W całym 2012 r. Marka S.A. wypracowała blisko 19 mln zł przychodów, czyli o 73 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r..
- Słabszy wynik jest efektem zmiany polityki rozliczenia odpisów aktualizacyjnych, której celem było zwiększenie bezpieczeństwa w pogarszającej się sytuacji makroekonomicznej oraz zawirowania wokół poza bankowych instytucji finansowych. Zmieniliśmy dotychczasową politykę sprzedażową, która wpłynęła na istotny spadek dynamiki udzielanych pożyczek w czwartym kwartale – mówi Jarosław Konopka, wiceprezes Marka S.A., który 1 marca b.r. obejmie funkcję prezesa firmy.
Marka obecnie wdraża gruntowne zmiany, mające na celu poprawę sytuacji finansowej oraz zwiększenie jej wartości.
- Przeprowadziliśmy fundamentalną rewizję dotychczasowej strategii rozwoju. Jesteśmy na etapie wdrożenia programu restrukturyzacyjnego oraz optymalizacji kanałów sprzedaży. Wprowadziliśmy nową strategię ekspansji w regionach, która zakłada zrównoważony i niskonakładowy rozwój terytorialny. Zamknięcie pięciu biur pozwoli nam zaoszczędzić na wydatkach administracyjnych, czyli zoptymalizować koszty funkcjonowania w regionach –dodał Jarosław Konopka.
W ramach polityki optymalizacji biznesu w styczniu Marka uruchomiła nowy kanał dystrybucji pożyczek gotówkowych przy współpracy z pośrednikami kredytowymi.
Informacje o Spółce:
Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta. Firma oferuje pożyczki o wartości od 200 do 2 000 zł na okres od 2 do 60 tygodni, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty (40-60 tygodni) oferowane są stałym i lojalnym klientom. W połowie września 2011 roku do oferty firmy wprowadzono nowe produkty tj. pożyczki na 15 oraz 30 dni, które wzbogaciły i uatrakcyjniły dotychczasową ofertę. Według danych na czwarty kwartał 2012 roku. Spółka posiada - blisko 25 tys. klientów (około 26,9 tys. aktywnych umów).
Działalność sprzedażowa i inwestycyjna realizowana jest na obszarze dziewięciu województw: podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego oraz małopolskiego. Obsługą klientów zajmuje się około 550 wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, docierających nawet do najmniejszych miejscowości w obszarze działania firmy.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?