Kilka minut na kawę to jedynie cały dzień pracy; powinni przy remoncie wymienić także niektórych z personelu; ilekroć przyjeżdżam do kraju i zachoruje mi dziecko, tylekroć mam problem; rejestratorka nie dość, że jest niekompetentna, to jeszcze nie wychowana! - takie wpisy, dotyczące przychodni w Czarnej Białostockiej, od miesiąca pojawiają się na naszym forum internetowym. Czy rzeczywiście jest aż tak źle? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Nawet tam nie zachodzę
- Te zarzuty to prawda - usłyszeliśmy od pierwszej osoby, którą spotkaliśmy w pobliżu przychodnio.
24-letnia Agnieszka ma małe dziecko. Często więc odwiedza lekarza: - W tej przychodni byłam raz i więcej nie pójdę - mówi Agnieszka. - Niemiła, a wręcz chamska obsługa, szczególnie w rejestracji. Zachowanie lekarza też pozostawiało wiele do życzenia.
W Czarnej Białostockiej jest tylko jedna przychodnia. Jak więc radzą sobie mieszkańcy? - Chodzę do lekarza prywatnie lub jeżdżę do Białegostoku - odpowiada Agnieszka.
Skargi dotyczą pojedynczych osób. Najbardziej krytykowana jest obsługa rejestracji.
- Zawsze umawiam się na wizytę telefonicznie, może więc dlatego wszystko jest w porządku - śmieje się inna mieszkanka Czarnej. - Ale faktycznie, słyszałam wiele skarg na rejestrację.
Kurs miłej obsługi
- Faktycznie, były jakiś czas temu były skargi na obsługę w rejestracji - przyznaje Izabela Małyszko, kierownik przychodni przy ulicy Torowej w Czarnej Białostockiej. - Ale jest ich coraz mniej.
Czy poczyniono jakiekolwiek kroku, aby sytuacja się polepszyła?
- Rejestratorka przeszła kurs obsługi interesantów w tego typu placówkach, jak nasza - mówi Małyszko. - Ukończyła go na początku września.
W ostatnim czasie dużo emocji wzbudza wymaganie legitymacji ubezpieczeniowej przy rejestracji.
- Ale to już nie jest nasz wymysł, tylko odgórne rozporządzenia - stwierdza Izabela Małyszko. - Niestety, zdarza się, że niektórzy tego nie rozumieją.
Kierownik uważa, że wpływa do nich mało skarg. A te, które są od razu rozpatrują i starają się wyeliminować błędy.
- Przecież to leży w naszym interesie, aby pacjenci byli zadowoleni - stwierdza Małyszko. - Mam nadzieję, że te nieporozumienia to tylko przejściowe problemy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?