Mazda2 - Japonka z charakterem

Michał Franczak
Główne cechy Mazdy2 – zwarta sylwetka, niski poziom hałasu i oszczędność paliwa
Główne cechy Mazdy2 – zwarta sylwetka, niski poziom hałasu i oszczędność paliwa
Ten samochód może nie jest duży, ale nie boi się wysokich obrotów

Zgrabna, zwinna, dynamiczna... Mazda2 to kompaktowy samochód z charakterem.

To japońskie auto może poszczycić się nie lada sukcesem – w marcu ubiegłego roku międzynarodowe jury ogłosiło go laureatem nagrody World Car of the Year. Model wyprzedził 38 konkurentów. I szybko zdobył serca klientów.

Nic dziwnego – już na pierwszy rzut oka uwagę ten samochód przyciąga wzrok. Mazda2 jest zgrabnym autem. Kompaktowy, ale zadziorny design nadaje jej charakteru, a zwarta, atletyczna bryła wydaje się być przyczajona do skoku.

Wsiadamy

W środku dominuje prostota – nie ma tu dużej liczby wskaźników czy wymyślnych zdobień. Jest za to wszystko pod ręką. Dźwignia zmiany biegów jest niewielka i umieszczona wysoko. Dzięki temu obsługuje się ją komfortowo. Przełożenia są szybkie i precyzyjne. Na kole kierownicy umieszczone są przyciski sterowania radiem – jest to standard nawet w najtańszej wersji tego auta.

Testowaliśmy Mazdę2 w wersji Exclusive z silnikiem o pojemności 1,3l i mocy 86KM. Mazda2 to samochód lekki, a co za tym idzie – ma mały apetyt na paliwo i dużą zwinność.

Szybko i cicho

Silnik Mazdy2 nie boi się obrotów. i pozwala na całkiem dynamiczną jazdę. Kompaktowe rozmiary samochodu ułatwiają poruszanie się po mieście. Auto jest zwrotne, posłuszne i szybkie – i to zarówno w zabudowanym terenie, jak i po wyjechaniu za rogatki miasta. I właśnie w trasie zaczynamy doceniać zalety dobrego wytłumienia wnętrza. Nawet po przekroczeniu 120 km/h  pasażerowie mogą rozmawiać ze sobą spokojnym tonem i nie przeszkadzają im zbytnio hałasy z zewnątrz czy odgłos pracującego silnika.

Wersje

Mazda2 jest dostępna w trzech wersjach – Comfort, Exclusive oraz Sport. Najtańsza Mazda2 – trzydrzwiowa w wersji Comfort z silnikiem 1.3 o mocy 75 KM kosztuje 39,9 tys. zł. Za model pięciodrzwiowy trzeba dopłacić tysiąc złotych. Dodatkowe 1,5 tys. kosztuje lakier metalik. W tej wersji auto ma ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne (pięciodrzwiowa Mazda2 otrzymała pięć gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów). Mamy tu również automatyczne włączanie świateł mijania, elektryczne lusterka, system audio (dwa głośniki), sterowanie radiem z kierownicy, centralny zamek i wspomaganie kierownicy.

W wersji Exclusive (od 46,5 tys. zł) otrzymujemy dodatkowo manualną klimatyzację, lusterka są składane elektrycznie, system audio ma 4 głośniki, a przednie fotele są podgrzewane. Wersja Exclusive ma też większe, piętnastocalowe koła i lusterka i klamki w kolorze nadwozia.

W wersji Sport montowana jest już klimatyzacja automatyczna i reflektory przeciwmgielne, gałka dźwigni zmiany biegów i kierownica są obite skórą. Zmian wyglądu jest zresztą więcej – mamy tu aluminiowe felgi, sportowy zderzak przedni, spojler dachowy z trzecim światłem stop, spojlery boczne i zmienioną osłonę wlotu powietrza.

 

Silniki

Do wyboru mamy dwa silniki benzynowe (MZR o pojemności 1,3 i 1,5 litra) i jeden silnik diesla MZ-CD z turbodoładowaniem o pojemności 1,4l.

Silnik 1,3 występuje w dwóch wersjach – jednej o mocy 75 KM, a drugiej – o mocy 86 KM.

Pierwsza wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14 sekund, druga – w 12,9 s. Obie wersje cechuje podobna oszczędność – średnie spalanie benzyny to 5,4 l/ 100 km. Silnik 1,5l oferuje moc aż 103 KM i spala w cyklu mieszanym 5,9 l/100km. Pozwala za to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Mazda2 z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 188 km/h. Ostatni motor, czyli 1,4 diesel spala 4,3 l / 100 km, przyspiesza w 15,5 s do 100  km/h.  Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy emisji dwutlenku węgla Euro IV.

Testy na Covid tańsze za granicą

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3