Nowe trasy rowerowe. Rowerem na wycieczkę, do pracy, po zakupy

Marta Gawina [email protected]
Przygotowania do inwestycji mają ruszyć w połowie roku. Sama budowa przewidziana jest na 2016 rok
Przygotowania do inwestycji mają ruszyć w połowie roku. Sama budowa przewidziana jest na 2016 rok Jacek Chlewicki
Udostępnij:
Na terenie aglomeracji białostockiej powstanie ponad 50 kilometrów tras rowerowych. W samym mieście - ponad 18.

Rozbudowa dróg rowerowych ma szczególne znaczenie. Przyczyni się do integracji całego Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego. Ścieżki rowerowe umożliwią szybki, sprawny i bezpieczny przejazd, wpłyną na poprawę życia mieszkańców - mówi dr Anna Augustyn z biura stowarzyszenia BOF.

Tworzy go Białystok i dziewięć sąsiednich gmin. Na wspólne działania mają pewne wsparcie z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2015-2020. Chodzi o blisko 80 mln euro. Z tego ponad 30 mln zł ma pójść właśnie na inwestycje dla jednośladów. Konkretne plany już są. To ponad 50 kilometrów tras. Wiele z nich połączy miejscowości czy gminy. Ponad 18 kilometrów chce wybudować Białystok.

- Projekt zakłada budowę dróg wzdłuż ul. I Armii Wojska Polskiego, Radzymińskiej, Antoniukowskiej (na odcinku od Owsianej do Wierzbowej), Kaczorowskiego w kierunku Rynku Siennego, wokół placu Uniwersyteckiego w kierunku ul. Malmeda i Grochowej, wokół placu Katyńskiego i wzdłuż ul. Akademickiej - wymienia Magdalena Jurczak z białostockiego magistratu.

W planach jest też droga rowerowa do Olmont, ścieżka przy ul. Produkcyjnej, Skłodowskiej na odcinku od Waszyngtona do Suraskiej, biegnącej przez Las Solnicki. Trasy rowerowe mają też pojawić się przy ul. Witosa, Marczukowskiej, Branickiego na odcinku od Orzeszkowej do Piastowskiej. Przewidziane są też trzy kładki. Jedna nad ul. Sulika, druga łącząca ścieżki przy ul. Dąbrowskiego i Knyszyńskiej, trzecia - łącząca trasy wzdłuż Maczka i Kleeberga.

- Jest też droga rowerowa od ul. Sokólskiej do Świętokrzyskiej wzdłuż rzeki Białej wraz z budową przejazdu (tunelu) pod torami PKP - dodaje Magdalena Jurczak.

Bez problemu będzie można wyjechać rowerem poza miasto.

Gmina Choroszcz chce budować ścieżkę przy drodze powiatowej z Białegostoku do Kruszewa na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową Konowały - Izbiszcze w kierunku Kruszewa do tzw. zerwanego mostu nad rzeką Narew. Z kolei gmina Juchnowiec zaproponowała ścieżkę przy ul. Tuwima w Kleosinie oraz trasę łączącą Juchnowiec Kościelny - Hryniewicze - Ignatki-Osiedle. Gmina Turośń Kościelna planuje inwestycje w miejscowościach: Niewodnica Kościelna, Markowszczyzna, Tołcze, Niecki, Iwanówka, Turośń Kościelna. Z Białymstokiem chce się połączyć rowerowo Wasilków i Supraśl. Ta ostatnia gmina ma zamiar wybudować ścieżkę z Grabówki do stolicy województwa. Z kolei Łapy chcą połączyć ścieżkami miejscowości: Płonka Kościelna, Gąsówka-Skwarki, Gąsówka-Somachy, Płonka-Matyski.

- Rowerzystów przybywa, ludzie chętnie wybierają się na wycieczki także poza miasto - mówi Sylwia Piszczatowska, amatorka kolarstwa, która rowerem jeździ do pracy.

Przygotowania do inwestycji mają ruszyć w połowie roku. Sama budowa przewidziana jest na 2016 rok.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Czytelnik

Kiedy miasto Białystok zrobi chodnik na ul. Al.1000-P.P. od elektryka do Andersa

 Pozdrawiam.

G
Gość
W dniu 14.02.2015 o 21:37, gość napisał:

Normalna to tam powinna być do Porosłów. A i normalna powinna być do Wasilkowa, a nie że gmina Wasilków robi z Grabówki, a do Wasilkowa trzeba jeździć ruchliwą trasą, nawet przyzwoitego pobocza tam nie ma.

Rowerzyści jeżdżacy w spalinach traca zdrowie , a nie zyskuja i gdzie tu logika budujących ścieżki przy ulicach i drogach intensywnego ruchu tirów i mniejszych samochodów .

g
gość

a kiedy normalna ścieżja wzdłuż JP2 np do Makro.

Normalna to tam powinna być do Porosłów. 

A i normalna powinna być do Wasilkowa, a nie że gmina Wasilków robi z Grabówki, a do Wasilkowa trzeba jeździć ruchliwą trasą, nawet przyzwoitego pobocza tam nie ma.

t
tubylec

a kiedy normalna ścieżja wzdłuż JP2 np do Makro.

j
jajek

Czemu mają budować ścieżki rowerowe w miejscach istniejących np. Branickiego na odcinku od Orzeszkowej do Piastowskiej? Na całym odcinku Branickiego od dawna jest DDR. A może poranny znowu coś pomieszał?

Dodaj ogłoszenie