Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź wyniki wyborów w Twoim okręgu

Logo: Miasto czeka na wyrok

AB
Jeszcze w tym tygodniu eksperci zbadają, czy nasze słoneczko to plagiat

Jeżeli okaże się, że logo to plagiat, i dojdzie do rozwiązania obecnej umowy, to trzeba będzie ogłosić nowy przetarg na kampanię zewnętrzną - mówi Urszula Sienkiewicz, rzeczniczka urzędu miejskiego.

Wiosenna niepewność

To oznacza, że nie wiadomo, czy Białystok będzie się w tym roku promował w innych miastach Polski. W połowie maja miał się reklamować na billboardach i w mediach w 10 polskich miastach. W planach były też specjalne imprezy reklamujące stolicę Podlasia. Kampania miała kosztować 2,7 mln zł.

Te pieniądze miała zgarnąć Grupa Eskadra. Bo to ona przygotowała kampanię. Ta sama firma, która w październiku zrobiła wewnętrzną promocję w Białymstoku i opracowała logo miasta.

I właśnie o logo poszło. Od świąt trwa wokół niego awantura, bo żółto-czerwone słońce okazało się łudząco podobne do znaku nowojorskiej organizacji gejowskiej. Wytropili to internauci.

Tymczasem miejscy prawnicy właśnie zastanawiają się, czy i jak można rozwiązać umowę na zewnętrzną promocję miasta z Grupą Eskadra. A magistrat gorączkowo szuka dwóch ekspertów od praw autorskich, którzy wydadzą opinię, czy logo Białegostoku jest plagiatem. W ubiegłym tygodniu urzędnicy specjalistów znaleźli. Wiadomo, że jeden jest miejscowy, a drugi spoza Białegostoku.

Magistrat już wysłał im projekty umów. Jeśli je zaakceptują, to umowy mają zostać podpisane jeszcze w tym tygodniu.

Miasto liczy, że dostanie ekspertyzy do końca stycznia i sytuacja z logo się wyjaśni. Obiecuje też, że wyniki ekspertyz przedstawi mieszkańcom. Za ekspertyzy płaci Eskadra. Ile? Nie wiadomo.

Pozostałe bez zmian

Jeśli dojdzie do rozwiązania umowy z Eskadrą, miasto ogłosi nowy przetarg na kampanię zewnętrzną. Co oznacza, że nie wiadomo, kiedy się ona odbędzie.

- Być może będzie przesunięcie o kilka miesięcy, ale bardzo byśmy chcieli, by odbyła się w tym roku - mówi Sienkiewicz.

Niezależnie od losów tej kampanii, miasto ma zamiar zrealizować wszystkie pozostałe zaplanowane na ten rok działania promocyjne. I chce wydać na nie ponad 4 miliony złotych. Wśród nich są między innymi: organizacja koncertu transmitowanego przez ogólnopolską tv, opracowanie i wprowadzenie produktu turystycznego "Białystok Esperancki" (do końca kwietnia), organizacja Światowego Kongresu Esperanto (25 lipca - 1 sierpnia), Tour de Pologne (sierpień), kolejna edycja koncertu "Solidarni z Polakami na Białorusi" (grudzień 2009). Prócz tego planowany jest udział w targach turystycznych w Łodzi, Wrocławiu czy Berlinie.

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
fernando
CYTAT(wesola wdowka @ 17.01.2009, 18:58)
co prawda nie jestem "kurier" ...


Ale poziom tekstów zbliżony.
f
fernando
CYTAT(wesola wdowka @ 17.01.2009, 18:58)
co prawda nie jestem "kurier" ale mysle,ze , "herb" to jest wlasnie najlepsza wizytowka miasta . a my bialostoczanie ,mamy najladniejszy herb !!!!! a logo ,no coz- to jest ukochane dziecko naszego "wspanialego TT. facetowi nie wystarcza widac miasto ,postanowil powiekszyc (!?) ...tyle ze , miasto to nie ciasto na drozdzach : stworzysz logo i masz wielka metropolie!!!.jak widac przyjezdny TT zapomnial do czego sluzy i co to jest logo miasto pomylil z firma . Firmy tworza logo ...panie TT a miasto ma swoj piekny herb . tyle w tremacie


Za wikipedią:

Herb (nazwa przyjęta z niem. Erbe) – znak rozpoznawczo-bojowy, wywodzący się z symboliki heroicznej lub znaków własnościowych, od XII w. ustalany według ścisłych reguł heraldycznych, pełniący funkcję wyróżnika osoby stanu rycerskiego, później szlacheckiego, także rodziny, rodu, organizacji kościelnej, mieszczańskiej bądź cechu rzemieślniczego, korporacji, miasta, jednostki podziału terytorialnego lub państwa.

