Nowe trendy w HoReCa. Nowe technologie pomagają w zdobywaniu klientów

Redakcja
pixabay
Sprostanie wymaganiom klientów hoteli czy restauracji bywa nie lada wyzwaniem dla personelu. Dlatego do akcji wkraczają nowoczesne technologie, które wspierają pracowników w spełnianiu oczekiwań i życzeń klientów.

–  Jeszcze do niedawna oprogramowanie wykorzystywane w biznesie odpowiadało tylko za pewien wycinek funkcjonowania firmy: księgowość, produkcję, itp. Obecnie, właściwie każdy aspekt firmy, każdy jej dział może pracować z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania, które dodatkowo może być centralnie spięte, aby osoby zarządzające miały wgląd do wszystkich danych i procesów w firmie. Twórcy programów wyprzedzają się w tworzeniu coraz to bardziej zaawansowanych rozwiązań, dzięki którym biznes staje się inteligentny – komentuje Rafał Marek, prezes firmy NetPOS z siedziba w Łodzi, która ma tytuł Odkrycia Roku 2015 na rynku HoReCa. - Można powiedzieć, że najnowsze programy zarządzają restauracjami i hotelami przy wsparciu pracowników, zarówno w sferze komunikacji, zamówień, rezerwacji, płatności, a nawet sterowania temperaturą czy oświetleniem.

Kelner z tabletem i kucharze przed monitorem
W restauracjach, zarówno tych hotelowych, jak i samodzielnych lokalach niezwykle istotnym elementem jest komunikacja między salą a kuchnią. Usprawnienie tego nie jest prostym zadaniem, ale tutaj wkroczyła, odrzucając tony karteczek i ćwiczeń ludzkiej pamięci, elektronika. Tablety, które dzierżą w dłoniach kelnerzy, przesyłają zamówienia w czasie rzeczywistym do dużych monitorów w kuchniach, wszystko dzieje się w tej samej chwili i, przede wszystkim, nie ma tu miejsca na pomyłkę. Schludnie zaprojektowany interfejs i dokładnie zaprogramowany algorytm pozwalają w połączeniu na uzyskanie imponujących efektów. Prawdopodobieństwo pomyłki spada w znacznym stopniu, czas od zamówienia do przyjęcia przez kuchnię to zaledwie niecała sekunda. Nad samą komunikacją trzyma pieczę właśnie nowoczesny system POS.

Graficzna wizualizacja stolików

Zainteresowanie jedzeniem poza domem rośnie, niektóre restauracje wprowadziły system rezerwacji stolików. Wydaje się to doskonałym rozwiązaniem, jednak bez systemów informatycznych to spore obciążenie dla personelu, który mógłby poświęcić ten czas klientom. Właśnie na tą potrzebę odpowiedziały systemy POS. Twórcy zdecydowali się na usprawnienie rezerwacji stolików, czy pokoi.
- Jedno kliknięcie i rezerwacja dokonana. Specjalnie dla personelu pojawia się graficzna wizualizacja stolików, aby nikt nie pomylił dania, czy miejsca zajętego z wolnym, następuje także zliczanie rachunków i przyporządkowywanie ich do zamówień. Pojawia się także możliwość tzw. otwartych rachunków, gdzie dopiero przy wyjściu klienta drukowana jest papierowa wersja pełnego rachunku. Mało tego do samych paragonów można dodać w programach POS własne logo, czy też cytat ważny dla firmy. Takie rozwiązania, niby błahe, ale jednak niezwykle usprawniające pracę, a także zwiększające prestiż samego lokalu – tłumaczy Rafał Marek.
Klienci hoteli coraz częściej pragną zamawiać jedzenie z hotelowej restauracji bezpośrednio do pokoju. Ten nowy zwyczaj pociągnął za sobą potrzebę usprawnienia zarządzania zamówieniami w restauracjach. Systemy wspierają cały proces restauracyjny. Od zamówienia do podania. Klient może swobodnie zamówić jedzenie w dowolnym momencie, a restauracja otrzyma je bezzwłocznie wraz z miejscem, do którego danie ma trafić. W takim rozwiązaniu brak miejsca na pomyłki, czy niepotrzebne marnowanie czasu na zapiski recepcjonistki.

Analiza dostaw i raportowanie
Dostawy to niezwykle ważna część życia każdego lokalu gastronomicznego, czy mówimy o wykwintnym lokalu, hotelowej restauracji, czy fast food.
Wybiera się najlepszych, a jednocześnie najtańszych dostawców po wnikliwej analizie rynku. Tak przynajmniej powinno to wyglądać, jednak na takie zabiegi właściciele zwykle nie mają czasu zarzuceni zupełnie innymi obowiązkami. Bez dostaw lokal nie może istnieć. Jak więc to pogodzić?
- System dostaw w POS analizuje dostawców, ceny, porównuje z rynkowymi i tworzy szczegółowe raporty. Jeden przycisk i analizę można przeczytać i podjąć odpowiednie kroki, aby nasz lokal korzystał z najlepszych źródeł produktów – przekonuje Rafał Marek z firmy NetPOS.

Nowoczesne systemy elekltronbiczne stały się więc prawdziwym fenomenem w walce o czas i zadowolenie klienta. Restauratorzy i hotelarze sięgaja po nie coraz częściej. Elektronika stała się "pracownikiem", którego powinno się zatrudnić dla usprawnienia działania lokalu.

Z raportu EFL
Światowe Dni Młodzieży, Polska jako miejsce urlopu oraz program 500+ to najważniejsze czynniki, które wpływają na bardzo optymistyczne prognozy przedstawicieli HoReCa na najbliższe miesiące - tak wynika z raportu Europejskiego Funduszu Leasingowego należącego do Grupy Crédit Agricole. Aż 55% firm z branży HoReCa spodziewa się wzrostu zamówień w najbliższych miesiącach, tylko co dziesiąta oczekuje spadku sprzedaży. Za planowanym wzrostem sprzedaży idzie prognozowana poprawa płynności finansowej firm działających w branży gastronomiczno-hotelarskiej. Aż 45% przedsiębiorców spodziewa się poprawy w tym obszarze Jest to związane ze specyfiką tej branży, w której obowiązują krótkie terminy płatności za usługi. Wzrost sprzedaży sprawi, że przedsiębiorcy w krótkim okresie odczują poprawę płynności.
- Obok wielu pozytywnych aspektów dla rynku HoReCa, warto też wspomnieć o najważniejszym negatywnym, jakim jest wprowadzenie podatku obrotowego. Prace nad właściwą ustawą jeszcze trwają, w związku z czym trudno w tym momencie stwierdzić, jaki będzie miał wpływ na kondycję branży. Jednak z pewnością za jego sprawą część produktów podrożeje, co finalnie odczuje przeciętny Polak – ocenia Radosław Kuczyński, prezes EFL.

Podatek cukrowy. Podreperuje budżet czy zdrowie Polaków?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3