Mandaty: Zmiany w taryfikatorze

Fot. Anatol Chomicz
Za przejechanie na czerwonym świetle zmotoryzowani zapłacą 500 zł
Za przejechanie na czerwonym świetle zmotoryzowani zapłacą 500 zł fot. Anatol Chomicz
Kierowcy płacą wyższe mandaty, choć nie za wszystkie wykroczenia. Z kolei pieszych już tak mocno nie biją po kieszeni.

Do końca listopada pieszy za przechodzenie na czerwonym świetle płacił 250 złoty kary. Od tygodnia już tylko 100. Ale na taką samą pobłażliwość policjantów nie mogą liczyć zmotoryzowani. Nie tylko kierujący samochodami, ale również motocyklami i rowerami. Za przejechanie na czerwonym świetle zapłacą 500 zł. Tak samo jak za parkowanie na miejscu przeznaczonym dla osoby niepełnosprawnej (wcześniej był to 100 zł).

Zmienił się też sposób ustalania wysokości mandatu za kolizję. Wcześniej policjant mógł zgodnie z widełkami "zaserwować" mandat w wysokości od 20 do 500 zł. Teraz jego wysokość będzie uzależniona od popełnionego wykroczenia. Na przykład...

- Za kolizję, której przyczyną było nieustąpienie pierwszeństwa innemu pojazdowi, kierowca otrzyma 300 zł mandatu - podpowiada Dariusz Kędzior z biura prasowego Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku. - Powiększony on jednak będzie o 200 zł za sam fakt kolizji.

Łączna kara nie może być jednak wyższa niż 500 zł.

Co się zmieniło, co zostało po staremu

za przejazd na czerwonym świetle kierowcom grozi kara w wysokości od 300 zł do 500 zł, wcześniej dostawali mandat od 20 zł do 500 zł

nie zmieniła się też kara za jazdę bez włączonych świateł; w dzień kierowca zapłaci 100 zł, w nocy - 200 zł

nie ulega zmianie wysokość mandatu za brak dokumentów. I tak np. za jazdę bez dowodu rejestracyjnego zapłacimy 50 zł

W nowym taryfikatorze pojawiły się pozycje dotyczące niezachowania ostrożności podczas wyprzedzania. Jeśli kierowca nie upewni się, że ma odpowiednią widoczność i wystarczającą ilość miejsca do wykonania tego manewru, może zapłacić 250 zł

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pio
CYTAT(Redi @ 7.12.2008, 21:15)
Tydzien temu chyba pokazali w obiektywie jak kobieta przechodzila w miejscu niedozwolomym, ale jej nie zatrzymali i nawet nie pouczyli, jakby byl kierowca to od razy by bylo zajecie... W kmoncu piesi sa i rowezycie sa czesto sparwcami tragedii i sami tez ofiarami...


To co pokazali w obiektywie to było żałosne!!! akurat w tym miejscu stałznak "zakaz ruchu pieszych " poprzednie przejście dla pieszych jest przy rondzie a następne przy galerii alfa wiec bez komentarza panowie z radiolki to sie tylko ośmieszyli tą wypowiedzią
G
Gość

pieszym obniżono mandaty i mamy już pełno wypadków z ich udziałem , wchodzą na czerwonym pod koła, ciekawi mnie dlaczego pieszym obniżono , a kierowcom dołożono za to samo przewinienie?

S
Szponiasty
CYTAT(Bruzda @ 7.12.2008, 20:11)
Kto mi wytłumaczy, proszę ów fragment:

- Za kolizję, której przyczyną było nieustąpienie pierwszeństwa innemu pojazdowi, kierowca otrzyma 300 zł mandatu - podpowiada Dariusz Kędzior z biura prasowego Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku. - Powiększony on jednak będzie o 200 zł za sam fakt kolizji(...)


Do tej pory minimalna kwota mandatu za spowodowanie kolizji drogowej wynosiła 100 zł. Po wprowadzonych zmianach kwota ta uległa zmnianie na 300 zł.
G
Gość

trudno stało się , ale nie mogę zrozumieć czemu piesi tak mało zapłacą za łamanie przepisów. Jestem kierowcą i codziennie jeżdżę na naszych drogach i naprade codziennie widzę jak zaczyna mrygać światło pomarańczowe na przejściu wtedy jakaś babcia biegnie, wbiega na jezdnię i zaczyna iść spacerkiem, a ja co- stoję jak durny i muszę czekać a ta idzie zadowolona. Czy jej nie obowiązują jakieś zasady?

G
Gość

ja proponuje mandaty dla kierowców, którzy parkują na dwóch miejscach parkingowych, często w poprzek mimo narysowanych linii, skoro można karać za zaparkowanie na miejscu inwalidy to chyba można za nieprawidłowe parkowanie i zajmowanie miejsca innym?

G
Gość

Z wpisów niektórych osób, można wyciągnąć wniosek, że kierowcy z krajów byłego ZSRR, w tym również Polski, nie radzą sobie z czerwonym światłem bez odliczania sekundowego. Interesujące, bo to u nas podobnież jest wysoki poziom edukacji, a na tym zachodzie to zwykła lipa.

