Na Handlowej bez świateł ani rusz.

Fot. Wojciech Oksztol
Kierowcom jeszcze na długo musi starczyć cierpliwości
Kierowcom jeszcze na długo musi starczyć cierpliwości Fot. Wojciech Oksztol
Ulica Handlowa jest zakorkowana prawie codziennie. Kierowcy przeklinają, bo od dawna nie mogą doczekać się na skrzyżowaniu ze Składową sygnalizacji świetlnej. I na razie nic się nie zmieni.

Sznur samochodów ciągnie się tu codziennie po kilkadziesiąt metrów - opowiadał nasz Czytelnik, pan Eugeniusz. - Chyba nie ma takiej pory dnia, żeby wyjeżdżając z ulicy Handlowej, nie postać sobie przynajmniej dziesięciu minut w korku - mówił. - A najgorzej mają kierowcy, którzy skręcają w lewo, w kierunku tunelu.

Nie da się wyjechać

Kierowcy, którym zdarzyło się wyjeżdżać z ulicy Handlowej w Składową, wiedzą, jaka jest tam sytuacja.

- Najpierw stoi kilka samochodów, a po paru minutach tworzy się gigantyczny korek - opowiada pan Tadeusz Kiszło. - To niewiarygodne. Ulica Handlowa słynie z tego, że jest tu klika naprawdę dużych hurtowni. Ale dojechanie do nich graniczy z cudem. A przecież wiadomo, że samochody ciężarowe, które tu przyjeżdżają, nie są tak szybkie i obrotne jak osobówki, którymi szybciej "ucieka się" ze skrzyżowania. Szczególnie ciężko pokonać ulicę Składową, bo kierowcy jeżdżą tamtędy naprawdę szybko.

O światła proszą od lat

Właśnie dlatego, nie tylko kierowcy, ale także właściciele hurtowni apelowali do urzędu miejskiego o zainstalowanie tu sygnalizacji świetlnej, która umożliwiłaby bardziej sprawne poruszanie się po skrzyżowaniu.

- Z tego, co wiem, miasto obiecuje nam kierowcom sygnalizację już od kilku dobrych lat - opowiada Kiszło. - Ale problem ciągle nie jest rozwiązany. Dlaczego miasto odwleka modernizację wyjazdu z Handlowej? Przecież prawie codziennie mamy tu jakąś kolizję! Tylko czekać na poważny wypadek - grzmi.

Miasto ma na razie inne plany. - W tym roku w ciągu ulicy Składowej planowany jest remont skrzyżowania ulic: Składowej, Pogodnej, Żeromskiego i Transportowej - tłumaczy Karol Świetlicki z biura komunikacji społecznej. W sprawie skrzyżowania ulicy Składowej z Handlową została wprawdzie opracowana dokumentacja techniczna sygnalizacji, jednak w tegorocznym budżecie nie znaleziono na ten cel pieniędzy.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
adi

faktycznie jak ktos zna polaczenia tam, to zrobi sobie koleczko i wyjedzie octowa, tam o wiele lepiej jest wlaczyc sie do ruchu

k
krzychoo

wonik dobrze gada

n
neo
CYTAT(buba @ 5.02.2009, 23:09)
No to argument z wypadkami jest jak najbardziej za, bo skrzyzowanie Składowej i handlowej to miejsce gdzie bardzo często mają miejsce wypadki o stłuczkach nie wspominając. Wystarczą z 2 tiry do skrętu i ruch zblokowany, więc jak najbardziej popieram światła. przeciw jest tylko laik albo ktoś kto raz na rok na handlową przyjeżdza


