Myszkowski: Parlamentarzyści PiS i PO szukajcie pieniędzy na budowę lotniska!

Julita Januszkiewicz
Julita Januszkiewicz
Paweł Myszkowski ciągle walczy o budowę lotniska w woj. podlaskim Andrzej Zgiet
O to do podlaskich polityk ów tych partii apelują zwolennicy budowy regionalnego lotniska. Chcą, by zabezpieczyli oni pieniądze na inwestycję.

Głównym argumentem jest sytuacja naszego regionu. Jesteśmy jedynym takim w Polsce, o tak ograniczonym dostępie do infrastruktury lotniczej. Myślę, że warto powalczyć o szczególne potraktowanie, żeby to nasze wykluczenie zniwelować – mówił Paweł Myszkowski, pełnomocnik komitetu referendalnego ds. wybudowania w województwie podlaskim regionalnego portu lotniczego, na co dzień miejski radny PiS.

Paweł Myszkowski poinformował w czwartek, że złożył oficjalne pisma do podlaskich biur parlamentarnych dwóch największych klubów, czyli PO i PiS. Prosi w nich parlamentarzystów, którzy pracują nad poprawkami do budżetu państwa na 2017 rok, aby uwzględnili też pieniądze na budowę lotniska na Podlasiu.

O jakie kwoty chodzi? Myszkowski odpowiedział, że to parlament rozważy. Przyznał jednak, że nie liczy na sumę, która umożliwiłaby sfinansowanie całej inwestycji.

Przyjdź i zobacz debatę na żywo - zarejestruj się

Debata ws. lotniska w woj. podlaskim. Będzie transmisja TV online (na żywo)

– Chodzi o zabezpieczenie procedur, które są możliwe do zrealizowania w tym roku – stwierdził pełnomocnik.
Zwolennicy budowy regionalnego portu lotniczego chcieliby także za pośrednictwem biur parlamentarnych, dotrzeć do europarlamentarzystów z województwa podlaskiego. I prosić ich o wsparcie tej idei.

Czytaj też: Referendum w sprawie lotniska. 15 stycznia idziemy do urn

– By przekonali innych europarlamentarzystów, że nasza sytuacja jest inna niż w Hiszpanii, gdzie lotnisk jest dużo więcej. I tam zaistniały te negatywne zjawiska, że Unia Europejska zmieniła podejście do finansowania budowy lotnisk. Myślę, że przykład naszego województwa jest bardzo wymownym, by te zmiany cofnąć – podkreślał Myszkowski.

Poza tym podziękował władzom województwa za to, że w budżecie na 2017 rok przewidziano pieniądze na aktualizację studium wykonalności regionalnego lotniska. – Najwyraźniej referendum i ta wola społeczna skłoniła władze do działań – skomentował Paweł Myszkowski.

Podlasie jest jedynym województwem, które nie ma swojego lotniska. Są tacy, którzy uważają, że to dobrze. Inni podkreślają, że tylko na tym tracimy. Już w niedzielę - 15 stycznia odbędzie się referendum. Mieszkańcy odpowiedzą na pytanie: Czy jest Pan/i za budową regionalnego lotniska? Odpowiedzi do wyboru będą dwie: tak lub nie. Żeby referendum było ważne do urn musi pójść 30 proc. uprawnionych do głosowania mieszkańców Podlasia. Zorganizowanie głosowania ma kosztować 3,7 mln zł. Pieniądze pochodzą z obecnego budżetu województwa.

Tymczasem od poniedziałku ma ruszyć kampania referendalna. – Jest w to zaangażowanych tysiące ludzi. W każdej komisji mamy swoich przedstawicieli. Są oni najlepszymi ambasadorami idei referendum– mówił Myszkowski.

Przypomnijmy, że Podlasie miało już szansę na lotnisko. Koszt inwestycji wynosił 493 mln zł, w tym ponad 352 mln zł dofinansowanie z UE. Lotnisko miało powstać w Sannikach gmina Tykocin. Zabrakło decyzji środowiskowej. Znaleziono więc inne miejsce - Topolany w gminie Michałowo. W styczniu 2014 roku Jarosław Dworzański, były marszałek województwa podlaskiego ogłosił, że lotniska nie będzie. Pieniądze przeznaczono więc na drogi wojewódzkie.

