- Proponujemy postawę konsumenckiego patriotyzmu, co wpłynie na poprawę polskiej gospodarki - wyjaśniał Wojciech Niedzielko z Młodzieży Wszechpolskiej, organizatora akcji. - Jeśli będziemy kupować polskie produkty, damy pracę Polakom. Polscy producenci płacą tutaj podatki, a ich pieniądze zostają w kraju.
Taki patriotyzm jest dość prosty w przypadku produktów spożywczych. Można wybrać jogurt ze spółdzielni mleczarskiej w małym mieście zamiast produktu międzynarodowego potentata. Można też pójść na zakupy do polskiej sieci delikatesów, zamiast niemieckiego dyskontu. Gorzej z odzieżą. Tu przeszkodą bywa cena.
- Nawet ci, którzy robią zakupy w galeriach handlowych wiedzą, że jest wielu polskich producentów butów czy ubrań. Ci ostatni kryją się często za obcymi nazwami - przekonywał Wojciech Niedzielko. - Jakość ich produktów bywa lepsza od zagranicznych, a cena porównywalna a nawet niższa.
Organizatorzy kampanii proponują korzystanie ze specjalnej aplikacji „Pola”. Można ją wgrać na telefon komórkowy. Potem wystarczy zeskanować kod kreskowy na produkcie, by uzyskać informację o jego producencie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?