Lotnisko Krywlany. Biznesmeni ze Wschodu z mobilną odprawą na Krywlanach (wideo)

(nys)
Włodzimierz Skalik, prezes Aeroklubu Polskiego.
Włodzimierz Skalik, prezes Aeroklubu Polskiego. Andrzej Zgiet
Utwardzony pas startowy, który na Krywlanach miasto Białystok zbuduje z Aeroklubem Polskim, ma zapewnić łączność Białegostoku praktycznie z każdym lotniskiem w ramach układu Schengen.

W pierwszym etapie działalności korzystać z niego będą głównie biznesmeni lub osoby, których aktywność związana jest z funkcją publiczną. Jeżeli zasięg ich samolotu pozwoli polecą do Londynu, Berlina, Paryża, Brukseli. Jednak maszynom ze Wschodu nie tak łatwo będzie wylądować na Krywlanach.

Ze względu na brak odprawy paszportowo-celniej piloci będą musieli lądować na najbliższym lotnisku (np. w Modlinie). Z perspektywy strategii rozwoju regionu i miasta, która kładzie nacisk na rozwój kontaktów gospodarczych z partnerami z drugiej strony granicy, to ograniczenie dyspozycyjności planowanego pasa.

- Myślę, że potencjalne zainteresowanie użytkowaniem białostockiego lotniska przez partnerów zza wschodniej granicy, zachęci nas do tego, by służby celno-paszportowe pojawiły się na Krywlanach - nie ma wątpliwości Włodzimierz Skalik, prezes Aeroklubu Polskiego. - Natomiast od samego początku postaramy się, by takie służby były dostępne na żądanie.

To powszechna praktyka nie tylko w Europie. Pilot, który ma zamiar wylądować na takim lotnisku z 24 godzinnym wyprzedzeniem zamawia takie służby. - Na szczęście Białystok położony jest blisko granicy, więc dostęp do służb celno-paszportowych jest stosunkowo łatwy - dodaje szef Aeroklubu Polskiego.

Czytaj e-wydanie »

Baza firm z Twojego regionu

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 17.02.2015 o 15:22, Andrzej napisał:

Władze nie myślą o budowie dużego lotniska, bo - jak twierdzą - nie ma na to pieniędzy.Ale wydanie ponad 20 mln zł ze środków publicznych na budowę pasa, z którego korzystałaby garstka uprzywilejowanych, to już nie problem. Dziwny jest ten białostocki świat ...

bo sterowany przez deweloperów  i opłacanych zielonych od protestów

A
Andrzej

Władze nie myślą o budowie dużego lotniska, bo - jak twierdzą - nie ma na to pieniędzy.

Ale wydanie ponad 20 mln zł ze środków publicznych na budowę pasa, z którego korzystałaby garstka uprzywilejowanych, to już nie problem.

 

Dziwny jest ten białostocki świat ...

H
Heros Analiz
W dniu 06.02.2015 o 10:52, STARY napisał:

a lotnisko może przyczyni się do rozwoju sportu i wróca czasy jak wtedy gdy latał Piotrek Wojda i inni.

 

Ja trzymam kciuki za Karolinę. Latanie pasażerskimi boeingami to nie w kij dmuchał dla takiej drobnej laseczki :)

H
Heros Analiz
W dniu 06.02.2015 o 06:07, Gość napisał:

 200km to zuzycie paliwa na autostradzie ok 18-22L co daje nam  25.2-30.8 EUR (129zl po kursie przyjecia euro w RP)Dodaj do tego przyszla oplate CC za wjazd do centrum warszawy ktora bedzie wynosic 5EUR za dzien plus parkomat 1.5EUR godzina.  Legenda: CC-congestion charge 1.4EUR cena litra benzyny pb95 w RP po przyjeciu euro.4.2zl kurs przyjecia euro przez RP.    

 

 

Czasem szkoda dyskutować ale .....