Wideo

Komentarze 56

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
CO CHCECIE ?
W dniu 09.01.2017 o 14:49, Kolo napisał:

Najlepiej zbudować za cudze (podatników) pieniądze a potem utrzymywać za cudze pieniądze. To lotnisko nie ma szans przynosić zysków, gdyby miało przynosić zyski to już dawno firmy prywatne by je zbudowały i zarabiały. Nie podniesie prestiżu miasta, wywoła jedynie drwiny jak w Radomiu. Nikomu się tez nie przyda bo żadna poważna linia nie zdecyduje się na połączenia międzynarodowe do Białegostoku, bo skąd nagle tyle osób będzie chciało lecieć z jakiegoś miasta w Europie do Białegostoku i to na dodatek w tym samym dniu by zapełnić samolot, a takich lotów potrzeba codziennie sporo? Przeloty krajowe to totalna porażka, gdyż przelot zajmie więcej czasu niż przejazd autem. Po ukończeniu drogi do Warszawy przejazd zajmie 2 godziny do Wrocławia nieco ponad 5 godzin, a przelot do Warszawy co najmniej 3 godziny (po pól godziny dojazd z i na lotnisko, niecała godzina lotu, zdanie i pobranie bagażu, kontrola, ponadto trzeba być sporo przed wylotem). Proponuję jeszcze zrobić referendum czy Białostoczanie mają być piękni, młodzi, mądrzy i bogaci. Wszystko można przegłosować, . i co sie dziwić, że z nas drwią?

zgoda na 100% PLUS  PYTANIE DODATKOWE : co budujemy najpierw - fabryki i mieszkania czy muzea, halę widowiskową i lotniska ?

K
Kolo

Najlepiej zbudować za cudze (podatników) pieniądze a potem utrzymywać za cudze pieniądze. To lotnisko nie ma szans przynosić zysków, gdyby miało przynosić zyski to już dawno firmy prywatne by je zbudowały i zarabiały. Nie podniesie prestiżu miasta, wywoła jedynie drwiny jak w Radomiu. Nikomu się tez nie przyda bo żadna poważna linia nie zdecyduje się na połączenia międzynarodowe do Białegostoku, bo skąd nagle tyle osób będzie chciało lecieć z jakiegoś miasta w Europie do Białegostoku i to na dodatek w tym samym dniu by zapełnić samolot, a takich lotów potrzeba codziennie sporo? Przeloty krajowe to totalna porażka, gdyż przelot zajmie więcej czasu niż przejazd autem. Po ukończeniu drogi do Warszawy przejazd zajmie 2 godziny do Wrocławia nieco ponad 5 godzin, a przelot do Warszawy co najmniej 3 godziny (po pól godziny dojazd z i na lotnisko, niecała godzina lotu, zdanie i pobranie bagażu, kontrola, ponadto trzeba być sporo przed wylotem).

 

Proponuję jeszcze zrobić referendum czy Białostoczanie mają być piękni, młodzi, mądrzy i bogaci. Wszystko można przegłosować, . i co sie dziwić, że z nas drwią?

G
Gość
W dniu 07.01.2017 o 23:53, centrum napisał:

moim zdaniem środkiem miasta jest ratusz na Rynku Kościuszki, Pałac Branickich i Kościół Farny. Weż mapę, wstaw nóżkę cyrkla w jedno z tych miejsc i narysuj koło z lotniskiem Krywlany wewnątrz, a wszystko będzie jasne.

A przeczytałeś post który komentowałem, przeczytaj jeszcze 3 razy, może załapiesz.

To nie ja piszę że lotnisko w środku miasta na Krywlanach, a na Zielonych Wzgórzach piłaczą że im autostradę w środku miasta budują, tak dla Twojej informacji, bo widzę że nie za bardzo jesteś w temacie.

G
Gość
W dniu 07.01.2017 o 21:43, Gość napisał:

oczywiscie, specjalnie dla ciebie powstanie polaczenie lotnicze Bialystok - Zakopane  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: jestes taki glupi czy tylko udajesz?

Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem, bo sam wychodzisz na głupka. I jak byś nie wiedział to Kraków ma lotnisko.

