Pieniądze na ten cel zarezerwowano już w tegorocznym budżecie. Załatwiono też kwestię własności gruntów, na których mają być budowane drogi. Miasto ma także opracowaną dokumentację oraz pozwolenie na budowę.
- Cierpliwie czekamy na decyzję w sprawie dofinansowania w ramach schetynówek - mówi Janusz Ostrowski, dyrektor Zarządu Dróg i Inwestycji w białostockim magistracie. - Przydadzą nam się każde pieniądze.
Budowa ul. Gwiezdnej, która znajduje się w rejonie osiedla TBS oraz ul. Brzoskwiniowej i Milowej na Dojlidach jest konieczna. Szczególnie ważna jest ta pierwsza. Miasto chce wybudować w sumie kilkusetmetrowy fragment od ul. Kołłątaja do już istniejącej drogi. W tej chwili teren, o którym mowa to niezagospodarowane pole. W okolicy są domy jednorodzinne. - Budowa drogi znacznie usprawni wyjazd mieszkańcom przy ul. Wróblewskiego czy Merkurego - tłumaczy dyrektor Ostrowski. - Teraz, żeby dojechać do ul. Kołłątaja muszą jechać okrężną trasą.
Inwestycja jest też potrzebna z uwagi na planowaną budowę kolejnych bloków TBS we wspomnianej okolicy. W związku z tym, trzeba uzbroić działkę i umożliwić przyszłym mieszkańcom dojazd do budynków.
Jeśli chodzi o ulice Brzoskwiniową i Milową to ich stan jest zły. Są to typowe drogi gruntowe, wielokrotnie wyrównywane, co przynosiło niewielki efekt. - Są to ostatnie dwie ulice wchodzące w skład podstawowego układu komunikacyjnego dla terenów przyłączonych, czyli Dojlid Górnych, Zagórek i Halickich - wyjaśnia Janusz Ostrowski. - Od kilku lat konsekwentnie realizujemy program budowy tego układu.
I tak powstały ulice Dojlidy Górne, Halicka, czy Stoczni Gdańskiej. Równie ważne są Brzoskwiniowa i Milowa, bo dochodzi do nich szereg mniejszych uliczek. W ocenie miasta ich budowa pozwoli na domknięcie wspomnianego układu komunikacyjnego. Ich długość to ok. 1,5 km.
Na razie nie wiadomo, kiedy rozstrzygnie się kwestia dofinansowania. Inwestycje są jednak zaplanowane na ten rok.
Dobrych wiadomości jest więcej. Miasto rozstrzygnęło już przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę ul. ks. Suchowolca. Chodzi o odcinek od ul. Dojlidy Fabryczne do skrzyżowania z ul. Plażową. W tej chwili największym problemem tej ulicy są głębokie koleiny. Powstały one w wyniku intensywnego ruchu tranzytowego w kierunku Bielska Podlaskiego i dalej do Lublina.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?