Logo - graficzny znak towarowy spełniający rolę marketingową a jednocześnie informacyjną, poprzez skrótowe, ale łatwo zauważalne i łatwo zapamiętywane przedstawienie symbolu firmy, instytucji, organizacji, lub też (np. flaga europejska) jakiejś idei, pomysłu, ale także mogące spełniać rolę jako charakterystyczne oznaczenie czegoś, czyli spełniające rolę znaku informacyjnego.

Dostrzegasz różnicę?
w
wesola wdowka
CYTAT(Kosmitka @ 12.01.2009, 19:58)
Czy Kurier mógłby napisać artykuł wyjaśniający co to jest 'herb miasta', i co to jest 'logo miasta'? Bo ja już się pogubiłam.

co prawda nie jestem "kurier" ale mysle,ze , "herb" to jest wlasnie najlepsza wizytowka miasta . a my bialostoczanie ,mamy najladniejszy herb !!!!! a logo ,no coz- to jest ukochane dziecko naszego "wspanialego TT. facetowi nie wystarcza widac miasto ,postanowil powiekszyc (!?) ...tyle ze , miasto to nie ciasto na drozdzach : stworzysz logo i masz wielka metropolie!!!.jak widac przyjezdny TT zapomnial do czego sluzy i co to jest logo miasto pomylil z firma . Firmy tworza logo ...panie TT a miasto ma swoj piekny herb . tyle w tremacie
K
Kosmitka

Czy Kurier mógłby napisać artykuł wyjaśniający co to jest 'herb miasta', i co to jest 'logo miasta'? Bo ja już się pogubiłam.

G
Gość

Jak w" piłkarskim pokerze".To my teraz...mozemy najwieksze numery świata.Niestety.Każda ekipa to żadna elita.Ani intelektualna ,ani finansowa.Kiedyś w dawnej Polsce ,która gdyby nie II wojna była by dziś bogata jak Szwajcaria lub Austria możliwosc dojścia do władzy była okupiona latami nauki,wychowania,wielu sprawdzianów uczciwości i lojalnosci.Byle kto nie mógł dostapić zaszczytu sprawowania władzy nawet na nizszego szczebla stanowiskach urzędniczych.Zawieruchy wojenne,masowa zagłada inteligencji i poprzez socjalizm w podskokach bieg do lewackiego liberalizmu,pseudo wyzwolenia moralnego i przyjęcie najsłabszych wzorców wolnego swiata zaprocentowało utratą ostrosci widzenia wad własnych i wad nas miłosciwie reprezentujacych urzędników i oficjeli.I tak już pozostanie.Wielka włoska zurnalistka w swoich felietonach przepowiedziała jak Sybilla upadek moralności. Czymze sie róznimy od innych? Ani gorsi ani lepsi. Chciwosc i skłonnosć do kombinacji jedynie większa. Bo i pragnienie szybkiego wzbogacenia się wieksze niz u innych. Korupcja,złe słowa na codzień,koszmarny wizerunek to codzienna norma.Tak wiec normą jest to co prezentują soba wybrani przez nikogo innego -tylko przez nas nasi reprezentanci.Pokoleń trzeba aby wszystko się zmieniło. Na dziś to niemozliwe.Ale nie znaczy to ,że nie powinnismy założyć okularów juz dzis aby popełnic jak najmniej błędów w trakcie nastepnych wyborów.

i
ilustrator
CYTAT(czarnarozpacz @ 12.01.2009, 12:05)
To straszne, co wychodzi na jaw na temat kadr biura promocji miasta - partyjniactwo oblazło wszystko. Żeby to jeszcze byli ludzie na poziomie... Niestety, znam panią Tyszkiewiczową jeszcze ze studiów, dzieweczka radośnie niczego nie rozumiejąca z tej polonistyki.... Promocja miasta w jej wykonaniu? To się niestety nie może udać. Szkoda naszych nadziei i pieniędzy.


He he - dobre, promocyjna mafia
c
carpat

To czym to się różni od komuny? Można zwątpić w sens 1989 roku!!! Taki Tyszkiewicz - działacz opozycji - czym ty teraz jako władza różnisz się od towarzysza sekretarza z PRL? A gonić was wszystkich, ekipa za ekipą, dopóki się nie nauczycie, że rządzenie nie polega na nachapaniu się i znalezieniu roboty dla całej rodziny.

