Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nasze spółdzielnie nic sobie nie robią z kryzysu

Wojciech Jarmołowicz [email protected] tel. 85 748 96 13
Nasze spółdzielnie nic sobie nie robią z kryzysu
Nasze spółdzielnie nic sobie nie robią z kryzysu
Mają większe przychody, w większości także – większe zyski. Podlaskie spółdzielnie poprawiają swoje wyniki.

Docierają do nas zeznania finansowe podlaskich firm za rok 2012. Dziś przyjrzeliśmy się szczególnie spółdzielniom prowadzącym działalność gospodarczą.
Okazuje się, że nasi spółdzielcy znakomicie radzą z trudną sytuacją na rynku – brakiem optymizmu wśród konsumentów, spowolnieniem gospodarczym w kraju i recesją na zachodzie Europy. Większość poprawiła swoje przychody i zyski (patrz tabela).

b

Według międzynarodowych badań spółdzielnie stały się realną alternatywą dla prywatnych spółek w wielu obszarach gospodarki. Czasem mówi się, że władze spółdzielni (w tym podlaskich) działają bardzo konserwatywnie. Ale co ciekawe, mniejsza skłonność do podejmowania ryzykownych inwestycji oraz wrażliwości społecznej okazały się bardziej odporne na wstrząsy i kryzysy ekonomii.

To wcale nie znaczy, że nasze spółdzielnie czekają na lepsze czasy z założonymi rękoma.

Jak pisaliśmy w ubiegłym tygodniu, Społem Białystok oddał do użytku odremontowany supermarket Bazar.
– Spółdzielnia rokrocznie wydaje na remonty i inwestycje ok. 13 mln zł. Wszystko po to, by podnosić atrakcyjność placówek dla klientów i dostosowywać je do zmieniających się potrzeb – mówi nam prezes Mieczysław Dąbrowski.

Większość podlaskich spółdzielni spożywczych bierze też udział w różnego rodzaju rankingach gospodarczych, m.in. w dotyczących biznesu odpowiedzianego społecznie (w naszym regionie taki ranking CSR organizuje „Gazeta Współczesna”).

Kryzys stał się szansą dla spółdzielni prowadzących działalność gospodarczą. Jak wynika z badań Uniwersytetu Szczecińskiego, rośnie znaczenie zaufania i bezpieczeństwa. Konsumenci kierują się ku temu, co znane, pewne, ku tradycyjnym wartościom. W jeszcze większym stopniu niż dotychczas oczekują rzetelności w obsłudze. Częściej poszukują również obniżek i promocji, przy czym ich poszukiwanie okazji nie jest konsekwencją przysłowiowego zaciskania pasa, lecz tzw. zakupowego sprytu konsumentów.
A to wszystko mogą im zaoferować rodzime spółdzielnie. I jak widać robią to coraz bardziej skutecznie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny