Luksus dla Vip-a

(now)
Na butelkach produkowanej przez białostocki Polmos wódki z trawką znajdą się miniaturowe ubranka, projektu Violi Śpiechowicz. To znana stylistka, która ubiera aktorki, piosenkarki i prezenterki telewizyjne.

Nowy pomysł na zagraniczną promocję marki korporacji CEDC, lidera polskiego rynku wódki (30-32 proc. udziału w rynku) i właściciela Polmosu w Białymstoku, na tym się nie kończy. Ograniczoną liczbę flaszek w designerskiej szacie graficznej otrzymają m.in. Mark Knopfler, lider grupy rockowej Dire Straits, czy francuska aktorka Sophie Marceau. – Żubrówka to unikalny, charakterystyczny gadżet – komentuje Andrzej Kondej, wykładowca i ekspert od marketingu. – No i produkt eksportowy, znany i uznany za granicą nawet bardziej, niż u nas. Limitowana kolekcja zaś to sygnał dla klientów, że właśnie sięgają po towar luksusowy. Trudno powiedzieć, czy to chwyci. W każdym razie o Żubrówce będzie przez moment głośno. I o to chodzi. Marka z twarzą Ze względu na ograniczenia reklamy wódki w Polsce, producenci potrzebują dla swoich marek rozgłosu. Maryla Rodowicz firmowała Żołądkową Gorzką Polmosu Lublin (kolejnego dużego udziałowca w wartym 22 mld złotych polskim rynku alkoholi). Projekt butelki Wyborowej Exquisite – również obecnego na naszym rynku francuskiego koncernu Pernod Ricard, który kupił m.in. Polmosy w Poznaniu i Zielonej Górze – wykonał Frank Gehry – światowej sławy architekt. Nie wiadomo, czy zadziałała magia wielkich nazwisk, ale sprzedaż Wyborowej w 2007 roku wzrosła o 80 proc. Moda na luksus Kontrakt z gwiazdą to, według nieoficjalnych szacunków, wydatek setek tysięcy złotych. Producentom musi się jednak opłacać, bo tylko w 2007 roku na luksusowe wódki wydaliśmy 480 mln zł. Ten rok, ich zdaniem, wcale nie skończy się gorszym wynikiem. Bo choć statystycznie nie pijmy więcej, wybieramy droższe trunki. I trend ten, jak na razie, utrzymuje się – rynek do zagospodarowania zatem spory i z dużym potencjałem. Żubrówka zaś, jako hit eksportowy, trafia za granicę m.in. do USA, Anglii, Francji, Japonii. W ubiegłym roku jej sprzedaż przekroczyła milion 9–litrowych opakowań. W kraju najlepiej sprzedaje się – także należąca do CEDC marka – Absolwent. W 2007 roku sprzedano jej 4,1 mln 9–litrowych kartonów.

Orzeczenie TSUE. Koniec wynajmów krótkoterminowych?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3