K
Kierowca

Dlaczego dla pieszych nie zwiększono mandatów w sumie oni są przeważnie sprawcami wypadków przechodząc w niedozwolonych miejscach, a samochód to nie rower że można zejść z niego

K
Kierowca
CYTAT(malatron @ 8.12.2008, 00:23)
masz rację, ale żadna infrastruktura nie zastąpi dobrego kierowcy. wypadki zdarzają się także na A1 czy innych; czym to uzasadnić.
ale drogi zawsze mogą być lepsze - to fakt. wprowadzanie nowych rozwiązań, nowych technik. aczkolwiek poruszając się po Białymstoku, nie dokucza mi tak bardzo stan dróg.


A1 najgorsza droga w Polsce mianująca do roli autostrady?
m
malatron
CYTAT(zly @ 7.12.2008, 22:11)
ludu miast i wsi, panstwo RP ma jedna tylko droge, brac nas obywateli za gardlo, zamist skupic sie na budowie drog, silami aparatu represji napada na nas za swoje niekompetencje i brak pomyslu na sprawne rozwiazania infrastruktury transportowej komunikacyjnej. Naj latwiej walic w nas wysokimi mandatami, gdzie k... poslowie?!

masz rację, ale żadna infrastruktura nie zastąpi dobrego kierowcy. wypadki zdarzają się także na A1 czy innych; czym to uzasadnić.
ale drogi zawsze mogą być lepsze - to fakt. wprowadzanie nowych rozwiązań, nowych technik. aczkolwiek poruszając się po Białymstoku, nie dokucza mi tak bardzo stan dróg.
P
P

poza Białorusia np. w Bułgarii radza sobie tak samo, tez jest odliczany czas, zajebista sprawa takie swiatla:D

G
Gość

A poza Białorusią jak sobie radzą?

G
Gość
CYTAT(Gość @ 7.12.2008, 22:14)
A może by tak nie przejeżdżać na czerwonym? Wtedy to nic nie kosztuje.


Niech zrobią sygnalizatory jak na Białorusi z odliczaniem sekundowym.Wtedy będzie widać za ile sekund światło się zmieni,a nie jak u nas przed nosem się zapali żółte,a na środku skrzyżowania masz już czerwone.A za skrzyżowaniem misio z tarczą.
G
Gość

A może by tak nie przejeżdżać na czerwonym? Wtedy to nic nie kosztuje.

z
zly

ludu miast i wsi, panstwo RP ma jedna tylko droge, brac nas obywateli za gardlo, zamist skupic sie na budowie drog, silami aparatu represji napada na nas za swoje niekompetencje i brak pomyslu na sprawne rozwiazania infrastruktury transportowej komunikacyjnej. Naj latwiej walic w nas wysokimi mandatami, gdzie k... poslowie?!

j
ja
CYTAT(Bruzda @ 7.12.2008, 20:11)
Kto mi wytłumaczy, proszę ów fragment:

- Za kolizję, której przyczyną było nieustąpienie pierwszeństwa innemu pojazdowi, kierowca otrzyma 300 zł mandatu - podpowiada Dariusz Kędzior z biura prasowego Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku. - Powiększony on jednak będzie o 200 zł za sam fakt kolizji.

Moim zdaniem pierwsza część wypowiedzi załatwia wszystko. Można również dodać: Powiększony on jednak będzie o 500 zł za sam fakt pofatygowania się drogówki na miejsce zdarzenia, lub powiększony....... o 300 zł za sam fakt (dodać każdy może co chce)

Panie Kędzior! Tłumacz Pan tłuszczy co i jak, ale po ludzku i raczej po Polsku, zawiły język zostaw politykom.))


sam fakt kolizji kosztuje 200zł, czyli za obecność policji, a dopiero do tych 200zł się doda sumę za popełnione wykroczenie, jeżeli to będzie jak tu piszą nieustąpienie pierwszeństwa -dodatkowe 300zł za ten fakt , jeżeli niezachowanie ostrożności podczas wyprzedzania to 250zł co wtedy da 450zł łacznie..czyli jakby nie patrzeć każda kolizja i tak będzie 500zł...po prostu obłęd!, dziwna pobłażliwość dla pieszych zwłaszcza ,że to z ich udziałem jest najwięcej wypadków śmiertelnych!dalej -za przejechanie na czerwonym świetle 500zł...a co z żółtym?też 500zł?Cały ten taryfikator ma służyć nabijaniu kasy i nic poza tym, co dała przykład białostocka drogówka polując na kierowców przejeżdżających na "czerwonym"...ale już po nowych cenach ?!wcześniej nikogo to nie obchodziło?Z tą pozycją też sie nie zgadzam "nie zmieniła się też kara za jazdę bez włączonych świateł; w dzień kierowca zapłaci 100 zł, w nocy – 200 zł"- właśnie ,że się zmieniła!!wcześniej mogło być pouczenie zwłaszcza jak kierowca jechał w dzień , w czasie od marca do listopada, a mandat do 100zł! - teraz bezwzględna kara 100zł!!
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3