Łapy - jest praca

(JUL)
Łapskie Zakłady Napracze Taboru Kolejowego zaczynają współpracę z firmą Polimex-Mostostal

ZNTK od miesięcy boryka się z wielkimi problemami finansowymi. Ich powodem jest brak zamówień na naprawy wagonów ze strony głównego kontrahenta PKP. Niedawno cała załoga przedsiębiorstwa była na przymusowych i bezpłatnych urlopach.
Nowe szanse dla Łap
ZNTK czeka na przetarg PKP Cargo na modernizację 1200 wagonów, ale jak na razie nic nie wskazuje na to, czy będzie on ogłoszony. Bo główny zleceniodawca również przeżywa kryzys i zamierza zlecać remonty swoim spółkom.
– Dlatego ciągle szukamy innych rozwiązań. Może uda się nam przetrwać te ciężkie czasy – ma nadzieję Jabłoński.
A szansa na to jest. ZNTK wstępnie doszło do porozumienia z Polimeksem-Mostostalem. Jak już informowaliśmy, łapskie przedsiębiorstwo miałoby produkować na jego zlecenie konstrukcje stalowe. Wiadomo, że w marcu spółka ma wytworzyć i dostarczyć 80 ton wyrobów. Potem, w kolejnych miesiącach, zamówienia wzrosną o kolejne 20 ton, tak, by we wrześniu osiągnąć 200 ton. Dzięki tej produkcji ZNTK może zarobić nawet milion złotych.
Jednak zanim kontrakt zostanie przypieczętowany, Polimex-Mostostal sprawdzi jakość oferowanych konstrukcji. Nie bez znaczenia jest też oferowana cena.
[b]
Praca tylko dla 200 osób?
Jest to szansa na przekwalifikowanie się. Co na to pracownicy? – Na razie nie znamy żadnych konkretów. Nie wiemy, na czym będą polegały nowe zamówienia, czy dzięki nim będzie pewniejsza praca, a przede wszystkim zarobki – mówi jeden z pracowników.
– Nie wiemy też, ile osób może znaleźć zatrudnienie przy tej nowej produkcji – dodaje kolejny pracownik.
Nowy kontrakt zmusza zarząd ZNTK do wydzielenia jednostki, która zajmowałaby się tylko wytwarzaniem takich konstrukcji.
Według wstępnych założeń prezesa ZNTK, o czym mówił „Parkietowi“,w ramach tej działalności będzie pracowało dwieście osób.
Na razie nie wiadomo, co stałoby się z pozostałymi pracownikami (500 osób – dop. red.). – Oczywiście, mogą się pojawić problemy – potwierdza Jabłoński. Po chwili dodaje, że szefostwo ZNTK prowadzi rozmowy z przewoźnikami prywatnymi o remontach wagonów.
– Bo na zlecenia PKP Cargo już nie możemy liczyć – nie ukrywa.
[/b]

Tydzień temu ludzie wrócili do pracy, bo dyrekcja ZNTK podpisała z PKP Cargo umowę na kasację 121 wagonów. To dobrze, bo zakłady mają pracę. Ale, niestety, nie na długo.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie