Kundzin. Terminal firmy Adampol może dać zatrudnienie. Praca dla kilkuset osób

Martyna Tochwin
Firma Adampol ma już terminal w Małaszewiczach koło Terespola
Firma Adampol ma już terminal w Małaszewiczach koło Terespola Adampol SA
Terminal przeładunkowy drogowo-kolejowy powstanie w okolicach Kundzina, na terenie po kopalniach żwiru. Kilkadziesiąt milionów złotych zainwestuje tam firma Adampol z Zaścianek koło Białegostoku. Do obsługi biura i terminalu firma będzie potrzebowała nawet kilkuset pracowników.

Jesteśmy na etapie opracowywania planów i przygotowywania dokumentacji - mówi Waldemar Bogusz, koordynator projektu z Adampolu.

Firma od ponad dwudziestu lat prowadzi działalność w zakresie międzynarodowego i krajowego transportu oraz spedycji. Świadczy usługi logistyczne, magazynowe oraz serwisowe. Jest w czołówce firm z branży transportowej. Zatrudnia ponad 500 osób.

Już wkrótce zainwestuje na naszym terenie kilkadziesiąt milionów złotych. Tyle będzie kosztować budowa innowacyjnego przeładunkowego terminalu drogowo-kolejowego.

Nowoczesny i intermodalny (wykorzystujący więcej niż jedną gałąź transportu) terminal powstanie w okolicach Kundzina, na terenach po byłych kopalniach żwiru. Firma odkupiła zrekultywowany teren od Białostockich Kopalni Surowców Mineralnych.

W nowym zakładzie pracę może znaleźć nawet kilkaset osób. I to zarówno przy obsłudze biura, jak i terminalu.

- Potrzebni będą ludzie do obsługi całego sprzętu na terminalu, pracownicy hali czy też osoby do prowadzenia prac związanych z konfekcjonowaniem powierzonych towarów. Także obsługa biura - wylicza Waldemar Bogusz.

Z tak dużego inwestora cieszy się burmistrz Sokółki. Ma nadzieję, że to wreszcie ożywi naszą gospodarkę.

- Bardzo dobrze, że pojawił się taki inwestor. To dla nas oznacza dwie ważne rzeczy: nowe miejsca pracy oraz dodatkowe wpływy do budżetu gminy - podkreśla Stanisław Małachwiej.

Kundzin to dobre miejsce na terminal

Koordynator projektu przekonuje, że miejsce nowej inwestycji nie jest przypadkowe. Plusem Kundzina jest położenie przygraniczne i dostęp do torów kolejowych.

- Jesteśmy krajem tranzytowym. Chcemy wykorzystać położenie pomiędzy zachodnią a wschodnią Europą oraz Azją. Zależało nam też na dostępie do torów kolejowych tak, aby umożliwić przeładunek towarów przewożonych w kontenerach pomiędzy dwoma systemami kolejowymi, których styk występuje na tym terenie - tłumaczy Waldemar Bogusz. - Także przerzucenie naczep samochodowych na wagony niesie za sobą wiele korzyści. Odciąży nasz system drogowy, poprawi sytuację kierowców, którzy powinni operować na mniejszym, lokalnym obszarze zamiast przewozić towary na wielkie odległości spędzając wiele tygodni w ciężarówce. Poza tym bardzo ważny jest też aspekt ekologiczny.

Nie wiadomo, jak długo potrwa budowa terminalu pod Sokółką.

- Inwestycja na pewno potrwa jakiś czas. Musimy przejść bowiem kilka etapów, pokonać wiele trudności zarówno tych formalnych jak i technologicznych. Tempo prac zależy przede wszystkim od naszych projektantów i wykonawców, ale nie tylko. Potrzebny jest wysiłek wielu osób aby projekt zakończył się sukcesem - tłumaczy Waldemar Bogusz.

Adampol ma już doświadczenie przy uruchamianiu takich terminali. W 2007 roku firma zainwestowała prawie 28 mln zł w nowoczesny terminal samochodowy na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Małaszewiczach w pobliżu Terespola. Terminal ten leży na głównym szlaku tranzytowym z krajów Unii Europejskiej do Rosji. Łączy zachód Europy ze wschodem i Azją.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mir
Obok planowanego terminalu przepływa rzeka Łosośna - jedna z trzech rzek pstrągowych na Podlasiu, rzeka na której siedziby mają bobry, niedaleko od lat już co najmniej 50 siedliska ma żuraw. A tak przy okazji - ile miejsc pracy stworzono na stacji przeładunkowej w Łosośnie - ok. 2 km od Kundzina. Jakoś tak dziwnie się składa, że również położonej na i obok zbiorników wodnych powstałych na bazie wyrobisk pożwirowych. A ponadto po jakiej to drodze do tegoż terminalu mają przejeżdżać TIR-y - czy po tej którą wylano kilka lat temu? Dlaczego Adampol nie tworzy swojego terminalu bliżej Sokółki tuż za Buchwałowem, po sąsiedzku z SAGĄ? A tak przy okazji wokół jeziora są tereny rolnicze z których ktoś żyje.
g
gosc
Ludzie! Przecież to banialuki i wciskanie kitu!
1. Kilkaset osób, to zatrudnić może... np. fabryka śmigłowców, lokomotywownia, elektrociepłownia - ale nie terminal Adampolu. I podobnie jak przykładowa fabryka śmigłowców,lokomotywownia czy elektrociepłownia - ów terminal będzie potrzebował raczej konkretnych fachowców a nie wszystkich ludzi z Sokółki - ku powiększeniu ich szczęśliwości.
Co podstępnie sugerują pan z Adampolu wraz z burmistrzem.
2. Firmy przychodzą i odchodzą a ziemia i woda są zawsze - o ile nie zostaną zniszczone przez firmy. Owa "uszczęśliwiająca" Sokółkę inwestycja powstanie kosztem nieodwracalnego i całkowitego zniszczenia jednego z najładniejszych miejsc w rejonie tzw Szlaku Tatarskiego oraz zupełnego rozregulowania miejscowego ekosystemu.
3. Wykorzystanie Kundzina w ten sposób jest najprymitywniejszym (paradoksalnie...), najgorszym i najbardziej złudnym sposobem rozwoju ( ? ).To doraźna korzyść, najprawdopodobniej o pochodzeniu polityczno - biznesowym.

