Budowę nowej siedziby filharmonii podzielono na trzy etapy. Pierwszy dotyczył przebudowy i rozbudowy części administracyjnej obiektu i został zrealizowany w 2014 roku za 1,1, mln zł. Drugi etap obejmował wykonanie stanu surowego zamkniętego sali widowiskowej i został wykonany w 2016 roku za 2,2, mln zł.
Problemy zaczęły się przy realizacji ostatniego etapu, dotyczącego wykończenia obiektu wraz z nagłośnieniem, technologią sceniczną i kwestiami akustycznymi. Umowa kosztorysowa opiewa na ponad 9,6 mln zł, a do tej pory zrealizowano prace za 840 tys. zł.
Jak informuje Ratusz, za ten stan rzeczy nie można winić ani urzędników, ani wykonawcy. Mimo to prezydent Mariusz Chrzanowski podpisał umowę z wykonawcą, na mocy której miasto będzie płaciło za przestój. Już wypłacono wykonawcy ponad 100 tys. zł, ale miasto płacić będzie dalej - 9 tys. zł plus VAT za każdy kolejny miesiąc.
Do 15 października ma powstać nowa dokumentacja techniczna i najpóźniej w styczniu 2019 roku będzie można zacząć prace, które potrwają 10-12 miesięcy. Miasto po otrzymaniu nowego projektu będzie musiało dokonać kalkulacji robót i albo zawrze nową umowę z dotychczasowym wykonawcą, albo ogłosi przetarg.
Wybory samorządowe 2018: Twój głos się liczy!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?