Niepełnosprawni będą parkować za darmo w całej strefie płatnego parkowania

Tomasz Mikulicz tmikulicz@poranny.pl
Niepełnosprawni będą parkować za darmo w całej strefie płatnego parkowania w Białymstoku
Niepełnosprawni będą parkować za darmo w całej strefie płatnego parkowania w Białymstoku sxc.hu
Teraz niepełnosprawni postawią za darmo auto w płatnej strefie tylko na tzw. kopertach. Prezydent chce to zmienić. Radni PiS też są za.

- To bardzo dobry pomysł. Dziś często koperty są zastawione i musimy szukać miejsca gdzie indziej. A to kosztuje - mówi Dariusz Wawrentowicz, ojciec niepełnosprawnego 8-latka.

Niepełnosprawni są uprawnieni do darmowego parkowania tylko na tzw. kopertach. Wynika to z ogólnopolskich przepisów. Jeśli koperty są zajęte, osoby niepełnosprawne muszą korzystać z pozostałych miejsc parkingowych. I płacić tak jak wszyscy.

Prezydent Białegostoku chce to zmienić, tak by niepełnosprawni mogli bezpłatnie parkować na terenie całej strefy. Wystąpił z projektem uchwały, który trafi na sesję rady miasta już w poniedziałek, 30 marca. W uzasadnieniu projektu czytamy, że dzięki takiemu rozwiązaniu niepełnosprawni będą mieli lepszy dostęp do urzędów, organizacji pożytku publicznego itd. Projekt popiera też PiS.

- Akurat tym razem prezydent wystąpił z bardzo dobrą inicjatywą - przyznaje Mariusz Gromko z PiS, przewodniczący rady miasta.
Nieraz jednak kierowcy skarżą się, że koperty stoją puste, a pozostałe miejsca są zapełnione.

- Ja bym tak do tego nie podchodził. Trzeba zrozumieć w jakiej sytuację znajdują się niepełnosprawni. Z pewnością nikt nie chciałby być na ich miejscu - podkreśla Gromko.

Dariusz Wawrentowicz to potwierdza. - Ważne, by postawić auto jak najbliżej miejsca, do którego chcemy się udać - podkreśla.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
milena
W dniu 20.03.2015 o 12:50, nfo napisał:

Masz rację, te przepisy w wielu miejscach są bezsensowne,te wydzielone miejsca powinny służyć wyłącznie tym którzy potrzebują więcej miejsca przy wysiadaniu, a przy zastawionym parkingu parkowanie na kopercie należy traktować jako ostateczność nawet będąc posiadaczem karty, ale w tym kraju nic nie ma normalnie więc dlaczego z kartami miałby być wyjątek.A sprawa kto na kopertach parkuje to zupełnie inny temat i prawo niewiele zmieni jeśli ludziom zwyczajnie brakuje kultury.

I to jest w tym wszystkim najsmutniejsze, brak kultury a też i współczucia...

n
nfo
W dniu 19.03.2015 o 20:59, anita napisał:

@nfo dziękuje za szybką odpowiedź :)Przepraszam, nie czytałam jeszcze całości tylko tak sobie pomyślałam ze zapytam dobrze ze nie dostałam mandatu ale z drugiej strony to smutne gdy na parkingu są tylko 2 miejsca ja zajmę 1 ktoś 2 a przyjedzie osoba np na wózku i nie ma gdzie zaparkować... Moja babcia jeszcze z pomocą powoli chodzi. I to takie trochę dziwne ze nie wolno parkować na innych miejscach niż koperty, nie rozumiem tych przepisów dla mnie są jakieś dziwne ;/

 

Masz rację, te przepisy w wielu miejscach są bezsensowne,

te wydzielone miejsca powinny służyć wyłącznie tym którzy potrzebują więcej miejsca przy wysiadaniu, a przy zastawionym parkingu parkowanie na kopercie należy traktować jako ostateczność nawet będąc posiadaczem karty, ale w tym kraju nic nie ma normalnie więc dlaczego z kartami miałby być wyjątek.

A sprawa kto na kopertach parkuje to zupełnie inny temat i prawo niewiele zmieni jeśli ludziom zwyczajnie brakuje kultury.

