Miasto niedawno ogłosiło przetarg na wykonanie koncepcji oraz dokumentacji technicznej wymienionych ścieżek. Zainteresowani mogą składać oferty do 15 maja.
I tak wzdłuż ul. Baranowickiej powstanie 100- metrowa ścieżka. Chodzi o przejazd przez tory do przedłużenia ul. Andersa. Z kolei na ul. Kawaleryjskiej, na odcinku od ul. Pułaskiego do Wiosennej powstanie 250-metrowa trasa dla rowerzystów. Około 100-metrowa ścieżka powstanie też wzdłuż ul. Bohaterów Getta, na odcinku od al. Piłsudskiego do Żabiej, a ok. 150-metrowa wzdłuż ul. Mickiewicza (od Ciołkowskiego do Zwierzynieckiej).
Najkrótsza trasa rowerowa pojawi się wzdłuż ul. Lodowej, w rejonie skrzyżowania z ul. Sapiehy. Liczyć ona będzie zaledwie 30 metrów.
- Wymienione ścieżki mają w sumie długość 600 metrów. To nie jest dużo. Inwestycja jest jednak ważna, bo umożliwi połączenie już istniejących ścieżek i sprawi, że sieć będzie bardziej spójna - wyjaśnia Janusz Ostrowski, dyrektor Zarządu Dróg i Inwestycji w białostockim magistracie. - Chcielibyśmy, żeby powstały one jeszcze w tym roku.
To nie są jedyne trasy rowerowe, na jakie mogą liczyć w tym roku miłośnicy jednośladów. Dodatkowe 13 km ścieżek powstanie w ramach dużych inwestycji drogowych. Dotyczy to al. Piłsudskiego - 3 km, Andersa - 7 km, Świętokrzyskiej - 2 km, Piastowskiej - 280 metrów (na odcinku od Warszawskiej do Branickiego) oraz Mickiewicza.
Miasto planuje w tym roku ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji jeszcze kilkunastu innych ścieżek.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?