Motocykliści w Białymstoku nie chcą płacić za parking (zdjęcia)

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Motocykliści chcą darmowego parkowania. Że mają płacić dowiedzieli się, gdy dostali mandaty. Popierają ich radni różnych opcji. Twierdzą, że miasto powinno promować jazdę jednośladami

- Jestem motocyklistą i nigdy nie płaciłem za parkowanie w strefie. Jak zresztą miałbym sprawić, że wiatr nie zwieje wydruku z parkomatu, a deszcz go nie zamoczy? Umieścić go w foliowej torebce i przymocować gumką recepturką do lusterka? - dziwi się radny PO Maciej Biernacki.

Przeczytaj też: Białystok: Strefa płatnego parkowania nielegalna. Nie płacimy!

Radna komitetu Truskolaskiego Katarzyna Todorczuk napisała właśnie do władz miasta interpelację. Prosi w niej, by motocykle i motorowery można było parkować za darmo. - Jak wiadomo jednoślady zajmują mniej miejsca niż samochody, a parkingów w centrum brakuje. Miasto powinno więc promować przesiadanie się na ten środek transportu - mówi radna.

O napisanie interpelacji poprosiło ją środowisko motocyklowe. - Chcemy, by u nas było tak, jak na całym świecie. Nigdzie nie spotkałem się z koniecznością płacenia za parkowanie. Chyba że w miejscach tuż obok ważnych zabytków, takich jak wieża Eiffla w Paryżu - mówi Marek Pietrowski, motocyklista z 30-letnim stażem, administrator na Facebooku trzech grup związanych z motoryzacją.

To właśnie w sieci rozgorzała ostatnio dyskusja o opłatach za parkowanie. Odezwali się ci, którzy dostali mandaty.

- Do tej pory kontrolerzy przymykali oko na motocykle zaparkowane w strefie. A teraz posypały się mandaty. Trzeba coś z tym zrobić - tłumaczy motocyklista.

Tym bardziej że jeszcze kilka lat temu obok tabliczek informujących o granicach strefy płatnego parkowania było też napisane, że nie dotyczy to motocykli.

- Teraz ta informacja znikła. Wszystko przez zmienione kilka lat temu prawo unijne, które traktuje motocykl jako pojazd samochodowy, więc formalnie urząd może od nas wymagać uiszczania opłat. Tylko w praktyce nigdy tego nie wymagał. Nawet po wejściu w życie zmienionego prawa unijnego - podkreśla Marek Pietrowski.

Rzeczniczka prezydenta Urszula Mirończuk zapewnia, że władze zastanowią się nad zwolnieniem motocyklistów z opłat. Zachęca do tego również Marek Chojnowski, miejski radny z PiS.

- Dodatkowo, żeby nie zajmowali miejsc, gdzie mogłyby stanąć samochody, motocyklistom warto wyznaczyć jakieś wąskie paski przy parkingach - uważa.

Natomiast Maciej Biernacki podkreśla, że białostoccy motocykliści i tak zachowują się bardzo kulturalnie. - Stawiają swoje maszyny tak, by na jednym miejscu zmieściło się jak najwięcej jednośladów - mówi.

Zobacz też:

Parkowanie na chama w Białymstoku. Kierowcy są wręcz bezczel...

Parkowanie przy operze grozi mandatem

Wideo

Komentarze 53

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Powinni płacić za stawianie swoich motorków na miejscu parkingowym i tyle!

Skończcie z wywodami który od kogo głupszy.

n
nfo
W dniu 20.07.2017 o 13:45, Gość napisał:

..." Obowiązkiem kierowcy pojazdu samochodowego parkującego w SPP jest wniesienie opłaty za postój ..." Za postój, nie za miejsce postojowe. ...

 

Zgoda, bilet wykupiony w jednym parkomacie ważny jest w całej strefie , nie jest przypisany do konkretnego miejsca postojowego, więc ten cytat z regulaminu jest odpowiedzią na moje pytanie.