G
Gość

Karty nalezy przecinac po kazdorazowym zlapaniu rodziny na cudzej karcie.

j
jancio
W dniu 19.03.2015 o 08:09, nfo napisał:

A to ciekawe. Zupełna rozbieżność między tym co widzimy na codzień a tym co twierdzą osoby uprawnione do parkowania na kopertach. Przykład: Auchan na Produkcyjnej: kopert mnóstwo, uprawnionych trafi się jeden albo dwóch w tym ani jednego który miałby jakiekolwiek trudności z poruszaniem, to sprytne córki i wnuczki na karcie babci zajeżdżają pod same drzwi sklepu.Uważam że za wcześnie zabrano się za ten temat, może podejście do sprawy jest słuszne ale poczekajmy te kilka miesięcy bo wymiana kart przedłuża się, jeśli nikt na sam koniec niczego nie zmajstruje przy tej ustawie to te koperty będą świeciły pustkami. To cwaniacy na starych kartach zastawiają te koperty właśnie dlatego że tam parkowanie jest darmowe. Żróbcie lepiej wywiad gdzie konkretnie tych miejsc brakuje i zwiększcie tam ich liczbę na początek tylko nie w Centrum, i nie przy Galeriach.

posługiwanie się nie swoją kartą 2000zł i tu należy się za to zabrać , wtedy 10 razy się zastanowi jak kogoś ukarzą

G
Generał Wojsk Kosmicznych
W dniu 19.03.2015 o 20:20, anita napisał:

z czym masz problem ?

A.. nic. Przeczytałem sam post, nie zaznajomiwszy się z komentowaną tematyką. Cofam słowa.
a
anita
W dniu 19.03.2015 o 20:31, nfo napisał:

No przecież cały artykuł na ten temat.To dopiero projekt że wszystkie parkingi mają być bezpłatne dla posiadaczy karty, uchwały jeszcze nie ma.Jeśli chodzi o samo parkowanie to nie widzę problemu, możesz nawet tej karty nie wyjmować jak nie stajesz na kopercie, ale będzie problem z płatnością, stojąc na normalnym miejscu postojowym musisz wtedy opłacić parkowanie jak każdy inny kierowca.

@nfo dziękuje za szybką odpowiedź :)

Przepraszam, nie czytałam jeszcze całości tylko tak sobie pomyślałam ze zapytam dobrze ze nie dostałam mandatu ale z drugiej strony to smutne gdy na parkingu są tylko 2 miejsca ja zajmę 1 ktoś 2 a przyjedzie osoba np na wózku i nie ma gdzie zaparkować... Moja babcia jeszcze z pomocą powoli chodzi. I to takie trochę dziwne ze nie wolno parkować na innych miejscach niż koperty, nie rozumiem tych przepisów dla mnie są jakieś dziwne ;/

n
nfo
W dniu 19.03.2015 o 20:12, anita napisał:

Witam, mam pytanie:czy mając kartę parkingowa osoby niepełnosprawnej auto musi byc zaparkowane tylko i wyłącznie na kopercie?Moja babcia jeszcze jest w stanie z moja pomocą trochę chodzić, a ja mam cały czas oby ze może tego miejsca potrzebować ktoś bardziej potrzebujący np. na wózku inwalidzkim. Gdy widzę ze na parkingu jest tylko 1 koperta zostawiam ja wolna właśnie z tego powodu, z powodu obawy ze ktoś może być w gorszej sytuacji niż moja babcia i zostawiam samochód na normalnym miejscu z położona karta parkingowa osoby niepełnosprawnej.Czy w razie kontroli nie będę miała problemów ? proszę o odp i ewentualna pomoc :)

 

No przecież cały artykuł na ten temat.

To dopiero projekt że wszystkie parkingi mają być bezpłatne dla posiadaczy karty, uchwały jeszcze nie ma.

Jeśli chodzi o samo parkowanie to nie widzę problemu, możesz nawet tej karty nie wyjmować jak nie stajesz na kopercie, ale będzie problem z płatnością, stojąc na normalnym miejscu postojowym musisz wtedy opłacić parkowanie jak każdy inny kierowca.

a
anita
W dniu 19.03.2015 o 20:16, Generał Wojsk Kosmicznych napisał:

Ach ta skromność.

z czym masz problem ?

