Lotnisko Krywlany. List intencyjny podpisany (zdjęcia, wideo)

bialystok.pl
Aeroklub Polski i miasto Białystok rozpoczynają działania proceduralne i inwestycyjne, które pozwolą na korzystanie z lotniska na Krywlanach samolotom pasażerskim do 50 osób.

Wideo

Komentarze 117

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Civitas

Lotnisko o ograniczonej certyfikacji sukces ograniczonych białostockich włodarzy a więc pensje tez stosownie do zasług powinny być ograniczone, w Rzeszowie , Lublinie i niebawem w Olsztynie powstały lotniska pełnej certyfikacji ....

o
olmonciak

A co z cenami ziemi w Olmontach?Nie spadają aby?

s
sa

Bardzo dobra wiadomość. Wiadomo było, że jeśli za lotnisko zabierze się Prezydent Truskolaski to ono powstanie. Mogę powiedzieć: WRESZCIE!

G
Gość

Wydaje się, ze mamy do czynienia z próba segregacji obywateli na tych co  będą mogli latać z Krywlan i tych co latać nie będą mogli.

 

Kto będzie prowadził  te wetyfikację i na jakiej podstawie prawnej?

 

Panowie i Panie: to woła o pomstę do nieba.  To w/g mnie woła o natychmiastowe działanie przeciwko tym  nieuprawnionym probom skandalicznych praktyk różnicujących obywateli. 

W
Wiktor
W dniu 03.02.2015 o 21:41, Gość napisał:

Dokładni było tak (za Kurierem Porannym z 22 marca 2013 r,) Sąd skazał  byłego szefa Aeroklubu Białostockiego na 1,5 roku więzienia w zawieszeniu. I nakazał zapłatę na rzecz gminy Białystok ponad pół miliona złotych. Podobne wyroki usłyszeli też właściciele firmy, która na jego polecenie, ale nielegalnie, wycięła las.

A jak ksiądz wyciął drzewa to powiedział ten facet na posyłki z magistratu że to samosiejki i kary nie było. Ja wyciąłem samosiejke świerka i sąsiad mnie pod...ł to sąd mnie skazał na zawiasy i 20 tysięcy kary. Pewnie jak bym wyciął z pięć hektarów lasu to też bym kary nie dostał.

c
czekista

Powtórka z historii. W innym wątku czytelnicy narzekają na buspasy, ale czy powinni? Wymiana taboru w BOKM, remont nawierzchni dróg i ulic oraz utworzenie buspasów to integralne części dofinansowane ze środków unijnych w okresie 2007-2013. Pan Prezydent jednak nie informował o całości planu zbyt donośnie. Skupiał się na gładkich drogach, niektórych budowanych i niszczonych kolejny raz, bo pojawiło się też dofinansowanie do modernizacji kanalizacji lub innych magistral podziemnych. Gdy przejrzymy materiały wyborcze każdy z tych elementów jest rozdzielony i stanowi niejako "samodzielny" sukces - a jednak, aby być w zgodzie z finansowaniem i jego podziałem na etapy ( o czym informują stosowne tablice) powinien być rozpatrywany całościowo. No ale trzeba wygrywać wybory, więc dawkuje się doznania. Uwypukla to co lubią wyborcy i skrywa lub przemilcza to co nie jest jednoznaczne. Myślę, że bardzo podobnie jest z lotniskiem i pasem 1350 długości metrów. Celowo brak jest wymaganych informacji o kosztach i obowiązkach jakie mogą pojawić się w kolejnych latach. Brak jest też konkretów kto i w jaki sposób będzie korzystał z tej infrastruktury. To przypomina inwestycję w Stadion Miejski. Został zbudowany duży i z rozmachem, wykonawca był za mało współpracujący więc go zmieniono. Sprawy w sądzie będą toczyć się latami a kto za to płaci? MY wszyscy, ale ponieważ te pieniądze wprost nie wypływają z naszych kieszeni dla większości to abstrakcja i coś nieodczuwalnego. Trudno być dumnym z Prezydenta, który dozuje informacje ważne z punktu widzenia każdego mieszkańca miasta nad Białką.

c
czekista

Kasa jest potrzebna zawsze, ale szczególnie jest potrzebna w roku wyborczym. Każda złotówka zamieniona na mandat zwróci się wielokrotnie. Samorząd działa tak, jakby odpowiadał przed Bogiem i Historią, a są to sędziowie niezwykle cierpliwi. Wyborcy są zmęczeni i znudzeni. Dwadzieścia milionów to dla nich abstrakcja, ale jakby ktoś położył tą kwotę na stole i zapytał co czują byłoby to ciekawe doświadczenie. A jeśli obok leżałoby 3 grosze za jeden metr kwadratowy przeznaczony pod boiska można by było spróbować ustalić ile takich metrów potrzeba na ogrodzenie i pas.Co trzeba sprzedać by ogrodzić teren i zrealizować rozwojową inwestycję.  Wyobraźnia raz pobudzona pozostaje czynna na dłużej. Pojawia się myślenie i zdolność analizy. Wyborca przestaje być tym co mówi: to nie moje, co mi tam i zaczyna świadome życie społeczne. Widzi więcej i stara się zmieniać świat na lepsze.