G
Gość
W dniu 20.07.2017 o 13:22, nfo napisał:

Wyluzuj kolego, dopiero się dowiedziałem że minimalny czas postoju to 5 minut a nie 30, dzięki życzliwości i wyjątkowej cierpliwości do mojej osoby użytkownika @SNAFU . Dziękuję mu w tym miejscu za konkretną odpowiedź. Z naklejek na parkomatach wcale nie jest to takie oczywiste. Przyjdzie również czas na dwa motory.Na razie odpowiedz mi na pytanie: na miejscu postojowym parkuje pick-up z zarejestrowanym motorem na pace.Ile biletów ma wykupić ? Aha, mądralo, zatkało ?Tu odpowiedź jest oczywista bo pick-up zajął jedno miejsce parkingowe, to dlaczego w przypadku dwóch motorów postawionych na jednym miejscu już jest wielkie halo i wytykanie kto tu główki w cieniu nie chowa ?

Ty jednak masz coś pod kopułą nie tak. SNAFU ma rację, pisząc o tobie głupio-mądry. Stawiasz pytanie i sam sobie na nie odpowiadasz, zresztą o dziwo logicznie. A było to pytanie w stylu kto dostanie mandat za przekroczenie prędkości: kierujący lawetą, na której jest inny pojazd, czy właściciel tego właśnie niesprawnego pojazdu, bo straż miejska nie potrafiła odczytać numerów rejestracyjnych lawety. W regulaminie wyraźnie napisano:" Obowiązkiem kierowcy pojazdu samochodowego parkującego w SPP jest wniesienie opłaty za postój ..." Za postój, nie za miejsce postojowe. Twoje pytania i mądrości nadają się do zapytaj.onet czy wiedzy bezużytecznej.

n
nfo
W dniu 20.07.2017 o 12:41, Gość napisał:

I co to ma do twojego wcześniejszego pytania o możliwość parkowania dwóch motocykli na jednym bilecie parkingowym na jednym miejscu postojowym? nfo - zawsze kompetentny

 

Wyluzuj kolego, dopiero się dowiedziałem że minimalny czas postoju to 5 minut a nie 30, dzięki życzliwości i wyjątkowej cierpliwości do mojej osoby użytkownika @SNAFU . Dziękuję mu w tym miejscu za konkretną odpowiedź. Z naklejek na parkomatach wcale nie jest to takie oczywiste.

 

Przyjdzie również czas na dwa motory.

Na razie odpowiedz mi na pytanie: na miejscu postojowym parkuje pick-up z zarejestrowanym motorem na pace.

Ile biletów ma wykupić ? Aha, mądralo, zatkało ?

Tu odpowiedź jest oczywista bo pick-up zajął jedno miejsce parkingowe, to dlaczego w przypadku dwóch motorów postawionych na jednym miejscu już jest wielkie halo i wytykanie kto tu główki w cieniu nie chowa ?

G
Gość
W dniu 19.07.2017 o 21:07, nfo napisał:

Jeszcze rok temu trzeba było płacić w Strefie sensu stricto, w obszarze wyznaczonym na mapie miasta, nie ważne gdzie stałeś, ważne że w jej granicach. Zmiana prawa i pojawienie się linii poziomych wyznaczających miejsca parkingowe to furtka dla motocyklistów. Zobaczcie ile drzewek rośnie przy ulicach znajdujących się w Strefie, a że zajmują kawałek miejsca to tam nie ma tych linii bo samochód się nie mieści. A motor i owszem i to całkiem darmo można tam postawić, tak tylko celować aby nie zając kawałka wyznaczonego liniami. I zagrać na nosie pazernym urzędasom.Pozdrawiam motocyklistów.Im zawsze chłodny zefirek w twarz powiewa więc dobrze myślą a ja ich popieram.

I co to ma do twojego wcześniejszego pytania o możliwość parkowania dwóch motocykli na jednym bilecie parkingowym na jednym miejscu postojowym? nfo - zawsze kompetentny

I
Inna

Motocyl zazwyczaj stoi na całym miejscu parkingowym , niech więc ktoś wytłumaczy , dlaczego właściciel takiego pojazdu ma być zwolniony z opłat .

n
nfo
W dniu 19.07.2017 o 13:03, Gość napisał:

Mimo, że nie jest upalnie, to chyba instalacja ci per....nęła.

