–Wymieniając największych graczy rynku medialnego, należy zacząć od firm, które 20 lat temu jeszcze nie istniały. To pokazuje ogromną skalę zmian – powiedział dziekan Uniwersytety SWPS dr,hab Mirosław Filiciak, który zainaugurował konferencję.– Żyjemy w ciekawych i dynamicznych czasach. Technologia wkroczyła w każdą dziedzinę naszego życia zmieniając nasze upodobania i zainteresowania. Jest to szczególnie widoczne w komunikacji – powiedziała prezes PRConnect Lidia Sobańska. Konferencję poprowadzili Andrzej Krakowski z The City Collefe of New Yok Department of Media and Communication Arts wraz z dziennikarzem Maciejem Orłosiem.

Podczas konferencji prelegenci poruszyli temat wykorzystania smart data w kampanii marketingowej.

– Każde otworzenie meila, czy strony internetowej pozostawia po sobie ślad. Dzięki temu możemy zlokalizować klienta z dokładnością nawet co do budynku w którym się znajduje lub co najmniej w przybliżeniu co do ulicy – powiedział dyrektor ds. analiz i technologii PAYBACK Rafał Latkowski.

O efektywnym przeprowadzaniu kampanii reklamowych w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press (AIP) opowiedział też prezes zarządu IDMnet i Accrop Michał Hejka. – Należy dobrze określić grupę docelową, sposób jej konsumpcji, to jakich mediów używa oraz z jakiej technologii korzysta. Ważna jest także personalizacja treści. Zwykły człowiek na konsumpcję mediów poświęca więcej czasu niż na wszelkie inne czynności. Każdy z nas ma w kieszeni telefon komórkowy, jadąc w samochodzie słucha radia. Media są głównym kanałem dotarcia do użytkowników – powiedział.

Tomasz Soczyński, zastępca dyrektora departamentu informatyki Głównego Inspektoratu Ochrony Danych zwrócił uwagę na dostosowywanie się firm do RODO. –Wiele podmiotów zgłasza nam wręcz gotowość do wdrożenia RODO, diabeł jednak z reguły tkwi w szczegółach. To właśnie te drobne, techniczne kwestie budzą najwięcej wątpliwości – mówił w rozmowie z AIP.

Podczas Marketing&Media Summit poruszono też kwestię nowoczesnych technologii między innym okularów VR, live streaming oraz Augumented Reality. – Coraz wiecej mówi sie o technologii wykorzystującej okulary. Marketerzy widzą też przewagę rozszerzonej rzeczywistości – powiedział Marcin Maciejewski, CEO and Co-founder Mofables.

– Wracamy do czasów komunikacji bezrefleksyjnej, a więc do takiej w której nie odróżnia się prawdy od fałszu – powiedział podczas panelu dyskusyjnego dotyczącego fake newsów prof. Maciej Mrozowski z Uniwersytetu SWPS. W dyskusji wzięli udział m. in Michał Pol i Bogusław Chrabota.