Przejeżdżam codziennie i widzę, że ruch jest duży, często w godzinach 15.00-16.00 tworzy się korek. Czasami jest stłuczka czy wypadek ale nie powiesz, że jak będą światła to nie będzie wypadków i stłuczek. I że nagle korki znikną. Wystarczy popatrzeć na Mickiewicza, czy nawet Skłodowskiej. Światła często powodują korek nie mu zapobiegają.
A co do 2 czy więcej tirów na Składowej czy Handlowej to nie powodują one korków. To żaden argument, korki tworzy duża ilość samochodów a nie kilka tirów, a jeśli wstrzymują ruch na naście sekund, to światła czynią to samo.
Pracowałem 2 lata na Handlowej i nigdy nie miałem problemów z wyjazdem. Trzeba po prostu mieć wyobraźnię. Pozdrawiam
w
wonik

proste rozwiązanie, zrobić ulicę handlową ulicą jednokierunkową i tyle, wjazd od składowej wyjazd np przez octową gdzie jest dobre miejsce do włączania się w ruch jak również bardzo dobra nawrotka i po sprawie, w mieście już jest tyle świateł, że przez same światła robią się korki, co 100m światła, one mają ułatwiać, nadmierna ilość będzie tylko przeszkadzać i choć sam nie raz jechałem handlową to wiem, że to byłoby najlepsze rozwiązanie

b
buba
CYTAT(neo @ 5.02.2009, 22:31)
Zgadzam się z tym stwierdzeniem. Dodam, iż świateł tam nie trzeba, gdyż istnieje lepsze rozwiązanie. Np. ul. Bema i Kopernika lub ul. Świętojańska z Branickiego. Kierowcy, którzy tamtędy jeżdżą wiedzą, jak wygląda układ. (na Świętojańskiej i Branickiego nie ma zatoczek na lewoskręt, ale układ jazdy jest dobry, gdy nie ma świateł).
Kosztowną sygnalizację lepiej stawiać tam, gdzie giną ludzie, bądź często występują wypadki, pozdrawiam


No to argument z wypadkami jest jak najbardziej za, bo skrzyzowanie Składowej i handlowej to miejsce gdzie bardzo często mają miejsce wypadki o stłuczkach nie wspominając. Wystarczą z 2 tiry do skrętu i ruch zblokowany, więc jak najbardziej popieram światła. przeciw jest tylko laik albo ktoś kto raz na rok na handlową przyjeżdza
n
neo
CYTAT(seek @ 5.02.2009, 21:32)
Nie wiem kto tam w korkach stoi. Poza godziną 15.00, kiedy to wszyscy lawinowo wyjeżdząją z pracy, da się normalnie wyjechać. W ostateczności polecamtym zamisat skręcać w lewo tracąc 10 min, skręcic najpierw w prawo a po 100 m zawrócić.


Zgadzam się z tym stwierdzeniem. Dodam, iż świateł tam nie trzeba, gdyż istnieje lepsze rozwiązanie. Np. ul. Bema i Kopernika lub ul. Świętojańska z Branickiego. Kierowcy, którzy tamtędy jeżdżą wiedzą, jak wygląda układ. (na Świętojańskiej i Branickiego nie ma zatoczek na lewoskręt, ale układ jazdy jest dobry, gdy nie ma świateł).
Kosztowną sygnalizację lepiej stawiać tam, gdzie giną ludzie, bądź często występują wypadki, pozdrawiam
s
seek

Nie wiem kto tam w korkach stoi. Poza godziną 15.00, kiedy to wszyscy lawinowo wyjeżdząją z pracy, da się normalnie wyjechać. W ostateczności polecamtym zamisat skręcać w lewo tracąc 10 min, skręcic najpierw w prawo a po 100 m zawrócić. Bardziej proponowałbym zwrócić uwagę na bezsensownie działające NOCĄ światła sygnalizacyjne. Niby wszystkie one inteligentne a i tak trzeba stać na czerwonym tracąc czas. Ruchu nie ma żadnego a stać trzeba bo jest czerwone. Wszystkie aktualnie modernizowane skrzyżowania posiadają takie "inteligentne" światła. Te starsze skrzyżowania mają najczęsciej włączone migające żółte światło co usprawnia przejazd i nie powoduje niepotrzebnego postoju. Z mojego punktu widzenia najbardziej "inteligentne" są skrzyżowania na Nowym Mieście, o zgrozo tylko co po remoncie, gdzie nawet strzałki w prawo nie ma. Niech nikt nie mówi że to dla bezpieczeństwa bo np skrzyżowanie kopernika ze zwierzyniecką ma jeszcze starą sygnalizację i nie powoduje to żadnych utrudnień.
Polecam jazdę po Białymstoku nocą lub w godzinach porannych.

Dodaj ogłoszenie