W dniu 03.02.2015 o 22:04, Gość napisał:

Wszystko można zrobić, nawet ścinać drzewa pod pas stołowym nożem. Tylko jakie są tego koszty. Ja nie dziwię się aktywistom PO, ich ziomkom i pracownikom AB, że chcą lotniska na Krywlanach. Kolejna okazja do strugania wałków. Ale, że niektórzy "niewtajemniczeni" to popierają jest dla mnie całkowicie niezorzumiałe  

 

G
Gość

Wszystko można zrobić, nawet ścinać drzewa pod pas stołowym nożem. Tylko jakie są tego koszty.

 

Ja nie dziwię się aktywistom PO, ich ziomkom i pracownikom AB, że chcą lotniska na Krywlanach. Kolejna okazja do strugania wałków. Ale, że niektórzy "niewtajemniczeni" to popierają jest dla mnie całkowicie niezorzumiałe  

V
Viking
W dniu 03.02.2015 o 21:37, Gość napisał:

I znowu wprowadzasz czytelników w błąd. Te kilka drzewek to zwarty las - fragment lasu Solnickiego. Był już taki prezio AB, który bawił się w drwala i o ile dobrze pamiętam skończyło się to pierdlem w zawiasach i koniecznością odtworzenia wycinki. 

 

Kazde lotnisko jest przede wszystkim obiektem o znaczeniu militarnym, tak jak kazdy dworzec kolejowy. Nawet Aeroklub Podlaski podlega temu. Z tego powodu wycinka lasu moze byc zrobiona legalnie. Tzw. cele o znaczeniu panstwowym, tylko o to trzeba zabiegac. Drzewa mozna posadzic w innym miejscu nawet i trzy razy tyle. 

G
Gość

Dokładni było tak (za Kurierem Porannym z 22 marca 2013 r,)

 

Sąd skazał  byłego szefa Aeroklubu Białostockiego na 1,5 roku więzienia w zawieszeniu. I nakazał zapłatę na rzecz gminy Białystok ponad pół miliona złotych. Podobne wyroki usłyszeli też właściciele firmy, która na jego polecenie, ale nielegalnie, wycięła las.

 

G
Gość
W dniu 03.02.2015 o 21:32, Viking napisał:

Miejsce jest, tylko trzeba by bylo kilka drzewek wyciac i zasadzic w innym miejscu, zeby wynagrodzic przyrodzie za to. Dlatego nawet i ten krotki pas mozna w przyszlosci wydluzyc, ale wiesniaki sa przeciwko wszystkiemu. Popatrz na Google map.

 

I znowu wprowadzasz czytelników w błąd. Te kilka drzewek to zwarty las - fragment lasu Solnickiego. Był już taki prezio AB, który bawił się w drwala i o ile dobrze pamiętam skończyło się to pierdlem w zawiasach i koniecznością odtworzenia wycinki. 

V
Viking
W dniu 03.02.2015 o 10:07, bart napisał:

słuchajcie a czy w ogóle ktoś się orientuje czy na Krywalnach jest miejsce na pas 2400m..? jeśli tak to w jakim kierunku? jak mógłby być położony..?

 

Miejsce jest, tylko trzeba by bylo kilka drzewek wyciac i zasadzic w innym miejscu, zeby wynagrodzic przyrodzie za to. Dlatego nawet i ten krotki pas mozna w przyszlosci wydluzyc, ale wiesniaki sa przeciwko wszystkiemu. Popatrz na Google map.

G
Gość

To co wyprawia odnośnie pasa do GA na Krywlanach PO-wska propaganda przekracza wszelkie granice. Cywilne loty pasażerskie to nie przejazd Podlasie Express. Koszt dostosowania Krywlan z pasem 1350 m do cywilnego ruchu pasażerskiego będzie praktycznie równy kosztowi wybudowania od zera pasażerskiego lotniska 20 km od Białegostoku.

 

Ja nie mam nic przeciwko, żeby białostocki klub biznesu ufundował ze składek swoich członków prywatny pas startowy. Ale na Boga w bardzo biednym mieście jakim jest Białystok nie wykorzystujmy do prywatnych fanaberii 20 mln publicznych pieniędzy.  

L
Lub Białystok

Z lotnisk o długości drogi lądowania 1350 m. nie prowadzi się regularnych połączeń pasażerskich. Takie lotniska prowadzą obsługę małych samolotów prywatnych tzw. civil aviation, ewentualnie lotów czarterowych niewielkich samolotów pasażerskich. Krywalnami nie zainteresują się żadne linie lotnicze, dopuki nie przedłuży się pasa startowego do co najmniej 2200 m. i nie wybuduje się terminala pasażerskiego.

G
Gość

Zacznijmy od tego, że 20 baniek ma pójść na przygotowanie i ogrodzenie terenu i pas startowy 1350 m do GA. Aby jakikolwiek cywilny samolot pasażerski mógł polecieć musi powstać budynek obsługi przylotów-ddlotów spełniający normy kontroli bezpieczeństwa pasażerów w lotniczym ruchu pasażerskim i stanowiska odprawy granicznej.  I tu stawiamy kropkę nad jakimkolwiek realnym wykorzystaniem tego lotniska.

Dodaj ogłoszenie