Matwiejuk wygrywa z Truskolaskim. Tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez SLD.

Marta Gawina
2010 to rok wyborczy. Jesienią będziemy wybierać między innymi prezydenta miasta.
2010 to rok wyborczy. Jesienią będziemy wybierać między innymi prezydenta miasta. Fot. Archiwum
Gdyby w drugiej turze Jarosław Matwiejuk spotkał się z Tadeuszem Truskolaskim wygrałby ten pierwszy. Takie są wyniki badań społecznych, które w Białymstoku przeprowadził SLD. Dlatego już trwają rozmowy o udziale posła w wyborach na prezydenta Białegostoku.

Te badania zostały przeprowadzone kilka miesięcy temu. Mieszkańcy naszego miasta zostali zapytani m.in. o wybory samorządowe. I okazało się, że jest kandydat, który pokonałby Tadeusza Truskolaskiego, obecnego prezydenta Białegostoku - mówi Bartosz Wojda, sekretarz Rady Wojewódzkiej SLD w Białymstoku.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że jest to Jarosław Matwiejuk, bezpartyjny poseł z klubu Lewica. W dodatku rozmowy o jego udziale w listopadowych wyborach samorządowych już trwają. Jednak sam poseł jest bardzo tajemniczy.

- Jeżeli potwierdzą się napływające do mnie informacje dotyczące sytuacji w mieście, to nie wykluczam, że rozważę start w wyborach - mówi. - Jednak w tej chwili uważam, że dziewięcioletni okres w samorządzie mam już trwale za sobą - dodaje poseł Matwiejuk.

Ostateczna decyzja może zapaść w marcu. Wtedy SLD będzie świętować w Białymstoku swoje 10. urodziny. - Niewykluczone, że wtedy przedstawimy naszego kandydata - mówi Janusz Kochan, szef białostockiego SLD. Jego nazwisko też pojawia się wśród chętnych na urząd prezydenta Białegostoku. - Żadnej decyzji jeszcze nie podjąłem - mówi jednak Janusz Kochan.

Pozostałe partie też każą czekać na oficjalne decyzje. Jednak na giełdzie nieoficjalnych kandydatów nazwisk nie brakuje. W Platformie Obywatelskiej najczęściej wymienia się Tadeusza Truskulaskiego, obecnego prezydenta miasta i jego zastępcę Tadeusza Arłukowicza, który kieruje białostocką PO.

- Nie planuję startu w wyborach - mówi ten drugi. I przypomina, że wiosną PO wybierze w naszym regionie nowe władze. To one zdecydują o kandydatach. - Osobiście uważam, że powinien to być Tadeusz Truskolaski - dodaje Tadeusz Arłukowicz.

Czy obecny prezydent wystartuje w wyborach? - Nie potwierdzam ani nie zaprzeczam - odpowiada dyplomatycznie Tadeusz Truskolaski.

PiS też faworytów ma dwóch. To radny sejmiku Dariusz Piontkowski i poseł Krzysztof Jurgiel. - W sprawie startu w wyborach samorządowych w 2010 roku nie podjąłem jeszcze decyzji - mówi nam poseł Jurgiel.

Rewolucja w aptekach. Farmaceuta jak lekarz?

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
prorok
CYTAT(kacap @ 27.01.2010, 22:35:45)
To WOLNY kraj! Niech sobie namierza!

Kozak kozakował i się dokozaczył.
~Stary~
CYTAT(OPCJA SPOŁECZNA @ 22.01.2010, 16:40:19)
ANI TRUSKOLASKI NIE PRZEGRA TYCH WYBORÓW ANI MATWIEJUK WYGRA.
JUZ BIAŁOSTOCKI UKŁAD USTALIŁ MIEDZY SOBA KOGO NA PIERWSZA LINIE A KOGO NA SUTĄPENSJE DO WSAP ALBO UNIWEREK.
TE WYBORY PRZEGRAJA MIESZKAŃCY JEZELI ZAGŁOSUJA NA KOGO KOLWIEK Z ICH SITWY.

