Raport Brand Footprint Europe to szczegółowe badanie, które pokazuje, jakie marki są najchętniej wybierane przez konsumentów w danym kraju. Niekwestionowanym liderem wyborów zakupowych Polaków okazała się marka Mlekovita, która zajęła 1. miejsce w rankingu głównym FMCG (jest też liderem w podkategorii nabiałowej, bowiem m.in. nabiał jest produktem szybko zbywalnym i jak każda żywność - produktem pierwszej potrzeby). Firma z Wysokiego Mazowieckiego może pochwalić się wskaźnikiem Consumer Reach Points (CRP) na poziomie 250,1 mln. Co ważne, w przypadku marki Mlekovita wskaźnik ten wykazuje tendencję rosnącą.
CRP - jest wskaźnikiem, który określa siłę marki na pdst. częstotliwości zakupów. Oblicza się go przez pomnożenie trzech liczb:
- populacji gospodarstw domowych,
- penetracji (procent gospodarstw domowych kupujących daną markę),
- wyboru konsumentów (jak często kupowana jest marka).
Czytaj również:
– Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej kupowanych przez Polaków marek jest dla nas wyjątkowo satysfakcjonujące i szczególnie ważne, ponieważ jest efektem decyzji zakupowych naszych rodaków. To oni z całej branży FMCG najchętniej wybierają właśnie Mlekovitę. To jasny sygnał od konsumentów, że dla nich produkty marki Mlekovita są numerem jeden, wygrywają smakiem i jakością. Świadczy to nie tylko o najsilniejszej na ryku FMCG pozycji marki Mlekovita, ale również o lojalności konsumenckiej w mocno konkurencyjnej branży - podkreśla prezes Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński i zapewnia: - To dla nas najważniejsze potwierdzenie dobrze wykonanej pracy, wkładanej w spełnianie oczekiwań i potrzeb żywieniowych kupujących.
Raport Brand Footprint Europe jest częścią serii Global Brand Footprint tworzonej przez CPS GfK we współpracy z Kantar Worldpanel. Dane pochodzą z 21 rynków europejskich i analizy ponad 20 600 marek konsumenckich (z wyłączeniem marek własnych sprzedawców detalicznych). Raport obejmuje pięć kategorii FMCG: nabiał, napoje, żywność, środki czystości oraz higiena osobista i uroda. Jest on przygotowywany w oparciu o całoroczną obserwację koszyków zakupowych i zachowań gospodarstw domowych w poszczególnych krajach Europy.
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?