Logo Białegostoku: Platforma gasi słoneczko

fot. Archiwum
fot. Archiwum
Platforma Obywatelska najpierw broniła nowego logo miasta. Teraz zdecydowała, że trzeba je jednak unieważnić. Radni przygotowują uchwałę na najbliższą sesję. -To był nasz pomysł - mówią ich koledzy z innych partii.

W badaniu OBOP ponad połowa mieszkańców powiedziała, że chce zmienić to logo. Więc nie ma sensu utrzymywanie go. Trzeba je zmienić - mówi Zbigniew Nikitorowicz, szef klubu PO.

O słoneczku bez polityki

Tak tłumaczy swój najnowszy pomysł związany z obecnym logo Białegostoku. Klub ma zamiar przygotować uchwałę unieważniającą żółto-czerwone słoneczko jako oficjalny symbol promocyjny miasta. Prawdopodobnie trafi ona na najbliższą, marcową sesję.

Żeby zapewnić sobie udane głosowanie w tej sprawie, PO chce porozumieć się z innymi klubami w radzie miejskiej.

- Warto szukać ponadpartyjnego porozumienia - tłumaczy Nikitorowicz. - Nie chcę tego upolityczniać. Bo znak kampanii promocyjnej to nie jest sprawa polityczna.

Jedni za, inni jeszcze myślą

Co na to pozostałe kluby w radzie miejskiej?

Drugi co do wielkości, czyli PiS, nie chce jeszcze powiedzieć wprost, czy poprze pomysł PO.

- Zobaczymy w dniu głosowania - enigmatycznie odpowiada na razie Rafał Rudnicki, szef klubu. I zaraz dodaje ironicznie: - Cieszę się, że PO korzysta z pomysłów PiS, bo przecież my pod koniec grudnia proponowaliśmy to samo.
Wówczas PO i SLD były przeciwne.

Zdaniem Rudnickiego, rada miejska powinna teraz zajmować się ważniejszymi sprawami, czyli np. kryzysem w mieście i tym, że ludzie tracą pracę z tego powodu.
Zaskoczona jest też lewica. - Ten pomysł był nasz - dziwi się Janusz Kochan, szef klubu SLD. I przypomina, że już na poprzedniej sesji lewica zgłosiła stanowisko, by zawiesić używanie obecnego słoneczka.

Ale ostatecznie zapowiada, że poprze uchwałę PO.

- Wtedy było to tylko stanowisko, teraz trzeba zawrzeć to w uchwale - zapowiada Kochan. - Zagłosujemy za. Jesteśmy absolutnie za unieważnieniem obecnego znaku.

Konkurujemy, ale bez logo

- Należało się spodziewać takich kroków w sprawie logo, ponieważ radni działają zgodnie ze stanowiskiem przyjętym przez radę miejską w styczniu tego roku - stwierdziła Urszula Sienkiewicz, rzeczniczka magistratu. - Trudno ten projekt w tym momencie komentować, ponieważ nie wpłynął jeszcze do biura rady miejskiej i nie znamy jego szczegółowych zapisów.

Zamieszanie z logo Białegostoku trwa od grudnia. Wtedy internauci wyszperali, że opracowane przez Grupę Eskadra słońce z żółto-czerwonymi promieniami jest podobne do znaku, którego używała nowojorska organizacja mniejszości seksualnych.

Eksperci orzekli, że to nie plagiat. Ale władze miasta zapytały jeszcze o zdanie mieszkańców. I okazało się, że 52 proc. z nas chce zmiany znaku.

A w tym tygodniu magistrat zgłosił ubiegłoroczne działania promocyjne do ogólnopolskiego konkursu Złote Formaty w trzech kategoriach: event, kampania outdoorowa i działalność promocyjna. To konkurs dla najlepszych promocyjnych projektów miast i regionów.

- Ale logotyp odstawiamy na bok - zaznacza Tomasz Buczek, szef departamentu promocji i rozwoju gospodarczego w magistracie.

Więcej w piątkowym Obserwatorze

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
z grabówki

PO to g***o

Z
ZEWA

Wiarygodność sondaży PO -1 czy 2 po pięśdziesiątce
aż 52 % - gdy ok.100 % białostoczan jest przeciwko logo
tylko 51 % - poparcia dla PO wczoraj u Michnika, gdy faktycznie pewnie spadło do 20.