Nie ta to inna sitwa wygra wybory. Dla mnie Truskolaski cos przynajmniej zmienił w mieście, a nie tak jak Tur że na sylwestra była o północy msza w Farze.
Chce by były jakieś inwestycje, lepsze drogi , fabryka Ikea czy inna.
A władz a to polityka i tak jak zechca to wyruchają ludzi jak cwaniak Kurski.
z
zły

Jak wynika z badań opini publicznej wg federacji Zielonych wygrawybory Rafał Kosno,
ale wg badań partii ........... wybory wygra Kononowicz,
natomiast wg partii wybory wygra Barbara Ciruk,
a wg innego badania wygra je Arłukowicz .
Co badanie to wynik.

k
kacap
CYTAT(urzędnik @ 27.01.2010, 14:28:31)
A Ty nie pluj bo prokurator cię namierzy szowinisto jeden. Co do wpadek Sosny to zgoda. Dlatego Matwiejuk Sosny napewno nie zostawi. Scenariusz zwcięstwa Matwiejuka wysoce realny. Pozdrawiam J23, którego analiza jest całkiem logiczna.

To WOLNY kraj! Niech sobie namierza!
u
urzędnik
CYTAT(kacap @ 24.01.2010, 13:39:54)
Matwiejuk? To Sosna już nie wystarczy? Tfu!

A Ty nie pluj bo prokurator cię namierzy szowinisto jeden. Co do wpadek Sosny to zgoda. Dlatego Matwiejuk Sosny napewno nie zostawi. Scenariusz zwcięstwa Matwiejuka wysoce realny. Pozdrawiam J23, którego analiza jest całkiem logiczna.
k
kacap

Matwiejuk? To Sosna już nie wystarczy? Tfu!

J
J23

Matwiejukowi napewno pomogą różne organy służby i Truskawa z ekipą pa, pa pa. A swoją drogą podobno posła wesprze w drugiej turze także częśc platformy z niezadowolonym Robertem T. I pytanie retoryczne go wesprze PIS? No chyba nie Prezydenta kojarzonego z PO.

G
Grądzki
CYTAT(aLICJA @ 22.01.2010, 15:27:23)
JA SĄDZĘ,ŻE P.TRUSKOLASKI ZADBAŁ O BIAŁYSTOK BARDZO DOBRZE... ALE TEZ WOLAŁABYM OSOBIŚCIE ALE TO Z INNYCH WZGLĘDOW INNEGO KANDYDATA. W NASZYM MIEŚCIE JEST TYLU MĄDRYCH I WARTOŚCIOWYCH LUDZI, ALE GŁUPSI ICH WYPIERAJĄ.... KIEDYŚ TBS-AMI RZĄDZIŁ PAN JAROSŁAW PARZYSZEK, CZŁOWIEK NIESAMOWITY, WSPANIAŁY GOSPODARZ, WSPANIAŁY CZŁOWIEK I TO MOŻE JEGO BYŁOBY WARTO NAMOWIC DO KANDYDOWANIA NA PREZYDENTA BIAŁEGOSTOKU. NAPRAWDE WARTO ZAUFAĆ TEGO PANU O CZYM MY SAMI SIE PRZEKONALISMY NIEJEDNOKROTNIE...

Parzyszek ścichnij
O
OPCJA SPOŁECZNA

ANI TRUSKOLASKI NIE PRZEGRA TYCH WYBORÓW ANI MATWIEJUK WYGRA.
JUZ BIAŁOSTOCKI UKŁAD USTALIŁ MIEDZY SOBA KOGO NA PIERWSZA LINIE A KOGO NA SUTĄPENSJE DO WSAP ALBO UNIWEREK.
TE WYBORY PRZEGRAJA MIESZKAŃCY JEZELI ZAGŁOSUJA NA KOGO KOLWIEK Z ICH SITWY.

