- Na początku maja dostaliśmy informację o nowych stawkach za podgrzanie ciepłej wody. Z dotychczasowej kwoty 39,89 zł wzrosło do 65,28 zł, czyli aż o 63,8 proc. – napisał czytelnik (dane do wiadomości redakcji).
Spis treści
Mieszkaniec wyliczył skalę podwyżki
Zwrócił również uwagę na to, że podwyżka dotyczy jedynie części bloków należących do "Zachęty": - Chodzi o bloki na Skorupach (ul. Sowlańska, Leśna itd.). Tymczasem lokatorzy np. ulicy Św. Wojciecha (ta sama spółdzielnia, też osiedle "Piasta I") otrzymali tylko kilkuprocentowe podwyżki. SM "Zachęta" otrzymała pismo z Enea o podwyżce stawek o 3 proc., a nam podniosła o wspomniane 63 proc. – skarżył się czytelnik.
Czytaj również:
Ponadto wyliczył, że od lipca 2022 roku cena podgrzania ciepłej wody wzrosła o 334 proc.: z 19,50 zł do 65,28 zł. – Dlaczego więc pracownicy spółdzielni mieszkaniowej nie potrafią sensownie wyjaśnić powodów tej podwyżki – pytał w swoim mailu.
O wyjaśnienia sytuacji, na która wskazał czytelnik poprosiliśmy więc prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej ”Zachęta”.
Prezes wyjaśnia
- Stawki opłat za podgrzanie jednego metra sześciennego ciepłej wody użytkowej w Spółdzielni „Zachęta” są ustalane na podstawie następujących danych, którymi są: aktualna cena na dzień ustalania stawki opłaty taryfa dla ciepła dostawcy ciepła dla danej grupy odbiorców ciepła, zużycie ciepła na podgrzanie ciepłej wody użytkowej zarejestrowane przez licznik ciepła w pełnym roku 2022 oraz zużycie ciepłej wody użytkowej zarejestrowane przez wodomierze lokalowe w pełnym roku 2022 (295 odbiorców ciepłej wody użytkowej w budynkach Spółdzielni przy ul. Leśnej i Sowlańskiej) – wyjaśnił prezes Zachęty Mirosław Tałałaj.
Czytaj również:
Zapewnił również, że pełny algorytm obliczenia stawki opłaty za podgrzanie jednego metra sześciennego ciepłej wody użytkowej składa się z wielu danych liczbowych i tabel i jest udostępniany do wglądu użytkowników lokali.
Poinformował również, że po wprowadzeniu nowych stawek opłat z wnioskami o wyjaśnienia do Spółdzielni zgłaszali się mieszkańcy ul. Leśnej i Sowlańskiej:
- Jedna osoba zrobiła to pisemnie, dwie osoby przyszły do spółdzielni, a 13 osób prosiło o wyjaśnienia telefonicznie. Wszystkie one uzyskały stosowne informacje i wyjaśnienia i nie wnioskowały o dodatkowe informacje – zapewnił prezes SM „Zachęta”.
Koniec hotelu Marriott w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?