 

1. S8 będzie miała docelowo parametry drogi ekspresowej z dopuszczalną vmax=120 km/h. Po kilku latach na 100% pojawi się na niej kilka odcinkowych pomiarów prędkości więc średnia prędkość jaką będzie można na niej uzyskać to właśnie ok. 120 120 km/h co pozwoli na przejazd na Okęcie/do Modlina w ok 1.45 minut

2. Samochód z silnikiem ok 2l pali na tego rodzaju trasie przy normalnej jeździe ok 6.5 litra ON, albo 7,5 litra PB95. W związku z tym przejazd 200 km to od 13 ON do 15 litrów PB95. Cena przejazdu dla PB95 to 15*4,2 c = 63 zł. Jeśli cena PB95 wzrośnie wzrośnie też cena paliwa lotniczego 

3. Dojazd na Okęcie z S8 nie wymaga przejazdu przez centrum Warszawy więc jeśli jakakolwiek opłata za wjazd do centrum WAW będzie wprowadzona nie będzie dotyczyć sprawy

4. Jeśli ktoś chwilę popatrzy na plan Warszawy i mapę bezpłatnego parkowania to może spokojnie postawić samochód w bezpiecznym miejscu na kilka tygodni bez opłat

 

Tak jak powyżej robi obecnie setki ludzi z Białegostoku, tylko czas dojazdu jest większy (2.10-3h) Jeśli takie półgłówki prowadzą analizy  opłacalności lotniska to się nie dziwię że do dzisiaj lotnisko nie powstało ale za to powstało kilka domów autorów analiz

S
STARY
W dniu 04.02.2015 o 16:38, gosc napisał:

 Wydaje się, ze mamy do czynienia z próba segregacji obywateli na tych co  będą mogli latać z Krywlan i tych co latać nie będą mogli. Kto będzie prowadził  te wetyfikację i na jakiej podstawie prawnej? Panowie i Panie: to woła o pomstę do nieba.  To w/g mnie woła o natychmiastowe działanie przeciwko tym  nieuprawnionym probom skandalicznych praktyk różnicujących obywateli.  

Nie przejmuj się , samoloty posiada mała grupka szpanerów i wyginą , jak niestety było z projektantem naszego  stadionu.

A utrzymanie samolotu to spory koszt, i za parę lat gdy powstanie  dobra s8 i ominie Marki to można śmiało olać żal z lotniska , będą lotniska w Grodnie , Modlinie, Okęcie i świat w zasiegu.

Szkoda tylko że dla zaspokojenia ambicji wywalono taką kase na łoperę i co teraz z nią zrobic ?

a lotnisko może przyczyni się do rozwoju sportu i wróca czasy jak wtedy gdy latał Piotrek Wojda i inni.

D
DUDEK

PANIE TRUSKOLASKI 

Stawiam tzw funt kłaków i flaszkę absolwenta że ;

Teren lotniska Krywlany za 10 lat skończy tak jak teren przy Jurowieckiej juz od obecnego roku, czyli zbuduje sie tam po prostu tzw bloki , a na Kopcu powstanie kościół .

Pas lotniska który zostanie wybetonowany , zamieni sie w kawałek szerokiej drogi dojazdowej.

Co pan na to?

 

ps

jak przegra pan wybory to kościół pewny , a przed  nowymi wyborami jak obieca pan kośció to raczej wygra pan i reszta tez będzie.

G
Gość
W dniu 03.02.2015 o 13:54, Gość napisał:

  Zwykły rozsądny człowiek, pojedzie za 60 zł autem (1 h 45 minut po modernizacji S8) 

 

200km to zuzycie paliwa na autostradzie ok 18-22L co daje nam  25.2-30.8 EUR (129zl po kursie przyjecia euro w RP)

Dodaj do tego przyszla oplate CC za wjazd do centrum warszawy ktora bedzie wynosic 5EUR za dzien plus parkomat 1.5EUR godzina.

 

 

Legenda:

 

CC-congestion charge

 

1.4EUR cena litra benzyny pb95 w RP po przyjeciu euro.

4.2zl kurs przyjecia euro przez RP.
 

 

 

K
KOLEŚ

OGŁOSZENIE 

Kupię mały samolot może byc Wilga , Gawron, a małym przebiegu , i niebity.

Tadeusz T.

 

g
gosc

Wydaje się, ze mamy do czynienia z próba segregacji obywateli na tych co  będą mogli latać z Krywlan i tych co latać nie będą mogli.

 

Kto będzie prowadził  te wetyfikację i na jakiej podstawie prawnej?

 

Panowie i Panie: to woła o pomstę do nieba.  To w/g mnie woła o natychmiastowe działanie przeciwko tym  nieuprawnionym probom skandalicznych praktyk różnicujących obywateli. 

 

P
Podlasiak

Sprawa odprawy paszportowo-celnej na lotnisku w Krywlanach.W Białymstoku jeest Urząd  Celny i  z gosłużby graniczne/WOP/ które obsługują przejścia graniczne np. w Bobrownikach,Kużnicy Bł.,więc o co chodzi?Ten pomysł można byłoby wprowadzić kilka lat temu,anie wydawać miliony na koncepcje z góry  nierealnych lokalizacji dużego lotniska.To jest jedyna szansa na połączenie lotnicze Białegostoku.

G
Gość

Nazywanie wiejskich kolaborantow PO notablami to przegiecie :)

To bandyci okradajacy narod i tak trzeba  o nich mowic!

j
jolka

No przy takiej turystyce to napewno nie zarobi. A nasi notable będą latać w prywatnych sprawach np. do rodziny w |Londynie, za służbowe - czyli nasze - pieniądze.

G
Gość
W dniu 03.02.2015 o 13:27, Gość napisał:

 Jak tobie zaplacic 200zl za cos to malo a jak ty masz oplacic 200zl  to drogo   :)Przestan pic zgrzewki piwska z biedronki to bedzie stac ciebie na samolot do warszawy...   

 

 

Skoro frajer płaci raty kredytu we Franku za "apartament" to zapłaci też 200 zł za przelot 180 km 40 letnim poleasingowym trupem w czasie 45 minut (z odprawą). 

 

Zwykły rozsądny człowiek, pojedzie za 60 zł autem (1 h 45 minut po modernizacji S8) albo, o zgrozo, chciałby w cenie lotu z Okęcia/Modlina polecieć z Białegostoku.

G
Gość
W dniu 03.02.2015 o 10:40, fan napisał:

3 wady małych samolotów 1.drogo2.wolno i głośno3.zła pogoda(1/3 roku) i samolot nie wyląduje

 

Jak tobie zaplacic 200zl za cos to malo a jak ty masz oplacic 200zl  to drogo  :)

Przestan pic zgrzewki piwska z biedronki to bedzie stac ciebie na samolot do warszawy...

 

 

c
centrum kultury żydowskiej
W dniu 03.02.2015 o 13:05, Gość napisał:

Drugiego etapu niestety nie będzie, co zapewne zostanie wytłumaczone wyremontowaną linią kolejową i drogą ekspresową prosto na warszawskie lotniska - której to drogi na szczęście konsule już pokonywać nie będą musieli, a hołota niech se jeździ.

 

Rodowita Białostocka "hołota" ma 3 główne zadania:

 

1) płacić podatki na wybrańców z okolicznych wiosek i tyrać po 12 godzin dziennie

2)  głosować na wybrańców z okolicznych wiosek lub też nie głosować (referendum w sprawie MPEC) jeśli wybrańcy sobie tak zażyczą

3) zdechnąć bezdzietnie dzień przed przejściem na emeryturę z uciułaną kasą na prywatnym rachunku (właśnie wykuwa się ustawa o przejmowaniu przez skarb państwa środków z prywatnych kont nieboszczyków).

 

Amen

Dodaj ogłoszenie