Lotnisko na Krywlanach. PO spotka się z mieszkańcami

Tomasz Mikulicz

Wideo

W czwartek o godz. 18 w kawiarni Fama odbędzie się debata z udziałem specjalistów. O szansach na wykorzystanie i rozwój lotniska lokalnego.

Idziemy inaczej niż np. w Radomiu, gdzie zbudowano port regionalny, który świeci dziś pustkami. My zbudujemy mniejsze lotnisko, a potem krok po kroku powstanie budynek, system naprowadzania lotów itd. - mówił wiceprezydenta Zbigniew Nikitorowicz.

W imieniu działaczy PO zaprosił na czwartkową debatę pod hasłem „Czy lądujemy na Krywlanach?”. Początek o godz. 18 w kawiarni Fama przy ul. Legionowej 5. - Chcemy porozmawiać o szansach na wykorzystanie i rozwój lotniska. W przyszłości pas mógłby być wydłużony - podkreślał Nikitorowicz.

Czytaj też: Krywlany. Przetarg oficjalnie rozstrzygnięty

Podczas sesji rady miasta, gdy ważyły się losy Krywlan radni PiS sugerowali, że z pasa będą korzystali wyłącznie biznesmeni. - To czarna propaganda. Lotnisko będzie służyło wszystkim mieszkańcom. Ale też lotniczemu pogotowiu ratunkowemu, straży granicznej. Będą się też odbywały loty czarterowe. Skorzystamy też z taksówek powietrznych - wyliczał wiceprezydent.

W debacie oprócz niego udział weźmie m.in. prezes Szkoły Lotniczej Avioner Romuald Choromański oraz ekonomista z UwB dr Paweł Jamróz.

Wśród zaproszonych zabrakło za to przedstawiciela firmy, która byłaby zainteresowana uruchomieniem regularnych lotów. - Nikt nie zakontraktuje takich lotów przed zakończeniem budowy pasa. Poza tym, w spotkaniu udział weźmie prezes Aeroklubu Białostockiego Jan Nosal. Mówił mi, że zwracają się do niego przewoźnicy z pytaniami właśnie o regularne loty - odpierał Nikitorowicz.

Debata o lotnisku to pierwsze z cyklu spotkań klubu obywatelskiego PO. Tematy kolejnych to m.in. zwiększenie miejsc w żłobkach czy ulgi w komunikacji miejskiej.

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
oddajcie 50 baniek

budowę lotniska na Krywlanach należałoby uznać za wysoce szkodliwą dla miasta Białystok, i należałoby ukarać winnych wysoką karą finansową.

C
CIVITAS

Pan Nikitorowicz w 2007 roku wściekle walczył z koncepcja powstania regionalnego lotniska na Krywlanach a teraz ma czelność mydlić oczy Białostoczanom że jest wielkim pasjonatem lotniska  w tej lokalizacji, mega hipokryzja aż mdli !!! 

G
Gość

Dług miasta Białystok powoli zbliża się do 1 miliarda zł

 

Z
Z innego forum

Niech będzie debata, ale z udziałem Prokuratora, który oceni, jak to się stało, że List intencyjny w sprawie lotniska Krywlany podpisał z prezydentem Białegostoku Włodzimierz Skalik prezes Aeroklubu Polskiego. Natomiast do wszystkich dotychczasowych przetargów przystępuje były sekretarz generalny Aeroklubu Polskiego, raz pod szyldem firmy Projekt Plus, a czasem z innymi ,,umiejętnie'' dobranymi podwykonawcami. Poprzedni ,,przetarg na dokumentację lotniska'' magistrat rozstrzygnął w ciągu 15 minut. W mediach trochę na ten temat pisano, ale ,,rozeszło się po kościach''. Oczywiście ,,czystym przypadkiem'' jest, że właśnie Projekt Plus ,,zwyciężył'' w ostatnim, największym ,,przetargu'' na budowę drogi startowej i innej infrastruktury za bagatelka 44 mln pln. Ciekawe, że podczas uroczystości z okazji podpisania listu intencyjnego, informowano, że przebudowa Krywlan będzie kosztowała około 20 mln pln, a teraz okazuje się, że ponad dwa razy więcej. No, ale, jak już prawie wszystko w Polsce jest na Plus, to wiadomo, że firma Projekt Plus musi wyjść na swoje, wspólnie z ad hoc utworzonym konsorcjum budowlanym. Zresztą, cóż to za wydatek, jakieś durne 44 bańki z naszych podatków, najważniejsze, żeby ,,działacze aeroklubowi'' mogli nadal zarządzać Krywlanami