G
Gość

chyba jakieś wybory się zbliżają, PO rozpoczyna kampanię odcinając się od tracącego popularność Truskolaskiego, wcześniej skrytykowali zakup samochodów , który sami uchwalili , teraz spuszczają słoneczko , którego tak zażarcie bronił m.in Nikitorowicz

h
hugon

Szef klubu PO Zbigniew Nikitorowicz wychodzi z założenia, że tylko krowa nie zmienia zdania, a że on krową nie jest to w zależności którą nogą rano wstanie z łóżka takie ma tego dnia zdanie !!!! A że radni innych klubów już dawno proponowali takie rozwiązanie nie ma najmniejszego znaczenia, gdyż tylko zdanie i wnioski Platformy Obywatelskiej sa jedynie słusznymi i mogą być głosowane !!!!!!

L
Luis Vutton

A tak ślicznie chłopcy na zdjęciach wyglądali w tych słonecznych koszulkach

j
jorg

I znowu szopka z głosowaniami, dietami, konferencjami prasowymi, itp. Ciekawe jak Nikitorowicz będzie teraz tłumacył, że to platforma miała rację. Na miejscu radnych opozycyjnych olałbym to głosowanie i poszedł w tym punkcie na kawę. Niech platfusi sami piją nawarzone przez siebie piwo. Tylko dopilnujcie proszę pełnego sprawozdania z wypłaconych eskadrze pieniędzy. Co do grosza. A prokurator może by się dowiedział jak Krakusy dzieliły się kasą z białostoczanami - z kim i ile. To wszystko musi wyjść na światło dzienne. Słoneczko niech sobie idzie w p........., ale miliony weń wsadzone niech z nim nie odchodzą.

~polo~

Zadaniem miasta jest promocja własnego herbu,a nie loga , jest to zapisne w jeszcze ważnej uchwale Rady Miejskiej. No chyba że już nikt nie czyta obowiązującego prawa miejscowego. Może ktoś by radnych zapoznał z naszym miastem.

G
Gość

a kto za tą złą kampanię zapłaci ? Truskolaski czy chłopiec Poliński a może zapłacą za to mieszkańcy bloków komunalnych?

M
Młody

Pełna schizofrenia.paru radnym przydałby się terapeuta

k
koszer

a nie wystarczą podobizny Dr hab. Tadeusza Truskolaskiego, Kłusaka i Nikitorowicza- oni dopiro szkodzą - KONONOWICZ by tego nie dokonał.

W
WWW.BSTOK.FORA.PL

SONDAZ PO=LEGAŁ NA ZAPYTANIU 1000 BIALOSTOCZAN PO=SIADAJACYCH TELEFONY STACJONARNE. JAK SAM PRZYZNAL TUR=TUSK=OLASKI "PRZYPADKIEM" FIRMA SONDAZOWA ZADZWONILA I DO NIEGO. JESLI PO=ZOSTALE TELEFONY RÓWNIEZ "PRZYPADKIEM":))NALEŻALY DO PRACOWNIKÓW URZEDU MIASTA OZNACZA TO ZE NAWET PRACOWNICY URZEDU MIASTA NIE PO=PIERAJA GEJHOMOLOGA:) ALBO BYLI ZA MALO BYSTRZY (PRZECIEZ TERAZ WIADOMO CO KTORY PRACOWNIK (=NR TELEFONU) MYSLI O PO=MYSLACH PO:)

W
WWW.ZIELONI.REPUBLIKA.PL

KOLEJNY "SUKCES" TUR=TUSK=OLASKIEGO PO ROZKOPANYM PLACU PO BAZARZE NA JUROWIECKIEJ:)

PODLASIE PROMUJE ŻUBR, BIAŁYSTOK ESPERANTO, WSZYSTKIE INNE "PO=MYSLY" SA SMIESZNE BLUES, SLEDZIE ITP. SA JUZ WYKORZYSTYWANE GDZIE INDZIEJ OD DAWNA SA BARDZIEJ CHARAKTERYSTYCZNE DLA INNYCH MIAST I REGIONÓW ITP.

ESKADRA POWINNA ODDAC PONAD 300 000 ZŁ ZA LOGO KTORE TRAFILO DO KOSZA A TUR=TUSK-OLASKI ZAMIAST NAGRODY DLA SAMEGO SIEBIE I NOWEGO SAMOCHODU ZA NASZE PO=DATKI PO=WINIEN PO=DDAC SIE DO DYMISJI

p
podatnik

Mam nadzieje, ze blazen Nikitorowicz i odpowiedzialni urzednicy poniosa konsekwencje swoich glupawych wybrykow, odbywajacych sie na koszt podatnikow.

G
Gość

właśnie obejrzałem You Can Dance , to była bardzo dobra promocja naszego miasta, jak widać do tego logo niepotrzebne , wystarczył herb, można przecież promowac poprzez imprezy kulturalne ,czy ludzi niekoniecznie agresywnie wciskając wszędzie jakieś logo

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3