reklama

Łomża. Drugi Lidl już otwarty. Dyskont cieszy klientów. Innych handlowców - nie.

Kamil Pawelczyk kpawelczyk@wspolczesna.pl Fot. Kamil PawelczykZaktualizowano 
Prace przed wielkim otwarciem Lidla w Łomży trwały do ostatniej chwili. Jeszcze w czwartek ekipy sprzątające zbierały i wywoziły z firmowego parkingu tony zalegającego śniegu.
Prace przed wielkim otwarciem Lidla w Łomży trwały do ostatniej chwili. Jeszcze w czwartek ekipy sprzątające zbierały i wywoziły z firmowego parkingu tony zalegającego śniegu.
To już drugi Lidl w Łomży. I dziesiąty dyskont w mieście. Wszystko wskazuje na to, że łomżyniacy nie doczekają się w najbliższym czasie galerii handlowej z prawdziwego zdarzenia.

- Uważam, że taka sytuacja nie jest dobra dla handlu - mówi dr Krystyna Leszczewska z Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży. - Taka liczba dyskontów paradoksalnie nie zwiększa możliwości wyboru.

Dyskonty zagrożeniem dla handlu

Zdaniem specjalistów to właśnie dyskonty są dużo większym zagrożeniem dla małego i średniego handlu, niż duże centra handlowe. Krystyna Leszczewska twierdzi, że łomżyńscy handlowcy błędnie zdiagnozowali problem, widząc zagrożenie tylko w dużych galeriach.

Wojna drobnych przedsiębiorców z korporacyjnymi molochami trwa już od wielu lat i jak do tej pory, górą byli ci pierwsi.

W Łomży nie powstała żadna z planowanych galerii handlowych. Niestety pod ich nosem zaczęły wyrastać średniej wielkości sieciowe sklepy, które spowodowały systematyczny odpływ klientów. Łomżyńscy przedsiębiorcy zauważyli to dopiero teraz.

- Dyskonty wyniszczają handel w naszym mieście - podkreśla Andrzej Grzymała z Rady Łomżyńskich Handlowców. - W dodatku firmy te nie odprowadzają podatków w Łomży, tylko tam, gdzie są ich centrale. Więc traci na tym nie tylko lokalny biznes, ale również budżet naszego miasta.

Grzymała wie, że budowy galerii handlowych już nie da się zatrzymać, ale twierdzi, że powinny być ulokowane na obrzeżach miasta.

Lidl: klienci są zadowoleni

Według badań przeprowadzonych przez Lidla poziom akceptacji sklepu przez łomżyńskich klientów oscyluje w granicach 70 proc.

- Często robię zakupy w tego typu sklepach - mówi Krystyna Malec z Łomży. - Jest to dla mnie ogromna wygoda.

Można jednak spotkać się z diametralnie odmienną opinią.

- To zabija handel w Łomży - uważa Piotr Mykiewicz, prowadzący mały biznes. - Jest tego zdecydowanie za dużo.

Wszyscy rozmówcy, mimo różnych opinii na ten temat, zgadzali się w jednym. W Łomży powinna powstać duża galeria handlowa.

 

Zobacz też: Choroszcz. W czwartek miasto będzie miało swój pierwszy sklep wielkopowierzchniowy- Biedronkę

60 Sekund Biznesu: Wyczerpuje się imigracja ukraińska

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3