G
Gość

Niby promocja miasta, a to skok na kasę.Przecież tych pieniędzy nie da się rozliczyć.Jak ocenić celowość i skutki promocji?Przecież nie ilością wydanych na promocję pieniedzy.Trzeba by było zrobić badania rozpoznawalności marki Białystok w Polsce przed promocją i po i porównać , a jakoś nie słyszę o czymś takim , zresztą to dodatkowe sumy.A nawet jakby Białystok był bardziej rozpoznawalny , to jakie korzyści miałoby z tego miasto i mieszkańcy?Tu potrzeba ściągać inwestorów lub turystów , a nie taki sens ma ta promocja, nie jest skierowana w ten cel , więc jaki ma sens?Tylko wydanie pieniędzy.Za te prawie 6 mln lepiej jakby miasto uzbroiło jakieś tereny pod inwestycje, stworzyło zachęty dla inwestorów choćby zwolnienie z podatków( na koszt przyszłych promocji), wtedy znaleźli by się inwestorzy, oni nie lecą na logo i hasła ale na zysk.Promocja to inwestycja która powinna się zwrócić i dać zarobić , tu nie widzę takiego celu.To promocja dla promocji.Jeżeli miastu uda sie sprzedać ostatni wartościowy grunt w centrum pl.Inwalidów za te 30 mln , to przy takich wydatkach rocznie na promocję w 5 lat te pieniądze zostaną przejedzone.Chce miasto się promować , proszę bardzo ale za mniejsze pieniądze i efektywniej.Można było np. przy okazji Wielkiej Orkiestry zlicytować choćby serduszko, taniej i lepiej będzie wykupienie banerów reklamowych podczas imprez sportowych transmitowanych w tv jak jakie ważne mecze, niż wykupywanie krótkich spotów w tv.Zróbmy jakąś imprezę u nas , która zainteresuje odbiorców w kraju, z dużą oglądalnością, ale komu się chce robić prawdziwą promocję?Jest prawie 6mln do wydania, jest na czym zarobić, zleci się firmie zewnętrznej i problem z głowy , a o skutki tej promocji nikt i tak nie spyta, a jak nawet nie da sie ocenić!Więc po co jest departament promocji w UM?za co ci ludzie biorą niemałe pieniądze?

y
yeti
CYTAT(Gość @ 12.01.2009, 10:30)
A czy to prawda, że żona wiestarosty białostockiego (PO) też od niedawna pracuje u T. Truskolaskiego?

potwierdzam
G
Gość
CYTAT(czarnarozpacz @ 12.01.2009, 12:05)
To straszne, co wychodzi na jaw na temat kadr biura promocji miasta - partyjniactwo oblazło wszystko. Żeby to jeszcze byli ludzie na poziomie... Niestety, znam panią Tyszkiewiczową jeszcze ze studiów, dzieweczka radośnie niczego nie rozumiejąca z tej polonistyki.... Promocja miasta w jej wykonaniu? To się niestety nie może udać. Szkoda naszych nadziei i pieniędzy.


też tak sobie mysle że PO=PiS=SLD takie same układy i układziki
i praca dla żoneczek
Zona Prezydenta przyłatand do fundacji
żona Posła Barona u Prezydent
Żona vstarosty u Prezydenta
członek PO od lat u Prezydenta

i ocazywiściwe wszyscy wygrali konkursy:) w "byciu żoną "
P
Pluton egzekucyjny
Rozstrzelać!
c
czarnarozpacz

To straszne, co wychodzi na jaw na temat kadr biura promocji miasta - partyjniactwo oblazło wszystko. Żeby to jeszcze byli ludzie na poziomie... Niestety, znam panią Tyszkiewiczową jeszcze ze studiów, dzieweczka radośnie niczego nie rozumiejąca z tej polonistyki.... Promocja miasta w jej wykonaniu? To się niestety nie może udać. Szkoda naszych nadziei i pieniędzy.

P
PO to ZŁO
PO to ZŁO
G
Gość

SONDA

Czy Białystok powinien posługiwać się logo autorstwa Eskadry jeżeli eksperci uznają, że nie naruszono prawa?
tak 20%
nie 74%
nie mam zdania 5%
głosów : 2797

jakieś pytania?

G
Gość
CYTAT(Gość @ 12.01.2009, 10:30)
A czy to prawda, że żona wiestarosty białostockiego (PO) też od niedawna pracuje u T. Truskolaskiego?


A jak godność tej Pani?
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3