 

Jeszcze rok temu trzeba było płacić w Strefie sensu stricto, w obszarze wyznaczonym na mapie miasta, nie ważne gdzie stałeś, ważne że w jej granicach. Zmiana prawa i pojawienie się linii poziomych wyznaczających miejsca parkingowe to furtka dla motocyklistów. Zobaczcie ile drzewek rośnie przy ulicach znajdujących się w Strefie, a że zajmują kawałek miejsca to tam nie ma tych linii bo samochód się nie mieści. A motor i owszem i to całkiem darmo można tam postawić, tak tylko celować aby nie zając kawałka wyznaczonego liniami. I zagrać na nosie pazernym urzędasom.

Pozdrawiam motocyklistów.

Im zawsze chłodny zefirek w twarz powiewa więc dobrze myślą a ja ich popieram.

G
Gość
W dniu 19.07.2017 o 11:42, nfo napisał:

No fajnie, skoro już wiem ile wynosi minimalny czas postoju w Strefie to mam kolejne pytanie: Czy na jednym miejscu postojowym mogą parkować dwa motocykle na jeden bilet ?

Mimo, że nie jest upalnie, to chyba instalacja ci per....nęła.

n
nfo

No fajnie, skoro już wiem ile wynosi minimalny czas postoju w Strefie to mam kolejne pytanie:

 

Czy na jednym miejscu postojowym mogą parkować dwa motocykle na jeden bilet ?

S
SNAFU
W dniu 19.07.2017 o 10:45, nfo napisał:

 Wykupienie biletu parkingowego w parkomacie następuje przy użyciu monet o nominale 5 zł, 2 zł, 1 zł, 50 gr, 20 gr i 10 gr lub karty płatniczej. Opłacenie czasu postoju w parkomacie następuje proporcjonalnie do wartości wrzuconej monety lub monet z zastrzeżeniem, że minimalny opłacony czas postoju w SPP poprzez wykupienie biletu parkingowego wynosi 5 min. Dlaczego zatem ta informacja napisana jest drobnym maczkiem na samym spodzie etykiety ? a te wyżej są wytłuszczone ? Przy wprowadzaniu parkomatów była mowa o minimum15 minutach,ostatecznie wyszło 5 min, tylko dlaczego nikt o tym nigdzie nie napisał ?  

To jest właśnie dowód, że szukasz problemu tu, gdzie go nie ma. Co to znaczy "była mowa"? Co to znaczy "nikt o tym nigdzie nie napisał"? Masz napisane w regulaminie. Masz napisane "na spodzie etykiety". Chciałbyś otrzymać osobistą informację do swojej skrzynki pocztowej? Uważasz, że prasa, a w szczególności nasza lokalna będzie rozpisywała się o takich "problemach", że mówiło się o min. 15 minutach, a wyszło 5 minut? Jesteś typem człowieka, który z "igły robi widły", któremu postawiony nie w tym miejscu przecinek, albo jego brak, urasta do problemu egzystencjonalnego. Frustruj proszę tylko siebie i rodzinę.

n
nfo
Wykupienie biletu parkingowego w parkomacie następuje przy użyciu monet o nominale 5 zł, 2 zł, 1 zł, 50 gr, 20 gr i 10 gr lub karty płatniczej. Opłacenie czasu postoju w parkomacie następuje proporcjonalnie do wartości wrzuconej monety lub monet z zastrzeżeniem, że minimalny opłacony czas postoju w SPP poprzez wykupienie biletu parkingowego wynosi 5 min.

 

Dlaczego zatem ta informacja napisana jest drobnym maczkiem na samym spodzie etykiety ? a te wyżej są wytłuszczone ?

 

Przy wprowadzaniu parkomatów była mowa o minimum15 minutach,

ostatecznie wyszło 5 min, tylko dlaczego nikt o tym nigdzie nie napisał ? 