G
Generał Wojsk Kosmicznych
W dniu 19.03.2015 o 20:12, anita napisał:

...proszę o odp i ewentualna pomoc :)

Ach ta skromność.

a
anita

Witam, mam pytanie:

czy mając kartę parkingowa osoby niepełnosprawnej auto musi byc zaparkowane tylko i wyłącznie na kopercie?

Moja babcia jeszcze jest w stanie z moja pomocą trochę chodzić, a ja mam cały czas oby ze może tego miejsca potrzebować ktoś bardziej potrzebujący np. na wózku inwalidzkim. Gdy widzę ze na parkingu jest tylko 1 koperta zostawiam ja wolna właśnie z tego powodu, z powodu obawy ze ktoś może być w gorszej sytuacji niż moja babcia i zostawiam samochód na normalnym miejscu z położona karta parkingowa osoby niepełnosprawnej.

Czy w razie kontroli nie będę miała problemów ?

 

proszę o odp i ewentualna pomoc :)

n
nfo
W dniu 19.03.2015 o 12:50, Gość napisał:

Dlatego kontrola i konfiskata niebieskich kart jest potrzebna na wczoraj!Nie ma uprawnionego a korzysta osoba bez inwalidztwa to karta powinna byc przecieta nozyczkami przez  kontrolujacego   a uprawniony poddany dokladnej analizie przy ponownym wniosku!Wystarczy taka akcje prowadzic przez rok a skoncza sie komedie!

 

200% racji, wszyscy widzimy kto z tych przywilejów korzysta .

A inny temat to dlaczego tylko inwalidzi narządów ruchu mieliby prawo do bezpłatnego parkowania w całej strefie ? czym oni są lepsi albo gorsi od pozostałych inwalidów którym nikt takich przywilejów nie daje? no i co z tymi z nogą w gipsie ? dalej nikogo to nie wzrusza, dalej liczyć się będzie tylko "papier"? a kiedy wreszcie w tym wszystkim pojawi się zdrowy rozsądek? 

G
Gość

Dlatego kontrola i konfiskata niebieskich kart jest potrzebna na wczoraj!

Nie ma uprawnionego a korzysta osoba bez inwalidztwa to karta powinna byc przecieta nozyczkami przez  kontrolujacego   a uprawniony poddany dokladnej analizie przy ponownym wniosku!

Wystarczy taka akcje prowadzic przez rok a skoncza sie komedie!

k
kiero

Szkoda tylko , ze coraz czesciej widac jak zdrowy byczek w wypasionej furze staje na takiej kopercie a za szyba niebieska karta!!! Gania taką fura cały dzien i ani widu osoby uprawnionej do takich przywilejów!   Za pieniazki mozna pewnie taka karte szybko se przygarnąć i chulaj dusza po kopertach z uśmieszkiem i drwina z innych użytkowników płatnych parkingów.

 

Niech pomysłodawcy przejadą sie incoguto po miescie i popatrzą na niby te uprawnione osoby!!!

G
Gość

a to niby dlaczego?mają koperty i starczy.niekiedy niepełnosprawny ma większy dochód niż inna rodzina - dlaczego ma nie płacić jak inni?Prosty przykład - miejska spółka LECH nie pobiera opłat za wjazd od niepełnosprawnych na bazar.Dlaczego pozbawia siebie i nas dochodu?wielu z tych niepełnosprawnych prowadzi tam działalność gospodarczą- stać ich chyba na opłatę?gdzie jest sprawiedliwość społeczna?nie mam nic przeciwko aby osoby o niskich dochodach nie płaciły wcale , ale niech to będą osoby o niskich dochodach i to wszyscy , a nie tylko określone grupy! może jeszcze nich blondyni nie płacą za nic?dlaczego nie?

G
Gość

Dokladnie trzeba zlikwidowac niebieskie karty a w ich zamian wprowadzic obowiazek posiadania legitymacji inwalidy,dowodu osobistego i fizycznej koniecznosci  uprawnionego w pojezdzie podczas nie wnoszenia oplaty.

Wystarczy by zlikwidowac patologie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3