Lidl i Biedronka - prestiżowe sklepy z wyjątkowymi produktami?
Jak podaje portal money.pl sieć sklepów Lidl przez dwa lata konkurował z Biedronką. Konkurencja polegała przede wszystkim na wprowadzaniu niskich cen. Teraz obie sieci chcą przyciągnąć klientów nie tylko tanimi, ale i prestiżowymi produktami.
Przeczytaj też:
Lidl podnosi pensje. Nie trzeba było długo czekać na reakcję Biedronki [KOMENTARZ]
Oba dyskonty prześcigają się w tym, kto ma lepsze wina, lokalizacje czy bardziej ekologiczne rozwiązania. Duży nacisk kładzie się na tworzenie szerokich alejek zakupowych, ustawianiu regałów wykonanych z najlepszych materiałów, a nawet wprowadzaniu toalet dla klientów i miejsc do przewijania niemowląt. Wstawianie dużych szyb ma dawać naturalne światło.
Lidl of the Future, czyli Lidl Przyszłości
Tak wygląda Lidl of the Future, czyli "Lidl Przyszłości". Pierwszy sklep niemieckiej sieci powstał w 2015 roku w brytyjskim Rushden.
– W szczególnych lokalizacjach wygląd sklepu dostosowujemy do sąsiadujących obiektów, co skutkuje różnicami np. gdy sklep funkcjonuje w galerii handlowej. Taką adaptację wyglądu sklepu będziemy mieć w najnowszym obiekcie w Szczecinie - komentuje dla money.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska.
Ale i w Białymstoku możemy zaobserwować te zmiany w Lidlu przy ulicy Nowowarszawskiej 6, który został otwarty po remoncie w czwartek 16 sierpnia.
W ramach prac wymieniono tu nawierzchnię parkingu wraz z jej oświetleniem. Prace objęły również wykonanie nowego zagospodarowania terenów zielonych, znajdujących się na nieruchomości.
- We wnętrzu sklepu wymieniono posadzkę oraz zmodernizowano pomieszczenia dla pracowników - dodaje dla poranny.pl Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska. - Wymieniono dotychczasowe oświetlenie na nowoczesne oświetlenie LED, a także zmodernizowano układ grzewczo-wentylacyjny. Pozostałe prace miały na celu odświeżenie wizualne obiektu.
Sklep zaskakuje przestronnością i szerszymi alejkami. Wprowadzono nawet samoobsługową maszynę do krojenia chleba, dzięki czemu klienci nieprzyzwyczajeni do krojenia pieczywa w domu, mogą to błyskawicznie zrobić na miejscu.
Lidl chce przyciąga klientów również winami. Ma już Winnicę Lidla rozszerzoną o kategorię szlachetnych whisky oraz rzadkich piw.
W obecnej chwili sieć liczy ponad 630 sklepów oraz 9 centrów dystrybucyjnych ulokowanych na terenie całej Polski. Firma od lat rozwija się w stałym, organicznym tempie, otwierając kilkadziesiąt sklepów rocznie. W tej chwili jej największym konkurentem w Polsce jest sieć sklepów Biedronka.
Zobacz też:
Lidl wycofał paprykę. Kupiłeś taką? Możesz oddać!
Białystok. Lidl przy ul. Nowowarszawskiej jest remontowany
Marka Lidl vs Oryginały ft. Poszukiwacz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?