, i wtedy nie było krzyków i dalej ktoś wydawał pozwolenie na budowę domów w miejscach w których miała przebiegać linia kolejowa. Ktos za to ponosi odpowiedzialność czy nie?

Za PO trasa miała iść na Sokółke i dalej na północ, tyle że ekoterrorysci się odezwali w okolicy Rospudy

G
Gość
31 października, 17:21, Łapy:

W Łapach 10m od zabytkowych budynków pojadą pociągi 200km/h.

Po pierwsze to 200 nie pojadą, z tego co kiedyś mówili to jest robione na 160 km/h. Po za tym, trakcja robiona w dzisiejszej technologii na szybkie pociągi , nie przenosi już takich drgań jak kiedyś, tory bezstykowe nie powodują stukotu.

G
Gość
31 października, 17:21, Łapy:

W Łapach 10m od zabytkowych budynków pojadą pociągi 200km/h.

Pendolino na trasie do Gdańska jeździ w odległości około 40 metrów od zamku w Malborku i nikt o to sfery nie robi

Ł
Łapy

W Łapach 10m od zabytkowych budynków pojadą pociągi 200km/h.

G
Gość

Tragedii nie ma, do pociągów można się przyzwyczaić.

G
Gość
31 października, 9:33, Gość:

Budowa ta była ustalona jeszcze za czasów rządów PO, i wtedy nie było krzyków i dalej ktoś wydawał pozwolenie na budowę domów w miejscach w których miała przebiegać linia kolejowa. Ktos za to ponosi odpowiedzialność czy nie?

31 października, 13:10, Gość:

Jesteś tego pewien. To dla czego jak modernizowali linię do Ełku nie robili od razu trakcji 2 torowej tylko pojedynczą, jak by była w planach to pewnie by zrobili. W planach było połączenie z Warszawy do Ełku przez Starosielce i zostało tak zrobione, tor odchodził w Klepaczach do Starosielc z pominięciem Białegostoku. O jakiejś tam rail to jeszcze nikt nie myślał, a połączenia międzynarodowe były, zostały zlikwidowane kiedy skończyła się komuna. Teraz kiedy jesteśmy w UE to próbują wykorzystać okazję że dostają dotacje na budowę.

Linia omijająca Białystok "centralny" zarosła gdy do władzy dorwali się ministranci. Połączenia międzynarodowe były bo działała linia zbudowana za cara, przebiegająca przez Białoruś. Gdy ministranci rozsiedli się już na dobre, zerwali stosunki z Białorusią i zaczęli bredzić o Jedwabnym Szlaku (omijającym Rosję i bialoruś). Tacy mędrcy potrafią jedno - planować do bólu.

G
Gość
31 października, 12:06, nick:

Byliśta na wyborach?? Głosowaliśta na pis?? To teraz pakujta wory na fury i wio w świat daleki. Tutaj bedzie lLas Vegas techniki. Wioooooo.

Ale dzban...

G
Gość
31 października, 9:33, Gość:

Budowa ta była ustalona jeszcze za czasów rządów PO, i wtedy nie było krzyków i dalej ktoś wydawał pozwolenie na budowę domów w miejscach w których miała przebiegać linia kolejowa. Ktos za to ponosi odpowiedzialność czy nie?

Jesteś tego pewien. To dla czego jak modernizowali linię do Ełku nie robili od razu trakcji 2 torowej tylko pojedynczą, jak by była w planach to pewnie by zrobili. W planach było połączenie z Warszawy do Ełku przez Starosielce i zostało tak zrobione, tor odchodził w Klepaczach do Starosielc z pominięciem Białegostoku. O jakiejś tam rail to jeszcze nikt nie myślał, a połączenia międzynarodowe były, zostały zlikwidowane kiedy skończyła się komuna. Teraz kiedy jesteśmy w UE to próbują wykorzystać okazję że dostają dotacje na budowę.

n
nick

Byliśta na wyborach?? Głosowaliśta na pis?? To teraz pakujta wory na fury i wio w świat daleki. Tutaj bedzie lLas Vegas techniki. Wioooooo.

H
Hmm

Jak tak jazdy będzie protestować to nigdy rail baltica nie powstanie, przecież musi jakąś trasą iść, i zawsze przez czyjeś, trzeba poświęcić dobro jednostki dla dobra ogółu... ?

G
Gość

Budowa ta była ustalona jeszcze za czasów rządów PO, i wtedy nie było krzyków i dalej ktoś wydawał pozwolenie na budowę domów w miejscach w których miała przebiegać linia kolejowa. Ktos za to ponosi odpowiedzialność czy nie?

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny