Lotnisko Białystok. Wzmożony ruch na Krywlanach. Na płycie ponad 20 maszyn (zdjęcia)

Jarosław Sołomacha
Jarosław Sołomacha
Lotnisko Krywlany w Białymstoku odwiedziły wojskowe śmigłowce, samoloty rozrzucające szczepionki na wściekliznę i inne. Oprócz tego odbywają się także zwykłe loty Gabriel Kochanowicz
Na Lotnisku Krywlany w Białymstoku od kilku dni panuje wzmożony ruch. Spowodowane jest to między innymi ćwiczeniami wojskowymi oraz akcją szczepienia lisów. Miłośnicy samolotów mogą popatrzeć na większość maszyn jeszcze w ten weekend, a wojskowe śmigłowce mają zostać w Białymstoku do końca kwietnia.

Zdjęciem z lotniska Krywalny, na którym widać ponad 20 maszyn, pochwaliła się Sekcja Samolotowa Aeroklubu Białostockiego. Fotografię wykonał Gabriel Kochanowicz, właściciel białostockiej firmy zajmującej się lotniczym transportem pasażerskim.

Ćwiczenia wojskowe w Białymstoku

Wzmożony ruch na lotnisku Krywlany rozpoczął się we wtorek 21 kwietnia. To właśnie tego dnia przyleciały tam trzy śmigłowce szturmowe Mi-24. Od tamtej pory maszyny wykonują loty nad Białymstokiem i okolicą, co wzbudza wyraźne zainteresowanie mieszkańców. W środę Krywlany odwiedził na chwilę także helikopter medyczny W-3RL Sokół z 2. Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej w Mińsku Mazowieckim.

- Śmigłowce Mi-24 z 49 Bazy Lotniczej z Pruszcza Gdańskiego, realizują zaplanowane działania lotnicze Sił Zbrojnych RP w okolicach Białegostoku i kontynuowały będą wykonywanie zadań w tym rejonie jeszcze do końca kwietnia

- poinformował nas Wydział Prasowy Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych im. generała Bronisława Kwiatkowskiego.

Akcja szczepienia lisów

Także od środy na Krywlanach stacjonuje kilkanaście samolotów, które uczestniczą w akcji szczepienia lisów przeciw wściekliźnie. Z samolotów (w większości to cessny), zrzucane są przynęty, które mają kształt stożkowych krążków, koloru brunatnego, o średnicy ok. 4 cm, grubości ok. 1,5 cm oraz zawierają wewnątrz zatopiony blister. Jest to plastikowy pojemnik z płynną szczepionką.

Bieżący ruch na Krywlanach

Oprócz ćwiczeń wojskowych i akcji szczepienia lisów, na lotnisku Krywlany planuje także zwykły, bieżący ruch. Działa tam Aeroklub Białostocki, Lotnicze Pogotowie Ratunkowe czy prywatni przewoźnicy.

- Mamy też międzylądowania, np. z Modlina - mówi Jarosław Obuchowski, dyrektor Aeroklubu Białostockiego.

Dodaje, że gdyby aeroklub mógł sprzedawać paliwo lotnicze, ruch na lotnisku byłby jeszcze większy. - Pytają nas o to piloci, najczęściej zagraniczni. Dziwią się, że nie można u nas zatankować.

Wszystkiemu winne przepisy. Niemniej jednak władze Aeroklubu Białostockiego odpowiedni wniosek złożyły już po raz drugi. Jeżeli na Krywlanach będzie można tankować, międzylądowań ma być więcej.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Nic nie zrzucili na miasto?? Eee, słabo. Nie polecam

w
www.Koncerty.Bialystok.pl

"Debaty" o przekrętach na pseudolotnisku na stadionie nie chcieli zorganizować, za to 3 dni po tym na tym stadionie zorganizowali targi roślin dla tysięcy osób. Jak można być takim oszustem, będąc "ekonomistą" rozpocząć inwestycję bez biznesplanu:(? Chcemy prawdziwej debaty dla wszystkich zainteresowanych mieszkańców! Dlaczego tę „pseudo debatę” o „pseudo lotnisku” zorganizowano celowo w sposób uniemożliwiający udział i zabranie głosu wszystkim zainteresowanym? Na stadionie który ma ponad 22 tysiące miejsc tylko dla wybranych przez Urząd 25 a w końcu 5 osób? Zablokowano możliwość komentowania na youtube? Konstytucja Art. 54. Zasada wolności poglądów 1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. Dlaczego takie same lotnisko w Suwałkach naprawdę działa i kosztowało 20 milionów złotych a w Białymstoku kosztowało 2 razy więcej, 40 milionów złotych? Dlaczego żadna firma nie dofinansowała budowy jak np. w Suwałkach połową potrzebnej kwoty?

ibialystok.blogspot.com/2020/09/lotnisko.html A największymi „przeszkodami lotniczymi” jest nie las Solnicki (którego 30 ha pod pozorem „lotniska” może trafić do Kościoła, na początek na cmentarz, a po 20 latach jako bardzo atrakcyjne tereny w mieście przy strefie ekonomicznej) ale Stadion Miejski i Sąd Rejonowy. Dokąd miałyby sens połączenia z Białegostoku, skoro w 2 godziny za 30 zł można być pociągiem na największym lotnisku w Polsce Warszawa Okęcie? Czy nie lepiej byłoby sprzedawać lub dzierżawić tereny lotniska dla firm, które płaciłyby podatki w Białymstoku a tak uciekają poza Białystok, a za pozyskane pieniądze wybudować na początek krótki pas w np. Topolanach koło Michałowa, gdzie jest duża rezerwa terenu Skarbu Państwa i możliwość rozbudowy pasa do wymaganej długości 2,5 km dla prawdziwego lotniska, takiej możliwości nie ma w Białymstoku, a pseudo lotnisko blokuje rozwój miasta przez ograniczenia zabudowy, strefy ograniczonego użytkowania, hałasu? Wszędzie na świecie lotniska buduje się poza miastami. Dlaczego winą za niedziałający przekręt, który nigdy nie będzie prawdziwym lotniskiem prezynadęt i Urząd Miasta próbuje obciążyć organizacje społeczne, ekologiczne i Lasy Państwowe? Już przed rozpoczęciem budowy było wiadomo że to zła decyzja, ostrzegałem przed tym przedwyborczym przekrętem na sesji Rady Miasta: https://youtu.be/Tn7vPI1P2Fo?t=3121

w
www.i.Bialystok.pl

To ile kosztuje bilet i gdzie mogę polecieć z tego "lotniska"?

Dodaj ogłoszenie