G
Gość
W dniu 07.01.2017 o 21:03, Infomat napisał:

Zgodzę się w 100% z jednym. Biznes na Krywlanach zrobi sie wtedy, kiedy nie powstanie tam lotnisko. Czy będzie to mieszkaniówka nie wiem. Raczej teren dla rozwoju przemysłu, bo takich uzbrojonych i dobrze zlokalizowanych dla dojazdu pracowników terenów po  20, 50 czy 100 hektarów nadal w regionie bardzo brakuje. Do lotniska jeździ się raz na jakiś czas. Ja średnio 1-2 razy w miesiącu. Do pracy dojechać trzeba codziennie. Dlatego dojazd 20-30 km do lotniska raz na jakiś czas, to nie jest problem. Dojazd codziennie na 6 rano  20-30 km do pracy to może być problem.KRYWLANY NIE POWINNY BYĆ LOTNISKIEM, tylko terenem przemysłowym albo mieszkaniowo-usługowym dla rozwijającego się Białegostoku, strefy ekonomicznej i BPNT, do której dojazd to średnio 5 km z centrum miasta i nie więcej niż 10 km z każdego zakątka Białegostoku.  Niech lobbyści kurduplowatego lotniska na Krywlanach wreszcie skończą ten chocholi taniec.

Co za baran to napisał...

G
Gość
W dniu 06.01.2017 o 21:16, Krzysztof napisał:

Każdy kto jechał 3, 5 godz. Na lotnisko w Modlinie wie po co lotnisko w okolicach Białegostoku. Ja latam co najmniej 2 razy w roku i to tylko dlatego że przeraza mnie jazda do Modlina. Wie to każdy kto ma rodzinę za granicą. Zarówno ja jak i moja rodzina latała by częściej ale no cóż. Do tego ilu inwestorów ucieka z podlaskiego bo nie ma wygodnego połączenia. Czemu właściciel Pronaru wybudował własne lotnisko? Będziemy dokładać? A do opery nie dokładamy? I komu ona służy? Kto do niej chodzi? Obudźcie się pesymiści. .

Nie obudzą się - to bezpiecznickie watahy Peło - bez hasła rzuconego przez ich 'elyty' nic nie zrobią. 

Mało tego, utopią Białystok w zadupiu w ramach chorej walki z PISem.

Ludzie bez wyobraźni....

O
OSUSZ BAGNO !
W dniu 08.01.2017 o 00:02, ZMIERZCH ELIT napisał:

MYŚLĘ , że Jarosław znalazłby bardzo szybko i bardzo dobre miejsce na budowę mieszkań z programu MIESZKANIE PLUS., to chyba tylko kwestia czasu.

KTOŚ MUSI ZROBIĆ PORZĄDEK, mieszkańcy czekają.

Z
ZMIERZCH ELIT
W dniu 07.01.2017 o 15:13, Gość napisał:

PO CO PISZESZ BYLE PISAĆ JAK NIE MASZ POJĘCIA . GMINA BIAŁYSTOK NIE WCHODZI W PROGRAM MIESZKANIE PLUS Z JEDNEGO POWODU  BO NIEMA TERENÓW. Z MIAST WIĘKSZYCH WCHODZI TYLKO POZNAŃ W TEN PROGRAM. POCZYTAJ TROCHĘ .

MYŚLĘ , że Jarosław znalazłby bardzo szybko i bardzo dobre miejsce na budowę mieszkań z programu MIESZKANIE PLUS., to chyba tylko kwestia czasu.

c
centrum
W dniu 07.01.2017 o 21:39, Gość napisał:

Od kiedy to Stanisławowo, czy Olmonty są dzielnicami Białegostoku? Podobno to Zielone Wzgórza są w centrum miasta, tak przynajmniej niektórzy twierdzą na tym forum.

moim zdaniem środkiem miasta jest ratusz na Rynku Kościuszki, Pałac Branickich i Kościół Farny. Weż mapę, wstaw nóżkę cyrkla w jedno z tych miejsc i narysuj koło z lotniskiem Krywlany wewnątrz, a wszystko będzie jasne.

G
Gość

oczywiscie, specjalnie dla ciebie powstanie polaczenie lotnicze Bialystok - Zakopane  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

jestes taki glupi czy tylko udajesz?

G
Gość
W dniu 07.01.2017 o 19:56, Gość napisał:

MYŚLĘ, ŻE KRYWLANY TO NAJLEPSZE MIEJSCE NA BUDOWĘ MIESZKAŃ W PROGRAMIE MIESZKANIE PLUS. bo ten teren leży w środku miasta. 