 

g
gosc
Debata nt lotniska odbyla sie w WSFiZ. Byla ciekawa z kompetentnymi osobami. Warto sobie ja odtworzyc. Polecam szczegolnie panom z PO, ktorzy sie w czwartek na piwko wybieraja.Troche wiedzy dla tych panow:- nie ma szans na budowe pasa o dlugosci 1800m ze wzgledu na koniecznosc wyciecia ponad 100 ha lasu, wysokie budynki, ktore powstaly zbyt blisko przyszlego pasa- klopotem Radomia byl zbyt krotki pas startowy o dl 2000m z ktorego przewoznicy nie chcieli obslugiwac lotow do UK, u nas nie ma szans na 1800m...- prosze sobie poczytac jakie wymogi bezpieczenstwa p.poz, ochrony itd sa stawiane lotniskom pasazerskim...Panie Nikitorowicz zmodernizujcie ten aeroklub i rozpocznijnie prace nad prawdziwym lotniskiem pasazerskim w sensownej lokalizacji. Od PO oczekuje uczciwosci, a nie propagandy. Na Krywlanach nie ma miejsca na lotnisko pasazerskie.
"BABCIA"

ponad 40 lat temu pracowałam w Urzędzie Miejskim w Białymstoku i juz wówczas władze Aeroklubu wystąpiły do Prezydenta o zezwolenie na wycięcie 1,5 ha lasu celem wybudowania pasa startowego  na nowe lotnisko.  Pismo  w konsekwencji trafiło do Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska. Z-ca kierownika tegoż Wydziału - zapalony działacz PTTK  niestety podjął decyzję  odmowną  gdyż wg niego  byłaby to ogromna strata dla środowiska . I tak zaprzepaszczono budowę lotniska , które do tej pory byłoby portem może nawet większym niż Rzeszów. Nie było wtedy Modlina,Szyman czy Świdnika.jednym pociągnięciem zablokowano rozwój miasta. Rada Narodowa to była fikcja , to byli ludzie nie szukający rozwoju, ludzie nie patrzący w przyszłość a jedynie dbający o utrzymanie swojego stanowiska. Byłam osobą młodą patrzącą inaczej , w dodatku przyjechałam do Białegostoku  z innych stron Polski  i inaczej patrzyłam na  miasto. Nie mogłam zrozumieć dlaczego tak zaprzepaszcza się rozwój Białegostoku . tak rządził  wtedy komitet PZPR i jego gnuśni towarzysze.

Dzisiaj jestem już wiekowa i całym sercem popieram budowę lotniska. To okno na świat, to zatrzymanie młodych ludzi, to większa perspektywa rozwoju.

K
Kowalski

Czy to nie PO na prośbę prezydenta Białegostoku Tadeusza Truskolaskiego i Aeroklubu Polskiego, by zrezygnować z Krywlan decyzją Marszałka Dowrzańskiego odstąpiono od Krywlan ?!?!?!?! Komuś pamięć zawodzi ?!?!? To nie PiS w osobie Piontkowskiego zaplanowało Lotnisko Regionalne na Krywlanach? artykuł w porannym 

"Marszałek ostatecznie skreślił Krywlany. Lot Białystok zostanie tylko na starej fotografii." 20.10.2009 
G
Gość

HeHE dobre  Gdzie wodociąg i kanalizacja na os Zagórki ? POblokowaliście  ludziom oziemię pod tereny zielone i myślicie że ludzie mają sklerozę won PO

B
BOLO

 CI POje.ani OSZUSCI WODĘ Z MÓZGU ROBIĄ.

Dodaj ogłoszenie