Wszystko prawda, ale dzięki temu Największy Specjalista z Kundzina będzia miał blisko do pracy
G
Gość
Ludzie! Przecież to banialuki i wciskanie kitu!
1. Kilkaset osób, to zatrudnić może... np. fabryka śmigłowców, lokomotywownia, elektrociepłownia - ale nie terminal Adampolu. I podobnie jak przykładowa fabryka śmigłowców,lokomotywownia czy elektrociepłownia - ów terminal będzie potrzebował raczej konkretnych fachowców a nie wszystkich ludzi z Sokółki - ku powiększeniu ich szczęśliwości.
Co podstępnie sugerują pan z Adampolu wraz z burmistrzem.
2. Firmy przychodzą i odchodzą a ziemia i woda są zawsze - o ile nie zostaną zniszczone przez firmy. Owa "uszczęśliwiająca" Sokółkę inwestycja powstanie kosztem nieodwracalnego i całkowitego zniszczenia jednego z najładniejszych miejsc w rejonie tzw Szlaku Tatarskiego oraz zupełnego rozregulowania miejscowego ekosystemu.
3. Wykorzystanie Kundzina w ten sposób jest najprymitywniejszym (paradoksalnie...), najgorszym i najbardziej złudnym sposobem rozwoju ( ? ).To doraźna korzyść, najprawdopodobniej o pochodzeniu polityczno - biznesowym.
a
aaa
Nie ma takiej miejscowości jak Kundzin. Są Kundzicze koło Sokółki.....
brawo brawo,jak masz cos napisac to chociaz sprawdz

Nie ma takiej miejscowości jak Kundzin. Są Kundzicze koło Sokółki.....
ale mozg,burmistrz jest z kundzina
a
andrzej
Nie ma takiej miejscowości jak Kundzin. Są Kundzicze koło Sokółki.....

Nie ma takiej miejscowości jak Kundzin. Są Kundzicze koło Sokółki.....
brawo brawo,jak masz cos napisac to chociaz sprawdz
j
jerzy
Jest Kundzin wieś kościelna i przystanek kolejowy. Około 5 km od Sokółki w stronę Kuźnicy.
G
Gość
Wyjdzie tak jak z wysypiskiem i pozbędziemy się wszyscy miejsca do kąpieli i łowienia ryb.
g
gość
Terminal??? Zatrudnienie???? jakoś nie wierzę, oby nie wyszło tak jak z wysypiskiem!
w
wędkarz
A pewnie,najlepiej takie piękne miejsca,zniszczyć i chwycić kasę.
G
Gość
A będzie tak:
Terrminal powstanie kiedyś w przyszłości albo i nie tak jak sortownia, w pierwszej fazie, nie bedzie czasu i kasy na terminal kolejowy więc transport kolejowy zostanie zastapiony transportem drogowym czytaj kolejne ciężarówki na nasze i tak już doje***e drogi, w następnym etapie ruszą na kolej z rampy i zblokują przejzdy kolejowe itp. i dojebią kolej.
Kożyśći: hmmmm może ktoś załąpie się na stołek pod domem po zakończeniu kadencji
G
Gość
To w Kundzinie już się nie pokąpiemy. Zostało nam bajoro na Zielonym.
G
Gość
Plan można przecież zmienić (oczywiście najpierw należy dokonać zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, bo MPZP musi być niesprzeczne z tym dokumentem).

Duży + jeśli to dojdzie do skutku !
g
gość
W planie zagospodarowania teren ten jest przeznaczony pod turystykę i rekreację więc nie rozumiem skąd pomysł na przeładunek
N
Nooki
Nie ma takiej miejscowości jak Kundzin. Są Kundzicze koło Sokółki.....
B
Boss
O jak szybko ucichła sprawa składowiska. Jak otwierano składowisko na karczach miało też być bardzo dużo miejsc prcy ok. 150. Nowoczesne składowisko, burmistrz wielce zadowolony, a tu co bomba ekologiczna. Nowe miejsca pracy, kilkaset osób zaraz mieszkanców gminy zabraknie.
Artykuł jest pobierznie napisany bez konkretów, puste obiecanki.
Dodaj ogłoszenie