Narew. Kolejny samolot w powietrznej flocie Pronaru. Beechcraft King Air 350i to już ósma maszyna do podróży biznesowych [ZDJĘCIA]

td
Beechcraft King Air 350i - najnowszy nabytek floty Pronaru. Na pokładzie może znaleźć się 9 pasażerów.
Beechcraft King Air 350i - najnowszy nabytek floty Pronaru. Na pokładzie może znaleźć się 9 pasażerów. Pronar
Pronar powiększył swoją flotę lotniczą. W połowie sierpnia na lotnisku w głównej siedzibie firmy w Narwi (woj. podlaskie) wylądował turbośmigłowy samolot Beechcraft King Air 350i. To już ósma maszyna do przewozu osób, którą dysponuje firma z Podlasia, będąca obecnie największą siłą lotniczą na Podlasiu.

Beechcraft King Air 350i to kolejny samolot z tej serii, zakupiony przez Pronar. Jest typowym samolotem do obsługi biznesu. Napędzają go dwa silniki turbośmigłowe o mocy ponad 1000 KM. Wykorzystywane w lotnictwie cywilnym modele King Air są uznawane za najdłużej produkowane samoloty tego typu na świecie.

ZOBACZ NOWY SAMOLOT I CAŁĄ FLOTĘ PRONARU

Rozpiętość skrzydeł kolejnego samolotu Pronaru wynosi 17,65 m, a maksymalna dopuszczalna masa startowa przekracza 6,8 t. Maszyna osiąga - w zależności od obłożenia - zasięg do 3,3 tys. km, a maksymalna prędkość przelotowa przekracza 570 km/h. Samolot jest w stanie operować na pułapie nawet 10 tys. m.

Jest to czwarty samolot Beechcraft we flocie Pronaru wykorzystywany na potrzeby komunikacji biznesowej i drugi pod względem rozmiarów. Największym pozostaje Beechcraft 1900D, rozwijający prędkość ponad 500 km/h oraz zabierający na pokład nawet 19 pasażerów. Ogółem, firma dysponuje samolotami:

  • Beechcraft King Air 350i (najnowszy)
  • Beechcraft King Air C90,
  • Beechcraft King Air C250,
  • Beechcraft 1900D (największy we flocie),
  • Diamond DA42,
  • TS-11 Iskra (odrzutowiec),
  • Schweizer 333 (śmigłowiec),
  • MI-2 (śmigłowiec),

Jak tłumaczą przedstawiciele Pronaru, inwestycja w kolejny samolot wynika z intensywnego rozwoju firmy, który - jako producent maszyn rolniczych, komunalnych i recyklingowych - prowadzi działalność na obszarze wszystkich zamieszkałych kontynentów.
Własna flota lotnicza skraca czas podróży biznesowych, zapewnia specjalistom serwisu szybkie dotarcie w dowolne miejsce, a także umożliwia komfortową podróż zapraszanym przez firmę gościom, których liczba w ostatnim czasie znacząco wzrosła.

Ma to na pewno związek z otwarciem Centrum Wystawowego Pronaru w Siemiatyczach, które funkcjonuje od maja i cieszy się dużą popularnością

Zakup nowego samolotu do przewozu osób to nie wszystko, bowiem Pronar w tym roku powiększył stan posiadania o dwa polskie jednomiejscowe szybowce SZD-50-1 Junior, będące w wyposażeniu Ośrodka Szkolenia Lotniczego PRONAR, dysponującego także własną flotą, wykorzystywaną także do celów turystycznych (loty widokowe nad Podlasiem). Stan posiadania floty szybowcowej to:

  • SZD-50-1 Junior (trzy szybowce),
  • SZD-54-2 Perkoz (dwumiejscowy),
  • PW-6 (dwumiejscowy),
  • WT-9 Dynamic (ultralekki).

Pronar w 2015 roku uruchomił własne lotnisko z unikalnym, długim na niemal 1,5 km pasem startowym o twardej nawierzchni z tworzywa sztucznego. Infrastrukturę lotniczą firmy tworzą ponadto: hangary, lądowisko śmigłowcowe, stacja meteo, lotnicza stacja radiowa z przyznaną własną częstotliwością oraz systemy monitoringu i oświetlenia do lotów nocnych. Ze zbudowanego przez firmę lotniska korzystają również lokalne samorządy, służby ratunkowe oraz Straż Graniczna.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Materiał oryginalny: Narew. Kolejny samolot w powietrznej flocie Pronaru. Beechcraft King Air 350i to już ósma maszyna do podróży biznesowych [ZDJĘCIA] - Gazeta Współczesna

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
baja bongo hej
na zdjeciu na niebie oprysk chemtrails
W
Win
Pas startowy dłuższy niż w Białymstoku. Wystarczy nieco go wydłużyć i będzie lotnisko regionalne .
G
Gość
A szary pracownik jakim "odrzutowcem" dojeżdża do pracy?
Dodaj ogłoszenie