G
GIENA
CYTAT(kolo @ 22.01.2010, 15:38:47)
Jestem daleki od popierania arogancji Platformy, ale Truskolaski to osobowość wyrastająca ponad partyjniactwo. Wzbudza mój szacunek, chociaż nie zawsze do końca zgadzam się z jego decyzjami. Łatwo jest gadać i krytykować, trudniej działać. Truskolaski to człowiek z charyzmą, podejmujący trudne decyzje, nie zadziera nosa i nie wikła się w awantury polityczne. Matwiejuk to ciepłe kluchy, okrągłe słowa, nie nadaje się do rządzenia i działania, niech lepiej dalej gada - nieźle mu to wychodzi.

OJ TO SŁABO GO ZNASZ.DECYZJE TRUDNE NIEKTÓRE BYC MOŻE ALE JAKŻE GŁUPIE I NIEPRZEMYŚLANE.WEZMY PLAC INWALIDÓW,LOGO MIASTA,ODPUSZCZENIE KRYWLAN.O NIEKOMPETENCJI PRZY TWORZENIU STREFY EKONOMICZNEJ, NIE-SPROWADZANIU INWESTORÓW,BUDOWIE STADIONU NIE WSP[OMNĘ.ALE Z TA "CHARYZMĄ" TO PRZESADZIŁEŚ NO CHYBA ŻE NIE ZNASZ ZNACZENIA SŁOWA.. ACHA!! I JESZCZE NIE ZADZIERANIE NOSA!!! NO BOMBA.WŁAŚNIE NIE ZNAM NIKOGO KTOBY WYŻEJ KINOLA NOSIŁ,CHYBA Z LEPPER MKNACY RZĄDOWĄ LIMUZYNĄ Z FILIPKIEM .
d
del
CYTAT(Obs @ 22.01.2010, 11:26:56)
Lepszy Matwiejuk, Piontkowski i kilku innych (na pewno nie Jurgiel) od Pana Tadeusza Lansera. Mądrze pomyślana kampania bez trudu otworzy dla wielu oczy na Tadziowe dokonania. Ruszył Białystok? A jak miał nie ruszyć przy takim strumieniu kasy z Unii? Budżet Truskolaskiego i Tura to tak jak BMW przy trabancie więc już nie stosujcie utartego argumentu, że wtedy nic a teraz to ho ho ho. Mnóstwo projektów odziedziczonych w spadku nomen omen po Turze, Dębskim i innych Blecharczykach. Nie nie lubię ich, ale wymyślcie lepsze rekomendacje niż to, że Pan Tadeusz lepszy od Tura. Może i lepszy, ale czy niektórzy wymienieni nie byliby lepsi od Pana Tadzia? Jednopartyjność w kraju i województwie nie wykorzystana należycie, bierność przy strategicznych projektach (Via Baltica, Rail Baltica, lotnisko) Wycieczki bez ładu, składu, sensu i efektów. O placu nie wspominam bo zaraz ktoś napisze że syf i burdel był. No był- a teraz jest co? Kasy w budżecie brak, burdel jaki był to jest, cena wali się na łeb itd. Tak jak miasto wygląda tej zimy to nawet za głębokiej komuny nie wyglądało. Dwa dni po ustaniu opadów jezdnie półbiałe lub zupełnie białe, sterty śniegu, lód na jezdniach, nikt tego nie wywozi, urząd twierdzi że jest super i je śniadanka z dziennikarzami, bo tak PIAROWCY doradzili. Inwestycje drogowe- mnóstwo bez rowerowych ścieżek, jak już zrobią to zaraz rozbierają, bo to rury zapomnieli wkopać, to podsypka trefna, to to to tamto. Gdzie nadzór nad tym wszystkim? Gdzie monitoring struktury wiekowej mieszkańców? Gdzie planowanie zapotrzebowania na miejsca w żłobkach, czy przedszkolach? Przecież da się to przewidzieć w bardzo dużym przybliżeniu. Wywalenie kupy pieniędzy na jakieś loga, promocję której nie ma a nawet jak będzie to nic nie da. Nie piszę o ekipie, którą sobie dokoptował, ale każdy sobie może dopowiedzieć o tych panach. Wystarczy porozmawiać z pracownikami urzędu miejskiego. Określenia bufon należą do najdelikatniejszych. Można by pisać i pisać, ale wiadomo, że zaraz znowu będzie patrzenie do tyłu na Tura i hymny pochwalne. Ja niestety na Truskolaskiego ponownie nie zagłosuję. A już Jego "nie potwierdzam nie zaprzeczam" to już szczyt hipokryzji. Wszyscy widzą jak Pan Prezydent już przebiera nóżkami ku nowej kadencji.

