Punktowo outlety znajdziemy w całym Białymstoku. Najnowszy wyrósł właśnie w środę w pawilonie handlowym Sienny Rynek w centrum Białegostoku. Otworzyła go znana marka DeFacto z Bielska Podlaskiego. To pierwszy (nie licząc sklepu zakładowego) outlet tej firmy. Helena Łapciew, wspówłaścicielka De Facto wyjaśnia, że pomysł wziął się z potrzeby: i zakładu, i klientek.
- Szyjemy dla 180 sklepów w Polsce i każdy z nich zainteresowany jest nowym towarem - mówi pani Helena. - Tymczasem klientki często nie mają aż takich wymagań. Nie przeszkadza im, że kupią suknię ze schodzącej właśnie z wieszaków kolekcji. Tym bardziej że my oferujemy głównie klasykę.
W outlecie producent schodzi z ceny (przynajmniej tak jest zazwyczaj), ale za to towar łatwiej mu znika z wieszaków.
Na tej zasadzie będzie oparta oferta centrów outletowych otwierających się w Białymstoku. Pierwszy - pod koniec listopada - ruszy Outlet Białystok. Właśnie zaczęła się przebudowa dawnej Galerii Podlaskiej, gdzie będzie mieściło się centrum. Zmieści się w nim 60 sklepów, a w tym takie marki jak: Adidas, Big Star, Reebok, Molton, Lancerto, Diverse, Ecco, Sempre, CCC.
Z kolei jeszcze w tym miesiącu ma ruszyć budowa Outlet Center usytuowanego w rejonie białostockiej Castoramy, przy ul. Komisji Edukacji Narodowej. Tu z kolei w ok. stu sklepach znajdziemy odzież czy obuwie np. z logo Cat, Converse, Cropp, Hexeline, Mohito, Ochnik, Puma, Reebok, Reserved, Sinsay i Tup Tup. Outlet Center ma otworzyć podwoje na wiosnę przyszłego roku. W ten sposób od razu z dwóch stron miasta wchodzi do nas nowy trend w handlu, sprawdzony już w Polsce np. w tak wielkich ośrodkach jak Ptak Outlet w Łodzi czy trzy obiekty FashionHouse w Piasecznie, Gdańsku i Sosnowcu.
- Outlety pojawiły się kilka lat temu, jakby w odpowiedzi na kryzys i większe liczenie się ludzi z groszem, przy jednoczesnym przywiązaniu do znanych marek - przypomina Andrzej Kondej, specjalista marketingu, który już kilka lat temu podpowiadał, że ratunkiem dla pustoszejącej Galerii Podlaskiej może być właśnie sprzedaż outletowa.
A Adam Walicki, także doradca marketingowy, zwraca uwagę, że dla firm outlet to też sposób na budowanie znajomości marki, w grupach klientów, którzy ze względów kosztowych nie są jeszcze przyzwyczajeni do zakupów markowych produktów.
- W przypadku Białegostoku jest to ciekawe uzupełnienie oferty handlowej, a jak oba centra zniosą wzajemną konkurencję? Zobaczymy - dodaje Andrzej Kondej.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?