Luksus dla Vip-a

(now)
Na butelkach produkowanej przez białostocki Polmos wódki z trawką znajdą się miniaturowe ubranka, projektu Violi Śpiechowicz. To znana stylistka, która ubiera aktorki, piosenkarki i prezenterki telewizyjne.

Nowy pomysł na zagraniczną promocję marki korporacji CEDC, lidera polskiego rynku wódki (30-32 proc. udziału w rynku) i właściciela Polmosu w Białymstoku, na tym się nie kończy. Ograniczoną liczbę flaszek w designerskiej szacie graficznej otrzymają m.in. Mark Knopfler, lider grupy rockowej Dire Straits, czy francuska aktorka Sophie Marceau. – Żubrówka to unikalny, charakterystyczny gadżet – komentuje Andrzej Kondej, wykładowca i ekspert od marketingu. – No i produkt eksportowy, znany i uznany za granicą nawet bardziej, niż u nas. Limitowana kolekcja zaś to sygnał dla klientów, że właśnie sięgają po towar luksusowy. Trudno powiedzieć, czy to chwyci. W każdym razie o Żubrówce będzie przez moment głośno. I o to chodzi. Marka z twarzą Ze względu na ograniczenia reklamy wódki w Polsce, producenci potrzebują dla swoich marek rozgłosu. Maryla Rodowicz firmowała Żołądkową Gorzką Polmosu Lublin (kolejnego dużego udziałowca w wartym 22 mld złotych polskim rynku alkoholi). Projekt butelki Wyborowej Exquisite – również obecnego na naszym rynku francuskiego koncernu Pernod Ricard, który kupił m.in. Polmosy w Poznaniu i Zielonej Górze – wykonał Frank Gehry – światowej sławy architekt. Nie wiadomo, czy zadziałała magia wielkich nazwisk, ale sprzedaż Wyborowej w 2007 roku wzrosła o 80 proc. Moda na luksus Kontrakt z gwiazdą to, według nieoficjalnych szacunków, wydatek setek tysięcy złotych. Producentom musi się jednak opłacać, bo tylko w 2007 roku na luksusowe wódki wydaliśmy 480 mln zł. Ten rok, ich zdaniem, wcale nie skończy się gorszym wynikiem. Bo choć statystycznie nie pijmy więcej, wybieramy droższe trunki. I trend ten, jak na razie, utrzymuje się – rynek do zagospodarowania zatem spory i z dużym potencjałem. Żubrówka zaś, jako hit eksportowy, trafia za granicę m.in. do USA, Anglii, Francji, Japonii. W ubiegłym roku jej sprzedaż przekroczyła milion 9–litrowych opakowań. W kraju najlepiej sprzedaje się – także należąca do CEDC marka – Absolwent. W 2007 roku sprzedano jej 4,1 mln 9–litrowych kartonów.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie