W praktyce jednak specjaliści z tych dziedzin mają zupełnie różne, chociaż nieraz powiązane ze sobą, obowiązki. Różnice pomiędzy tymi obszarami są widoczne także w zakresie wynagrodzeń – wynika z danych serwisu zarobki.pracuj.pl.
W marketingu zarobimy najwięcej
Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, najwięcej można zarobić pracując jako marketingowiec. Na szczycie listy najlepiej zarabiających plasuje się Category Manager z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w wysokości 6 200 złotych netto. Brand manager zarabia niewiele mniej, przeciętne zarobki na tym stanowisku to 6 000 złotych netto miesięcznie. Wśród trzech najlepiej zarabiających stanowisk dla marketingowców znajduje się także Senior Research Executive, z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 5 500 złotych netto miesięcznie. W obszarze PR najwięcej zadeklarował Starszy Specjalista ds. PR, z przeciętnymi zarobkami 4 480 złotych netto miesięcznie. Zaraz po nim znalazł się Specjalista Public Relations, z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w granicach 4 400 zł netto. W pierwszej trójce najlepiej zarabiających PR-owców jest także Specjalista ds. Komunikacji Wewnętrznej z przeciętnym wynagrodzeniem w wysokości 3 840 złotych. W reklamie najwyższe zarobki zadeklarował Art Director, który przeciętnie zarabia 5 000 złotych następnie plasuje się Senior Graphic Designer z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem 4 333 złotych netto. Specjalista DTP zarabia przeciętnie 3 200 złotych, a Copywriter 3 100 złotych netto miesięcznie.
Szansa na benefity zależna od specjalizacji
Jak pokazują dane serwisu zarobki.pracuj.pl, świadczenia dodatkowe najczęściej oferowane są marketerom (68% z nich otrzymuje benefity). Zaraz po nich znajdują się PR-owcy – 56% osób pracujących w tym zawodzie deklaruje otrzymywanie benefitów. Najrzadziej z kolei otrzymują je przedstawiciele branży reklamowej (35%).
Najczęściej przyznawanym benefitem jest prywatna opieka medyczna – otrzymuje ją 43% specjalistów od marketingu, 35% pracujących w PR i 16% przedstawicieli reklamy. Na drugim miejscu znalazł się telefon służbowy do celów prywatnych. Możliwość wykonywania rozmów telefonicznych niezwiązanych z pracą najczęściej oferowana jest marketerom (33%), zaraz po nich PR-owcom (22%). Najrzadziej z takiego przywileju mogą korzystać reklamowcy (8%).
Najwięcej pracy w… marketingu!
Porównując ilość ofert pracy dla osób zajmujących się marketingiem, PR i reklamą, które pojawiły się na portalu Pracuj.pl w III kwartale br., najwięcej propozycji skierowanych było do marketingowców - aż 2 639. Najczęściej poszukiwani byli specjaliści od marketingu handlowego. Często poszukiwano również specjalistów do prowadzenia kampanii marketingowych, marketingu internetowego i badań marketingowych. Do osób zajmujących się reklamą skierowanych było 920 ofert, w tym obszarze najczęściej szukano grafików. Najrzadziej poszukiwano PR-owców - w ostatnim kwartale pojawiło się dla nich 186 ofert pracy.
Dane dotyczące benefitów i zarobków pochodzą z serwisu zarobki.pracuj.pl. Serwis zarobki.pracuj.pl umożliwia sprawdzenie, czy nasza pensja jest odpowiednia do zebranego doświadczenia i stanowiska.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?