Od kiedy to Stanisławowo, czy Olmonty są dzielnicami Białegostoku? Podobno to Zielone Wzgórza są w centrum miasta, tak przynajmniej niektórzy twierdzą na tym forum.

G
Gość
W dniu 07.01.2017 o 21:26, Gość napisał:

Powiem Ci tak, zdarzyło mi się że musiałem z Białegostoku jeździć do Zakopanego. Był taki autobus z PKS-u rejsowy, 13 godz. jechał, a że było trochę niewygodnie to przesiadłem się na pociąg, w prawdzie z przesiadkami ale luksus. I wierz mi, raczej dalej bym jeździł tymi pociągami niż miałbym latać samolotem. Oczywiście jeżeli ktoś ma kasę i może sobie na to pozwolić to niech lata. Ja znam wiele osób jeżdżących do UK busami, a przecież mogli by latać, może nie chce im się do Warszawy na lotnisko jeździć.

Bialystok - miastem emerytów , zapatrzonych w siebie bez myslenia rozwojowego .

G
Gość
W dniu 06.01.2017 o 21:16, Krzysztof napisał:

Każdy kto jechał 3, 5 godz. Na lotnisko w Modlinie wie po co lotnisko w okolicach Białegostoku. Ja latam co najmniej 2 razy w roku i to tylko dlatego że przeraza mnie jazda do Modlina. Wie to każdy kto ma rodzinę za granicą. Zarówno ja jak i moja rodzina latała by częściej ale no cóż. Do tego ilu inwestorów ucieka z podlaskiego bo nie ma wygodnego połączenia. Czemu właściciel Pronaru wybudował własne lotnisko? Będziemy dokładać? A do opery nie dokładamy? I komu ona służy? Kto do niej chodzi? Obudźcie się pesymiści. .

Powiem Ci tak, zdarzyło mi się że musiałem z Białegostoku jeździć do Zakopanego. Był taki autobus z PKS-u rejsowy, 13 godz. jechał, a że było trochę niewygodnie to przesiadłem się na pociąg, w prawdzie z przesiadkami ale luksus. I wierz mi, raczej dalej bym jeździł tymi pociągami niż miałbym latać samolotem. 

Oczywiście jeżeli ktoś ma kasę i może sobie na to pozwolić to niech lata. Ja znam wiele osób jeżdżących do UK busami, a przecież mogli by latać, może nie chce im się do Warszawy na lotnisko jeździć.

I
Infomat
W dniu 07.01.2017 o 19:56, Gość napisał:

MYŚLĘ, ŻE KRYWLANY TO NAJLEPSZE MIEJSCE NA BUDOWĘ MIESZKAŃ W PROGRAMIE MIESZKANIE PLUS. bo ten teren leży w środku miasta. 

Zgodzę się w 100% z jednym. Biznes na Krywlanach zrobi sie wtedy, kiedy nie powstanie tam lotnisko. Czy będzie to mieszkaniówka nie wiem. Raczej teren dla rozwoju przemysłu, bo takich uzbrojonych i dobrze zlokalizowanych dla dojazdu pracowników terenów po  20, 50 czy 100 hektarów nadal w regionie bardzo brakuje. Do lotniska jeździ się raz na jakiś czas. Ja średnio 1-2 razy w miesiącu. Do pracy dojechać trzeba codziennie. Dlatego dojazd 20-30 km do lotniska raz na jakiś czas, to nie jest problem. Dojazd codziennie na 6 rano  20-30 km do pracy to może być problem.
KRYWLANY NIE POWINNY BYĆ LOTNISKIEM, tylko terenem przemysłowym albo mieszkaniowo-usługowym dla rozwijającego się Białegostoku, strefy ekonomicznej i BPNT, do której dojazd to średnio 5 km z centrum miasta i nie więcej niż 10 km z każdego zakątka Białegostoku.  

Niech lobbyści kurduplowatego lotniska na Krywlanach wreszcie skończą ten chocholi taniec.

t
tdk

za pieniądze które do tej pory zmarnowano na duperele powinna być do Warszawy czteropasmówka

a nie dwu i w dodatku 30 lat temu, plus Pendolino na Okęcie co godzinę i po balu bez bólu o finansowanie bo z czego?

Dodaj ogłoszenie