 

S
SNAFU
W dniu 19.07.2017 o 08:24, nfo napisał:

A gdzie on jest? w sensie gdzie można zapoznać się z obecnie obowiązującą wersją a nie z jego brzmieniem sprzed kilku lat, bo pisałem wcześniej że w necie są setki jak nie tysiące jego kopii na przeróżnych portalach których nikt nie aktualizuje ? Nawet jak osoba przyjezdna zada sobie trud odszukania  Regulaminu to ma marne szanse na znalezienie aktualnej wersji,a zresztą niby dlaczego ma go szukać skoro jest Parkomat i wszystkie informacje powinny znajdować się na nim. A co na nim jest ? sami poczytajcie: 0,60zł za 0,5h 1,20zł za 1hi 1,20zł za każdą następną godzinę postoju czyli fragment regulaminu z czasów kiedy obowiązywały karty postojowe !@! Dopiero na samym spodzie etykiety drobnym maczkiem doczytamy się że Parkomat przyjmuje monety 5-2-1zł 50-20-10gr i minimalna opłata to 10gr za 5 minut (na parkomatach w strefie B) Wiem że większość nie rozumie o czym piszę, taki urok tego miasta i zamieszkujących tu ludzi, ale to nie powód aby tą sprawę tak zostawić bez wyjaśnienia tych rozbieżności.

Oczywiście, że większość nie rozumie, ponieważ większość nie ma problemu z ewentualnym znalezieniem i zrozumieniem tekstu pisanego i nie wynajduje problemów tam, gdzie ich naprawdę nie ma. Może i obecnie obowiązująca wersja regulaminu jest sprzed kilku lat, ale jest aktualna. Dałem Ci cytat. Jesteś bardzo leniwy albo nie bardzo rozgarnięty, żeby odnaleźć aktualnie obowiązujący regulamin. Linku nie udostępnię - wysil swoje zwoje mózgowe. Podpowiem tylko, że nie musisz daleko szukać. Wystarczy wejść na stronę UM. Natomiast kwoty, o których piszesz panie głupio-mądry są przytoczonymi z obowiązującego regulaminu stawkami za postój. A parkomat przyjmuje takie właśnie monety, którymi możesz zapłacić za postój.

n
nfo
W dniu 18.07.2017 o 23:54, Gość napisał:

Po co durne pytania, chyba należy stosować się do regulaminu, jeżeli już taki jest.

A gdzie on jest? w sensie gdzie można zapoznać się z obecnie obowiązującą wersją a nie z jego brzmieniem sprzed kilku lat, bo pisałem wcześniej że w necie są setki jak nie tysiące jego kopii na przeróżnych portalach których nikt nie aktualizuje ?

 

Nawet jak osoba przyjezdna zada sobie trud odszukania  Regulaminu to ma marne szanse na znalezienie aktualnej wersji,

a zresztą niby dlaczego ma go szukać skoro jest Parkomat i wszystkie informacje powinny znajdować się na nim.

 

A co na nim jest ? sami poczytajcie: 0,60zł za 0,5h 1,20zł za 1h

i 1,20zł za każdą następną godzinę postoju czyli fragment regulaminu z czasów kiedy obowiązywały karty postojowe !@!

 

Dopiero na samym spodzie etykiety drobnym maczkiem doczytamy się że Parkomat przyjmuje monety 5-2-1zł 50-20-10gr i minimalna opłata to 10gr za 5 minut (na parkomatach w strefie B)

 

Wiem że większość nie rozumie o czym piszę, taki urok tego miasta i zamieszkujących tu ludzi, ale to nie powód aby tą sprawę tak zostawić bez wyjaśnienia tych rozbieżności.

G
Gość 2

Żeby ułatwić odpowiedź na pytanie czy motocykliści powinni płacić za parking czy nie, należy najpierw odpowiedzieć na pytanie dlaczego w ogóle jest pobierana opłata za parking.

G
Gość
W dniu 18.07.2017 o 12:26, Gość napisał:

Regulamin na tzw. "Poczcie" - przy odbiorze listu /przesyłki wymaga wylegitymowania się dowodem tożsamości. Jak wiadomo PO-czta nie ma takich policyjnych uprawnień.

Może masz jakieś inne opcje udowodnienia że jesteś adresatem danej przesyłki, zaproponuj. 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3