Mądrych ludzi to i miło posłuchać. Problem z Truskolaskim polega na tym, że rządzenie zamienił na "przywiązanie do stołka". Midas czego się nie dotknął zamieniał w złoto a z Panem Tadeuszem jest na odwrót. Niespełniony ekonomista teoretyk bez doświadczenia w zarządzaniu dużymi zespołami. Kilka lub kilkanaście lat temu dwóch ekonomistów dostało nagrodę Nobla za opracowanie teorii dotyczącej minimalizacji ryzyka związanego z grą na giełdzie. Postanowili sprawdzić swoją teorię w praktyce. Ich firma dosyć szybko zbankrutowała.
k
kolo

Jestem daleki od popierania arogancji Platformy, ale Truskolaski to osobowość wyrastająca ponad partyjniactwo. Wzbudza mój szacunek, chociaż nie zawsze do końca zgadzam się z jego decyzjami. Łatwo jest gadać i krytykować, trudniej działać. Truskolaski to człowiek z charyzmą, podejmujący trudne decyzje, nie zadziera nosa i nie wikła się w awantury polityczne. Matwiejuk to ciepłe kluchy, okrągłe słowa, nie nadaje się do rządzenia i działania, niech lepiej dalej gada - nieźle mu to wychodzi.

P
PIOTREK

Ja osobiście nie lubię Platformy. Są to ludzie bezczelni, chamscy. Daleko od spraw ludzkich. Ja widze jak dzisiejszy prezydent traktuje sprawy zwykłych ludzi i potrzebujacych wsparcia, bo droga zyciowa im sie zawaliła. I ten prezydent nic a nic nie zrobił w tym kierunku. tak samo jest w W-wie, bezczelność i tupet a jeszcze te kolesioskie załatwiania spraw, kiedy kraj traci na tym kasę. Nie dla PO!

a
aLICJA

JA SĄDZĘ,ŻE P.TRUSKOLASKI ZADBAŁ O BIAŁYSTOK BARDZO DOBRZE... ALE TEZ WOLAŁABYM OSOBIŚCIE ALE TO Z INNYCH WZGLĘDOW INNEGO KANDYDATA. W NASZYM MIEŚCIE JEST TYLU MĄDRYCH I WARTOŚCIOWYCH LUDZI, ALE GŁUPSI ICH WYPIERAJĄ.... KIEDYŚ TBS-AMI RZĄDZIŁ PAN JAROSŁAW PARZYSZEK, CZŁOWIEK NIESAMOWITY, WSPANIAŁY GOSPODARZ, WSPANIAŁY CZŁOWIEK I TO MOŻE JEGO BYŁOBY WARTO NAMOWIC DO KANDYDOWANIA NA PREZYDENTA BIAŁEGOSTOKU. NAPRAWDE WARTO ZAUFAĆ TEGO PANU O CZYM MY SAMI SIE PRZEKONALISMY NIEJEDNOKROTNIE...

G
Gość

Albo niedawna wypowiedź prezydenta: drogi sa nieodśnieżone, ponieważ warunki atmposferyczne są niekorzystne.

Npo tak, przecież to tylko zima, więc powinno słońce świecić i temp ok 20 stopni na plus, żeby drogii chodniki nadawały się do użytku.

To trzeba być tłukiem żeby zimą spodziewać się czegoś innego niż śniegu.

i to fakt: nie zrobił niczego konkretnego, no poza klocem kurialnym przy Warszawskiej i bonifikatach dla kiecuchów i popków.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3